misfire chevy 305

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
special gold limited edit
Posts: 261
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:32 am

misfire chevy 305

Post by special gold limited edit »

Goedendag, even een vreemde storing voorleggen. Let op auto is zo gekocht dus ik kan niet zeggen waarom hij het niet eerder deed.
betreft een 305 Chevy v8 blok.
stationair draai hij op 4 poten namelijk 1-4-6-7 dus hij slaat er steeds 1 over uit de oorspronkelijke fire order.
wanneer hij op toeren gaat doet alles wel mee en sprint hij als een speer weg.

ik kan dus staionair de bougiekabels van 2-3-5-8 eraf halen en dan zie ik dat deze vonken. wanneer ik dan de bougie kabel tegen de bougie houd dan doet de cilinder niet mee.
verdelerkap heb ik al een ander geprobeerd en ook de bougies zitten andere in om het 1 en ander uit te sluiten. de klepdeksels zijn eraf geweest en van iedere cilinder gaan de kleppen netjes heen en weer zoals het hoort. ook komt er goed olie boven op de kleplifters.
wellicht iemand dit ook al eens mee gemaakt?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: misfire chevy 305

Post by Jeroen_Sp »

te veel weerstand in de kabels? Een stationair mengsel heeft onder druk best wat weerstand en daarmee dus een krachtige vonk nodig. Een vol gas mensgel juist een heel stuk minder. Vandaar dat ik denk dat er ergens in het ontstekingssysteem een hogere dan normale weerstand zit.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: misfire chevy 305

Post by Grasmusen »

Een van de twee Stationair delen verstopt. Omdat je zegt dat "op toeren" ze wel mee gaan doen. Probeer aan de mengsel schroeven te draaien. Met draaiende motor en kijk of de motor er op reageert.

:eek: succes

Gr G
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: misfire chevy 305

Post by rene74monte »

ik zou een andere verdeler kopen
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: misfire chevy 305

Post by Corp »

Ik zou eerst de poolafstand en de bougies zelf controkeren
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: misfire chevy 305

Post by rene74monte »

op de verdeler doen ze het bij jou om en om niet , daar zou ik zoeken , is wel toevallig vind ik
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: misfire chevy 305

Post by camaro rs »

Is daar recent een nieuwe nokkenas in geplaatst?
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: misfire chevy 305

Post by willem »

Waarschijnlijk heb je een dual plane manifold, waarbij het ene gat boven in het manifold de toevoer is voor cylinders 1-4-6-7 en het andere gat de aanvoer voor cylinders 2-3-5-8.

Omdat cylinders 2-3-5-8 stationair niet meedoen denk ik dat het niet aan de ontsteking ligt maar aan de lucht/brandstofafstelling / toevoer, zoals Grasmusen al zei, en dan specifiek van het mengsel dat het gat in gaat wat de cylinders 2-3-5-8 voedt.

Dit kwam ik via Google tegen:
Dual-Plane Manifolds Most factory manifolds are of the dual-plane, 180-degree configuration. With this arrangement, you have what amounts to two separate air chambers that feed the fuel mixture to the engine. Each chamber supplies four alternate cylinders in the firing order. Since the small-block firing order is 1-8-4-3-6-5-7-2, one chamber feeds cylinders 1-4-6-7 and the other feeds cylinders 8-3-5-2. The “180- degree” designation comes from the fact that the engine draws alternately from each chamber every 90 degrees of crankshaft rotation and from each individual chamber every 180 degrees.
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: misfire chevy 305

Post by willem »

Nog iets geprobeerd? Doet ie het al goed?
Post Reply