Chevrolet BelAir 1958 brakebooster

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Chevrolet BelAir 1958 brakebooster

Post by Crash »

Hebben een Chevrolet staan waarvan de brakebooster/ main cylinder op is, als ik check op rockauto zie ik alleen "Manual" brake parts en op summit alleen aftermarket spul.
Kan het zo zijn dat er in dit bouwjaar geen booster orgineel in heeft gezeten?

Auto zal de verkoop ingaan wat is het beste te doen hier? Orgineel opbouwen met manual hoofdremcylinder of een nieuwe aftermarket booster erop zetten.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster

Post by mercury1970 »

Persoonlijk zou ik een aftermarket erop zetten; gaat toch om het functioneren of is het een numbersmatching concourcar ?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster

Post by Pavement Pounder »

Origineel hadden ze trommels rondom, deze ook ? Bij de trucks werden er nog wel eens boosters op gezet, maar vaak remde dat toch wel te hard.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster

Post by Crash »

het is een nette daily driver, is ooit eens gespoten en de onderkant is keihard.
Ja hij heeft trommels rondom maar het harde remmen zal je wel moeten kunnen bijstellen met een proportion valve.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster

Post by mercury1970 »

proportion valve wordt alleen gebruikt om de achterste remmen iets minder te laten remmen......
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster

Post by Nick_nl »

Bij 4x trommels heb je geen proportioning valve. De remschoenen zelf zijn smaller (bij een 57) Daar kon je een treadle vac rembekrachtiger voor krijgen. Maar als je toch gaat ombouwen overweeg dan een 2 kring remcilinder met een voor en achter scheiding.
Post Reply