Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by peerke »

hallo,
is het kenteken 16 xn gj? dan is het mijn oude auto
heb er nooit geen problemen mee gehad,met de verwarming dus
hele echte auto,heb hem toendertijd in groningen gekocht
heb jij hem bij stuurman classics gekocht?
is een twee deurs coupe met blauw interieur
als het goed is heb je er ook de boekjes bij
die heb ik later opgestuurd naar stuurman toen ik zag dat hij daar te koop stond
carburateur heeft wat speling op de asjes waardoor hij niet perfect loopt
als je dit oplost is hij helemaal top
heb ook nog wat foto,s van hem met andere wielen
groeten peter
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by country squire »

Hallo Peerke, dacht ook gelijk aan jouw Cutlass.
Alleen heeft ie pech, die andere wielen zitten nu onder mijn Olds, ha, ha, ha.... :D :D
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

Hé Peerke,

Helaas, het is niet jou oude olds! Ik heb hem gekocht van de tweede eigenaar, die heeft hem 2 jaar in bezit gehad en daarvoor was 'ie van een oud baasje van 84jaar oud. Dat 'ie van zo'n oud baasje was is ook echt te zien, de auto ziet er keurig uit, alleen rondom parkeerschade..... misschien dat ik hem ook nog wel helemaal over laat spuiten in de toekomst. Maar dit weekend waarschijnlijk de kachel eruit zien te krijgen, hopen dat het een beetje wil lukken, en dat ik hem weer aan de praat krijg. Het trouwens toch geen weer om te rijden zo....
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by peerke »

hoi,
was al bijna overtuigd dat het mijn oude cutlass was(country squire ook blijkbaar :D )
kun je een foto sturen van je aanwinst?
ben benieuwd wat voor kleur en uitvoering!
groeten
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

@ Peerke,

kan geen foto plaatsen, ik weet niet hoe dat moet op deze site.... En als ik op de mail link naar jou klik kan ik ook geen foto's bijvoegen...
Over het uitbouwen van de radiator kachel... wat een klus zeg, ik moest de ruitenwissers eraf halen, de aircopomp unit en de rest van de ventilatie box voordat die kap er uiteindelijk af kwam... ben wel benieuwd of ie het nu doet, heb hem goed schoon gemaakt maar heb met dit weer nog niet kunnen(willen) rijden. In ieder geval eenieder bedankt voor jullie hulp en wie weet tot de volgende x

Groeten Lars
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Supervaags »

foto plaatsen:

naar deze site gaan > http://imageshack.us/

op browse klikken, foto selecteren.
daarna op uploaden klikken en de link hier neerzetten tussen:
[img ][ /img]


succes
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

Image

Daar is ie dan eindelijk, het is gelukt. Nu noig gauw die sneeuw weg!!!
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by peerke »

mooie wagen,leuke kleur!
is het een 5.0 4v chevrolet motor?
ik vind het erg leuke wagens om te zien en in te rijden
groeten peter
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by country squire »

Hey Lars, mooie Cutlass, lijkt op de mijne, zelfde kleur, ik heb de Calais uitvoering.
Met 5 liter chevy small block neem ik aan?
Veel plezier er mee, heb ik ook, heeft mij de afgelopen 20 jaar nooit in de steek gelaten.

Grtz. Jos
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

is idd de 5ltr uitvoering. rijdt echt heerlijk, alles soepel en volledig in originele staat!! enige wat nog aandacht nodig heeft is de lak, rondom zitten wat kleine parkeerschades.... en de koude start gaat ook niet altijd soepel, moet vaak 4x starten en pompen voor ie aanslaat...
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by johnny »

Cutlass Supreme 1978 wrote: de koude start gaat ook niet altijd soepel, moet vaak 4x starten en pompen voor ie aanslaat...

bougietjes enz. eens vernieuwen...
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by rulez »

losdraaien slangen van radiator -> ff emmer onder je auto, kun je de koelvloeistof opvangen voordat iedoor je garage of oprit loopt.
simpele haakse bochtjes met stukje slang koop je bij je automaterialen zaak. slangenklem eromheen en klaar.
wel even merken welkeslang je waar weghaald ivm toevoer en retour van je radiotor.

ps je aansluiting zijn koper dus voorzichtiglismaken, kunnen soms idd vastgekit zijn.

stukje huishoudfolie/plastic met een tie-rep of je aansluitingen en je krijgt geen extra zoo in of uit je radiotor.
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Gearz »

rulez wrote:losdraaien slangen van radiator -> ff emmer onder je auto, kun je de koelvloeistof opvangen voordat iedoor je garage of oprit loopt.
simpele haakse bochtjes met stukje slang koop je bij je automaterialen zaak. slangenklem eromheen en klaar.
wel even merken welkeslang je waar weghaald ivm toevoer en retour van je radiotor.

ps je aansluiting zijn koper dus voorzichtiglismaken, kunnen soms idd vastgekit zijn.

stukje huishoudfolie/plastic met een tie-rep of je aansluitingen en je krijgt geen extra zoo in of uit je radiotor.
En Voila, gefixed binnen no time !! :D

Image
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by country squire »

quote="Cutlass Supreme 1978"] de koude start gaat ook niet altijd soepel, moet vaak 4x starten en pompen voor ie aanslaat...[/quote]



bougies vernieuwen luchtfilter e.d, bougies: ac delco r45ts kosten 2,50 per stuk , luchtfilter 3 á 4 euro, olie filter kost ook ongeveer zoiets.
Let wel op de juiste electrode afstand, je ziet kost geen drol, en ff checken of je ontsteking op tijd staat.
Dan is de koude start, zelfs met dit weer een kwestie van naar de sleutel kijken!

Hoe is het met je kachel?
Al vorderingen gemaakt?
Als je verder nog info zoekt, hoor ik het wel.
Grtz. Jos
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Big Alf »

country squire wrote:bougies vernieuwen luchtfilter e.d, bougies: ac delco r45ts kosten 2,50 per stuk , luchtfilter 3 á 4 euro, olie filter kost ook ongeveer zoiets.
Ik weet niet waar jij je parts vandaan haalt, maar voor 3 á 4 euro heb ik geen lucht en/of olie filter :?:


Alfred
Post Reply