Mijn Thunderbird wordt te warm.
Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.
Begrijp ik het goed dat de Vacuum advance carnnister de vervroeger is?
Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.
ja en nee.
Ve vacuum canister is een extra vacuuumvervroeging.
Je mechanische vervroeging zit onder de blauwe kap, zijn 2 kleine metalen plaatjes welke op 1 punt scharnieren, en waar een veertje aan zit.
Hoe harder deze ronddraaien, hoe verder ze naar buiten wijken, hoe meer je vervroegt.
Daat komt de vacuuumvervroeging nog eens bovenop.
Wanneer je rustig rijdt, zal het vacuuum in je carburateur-venturi hoog zijn, waardoor je extra vervroeging krijgt. (een arm mengsel brandt trager, en heeft dus meer vervroeging nodig)
Dat is ook de reden dat de jongens met een zware rechtervoet geen vacuuumvervroeging hebben; die rijden toch alleen volgas.
Ve vacuum canister is een extra vacuuumvervroeging.
Je mechanische vervroeging zit onder de blauwe kap, zijn 2 kleine metalen plaatjes welke op 1 punt scharnieren, en waar een veertje aan zit.
Hoe harder deze ronddraaien, hoe verder ze naar buiten wijken, hoe meer je vervroegt.
Daat komt de vacuuumvervroeging nog eens bovenop.
Wanneer je rustig rijdt, zal het vacuuum in je carburateur-venturi hoog zijn, waardoor je extra vervroeging krijgt. (een arm mengsel brandt trager, en heeft dus meer vervroeging nodig)
Dat is ook de reden dat de jongens met een zware rechtervoet geen vacuuumvervroeging hebben; die rijden toch alleen volgas.
Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.
Ok bedankt.
Ik zal het mechanisme controleren of het nog soepel beweegt.
Ik zal het mechanisme controleren of het nog soepel beweegt.
Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.
Vervroeger beweegt netjes zo als het hoort.
Ik heb ook het een en ander na gemeten met een IR thermometer.
De temp meter in de auto gaf 110 graden aan.
Motor laten lopen en de radiateur gemeten aan de warme kant. 98 graden
De uitgaande kant. 78 graden
De thermostaat gaf ook 78 graden.
Het lijkt er dus op dat de temp meter in de auto te veel aangeeft.
Ik heb ook het een en ander na gemeten met een IR thermometer.
De temp meter in de auto gaf 110 graden aan.
Motor laten lopen en de radiateur gemeten aan de warme kant. 98 graden
De uitgaande kant. 78 graden
De thermostaat gaf ook 78 graden.
Het lijkt er dus op dat de temp meter in de auto te veel aangeeft.