automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Renev »

Als je eraan draait moet je ook iets gas geven (met de motor uit) anders kun je hem niet goed afstellen omdat er ook een verhoogd stationair toerental systeem op zit.
Maarrehh no offence verder hoor maar misschien kun je beter naar iemand toe gaan die weet wat hij aan het doen is :o :o
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

heb hem juist gekocht omdat ik het leuk vind om eraan te sleutelen. daarom heb ik ook een auto gekocht die in goede staat is, met wat kleine mankementen.... en ik moet zeggen dat ik via deze site aardig wat te weten kom. de auto net nog ff gestart, hij startte best moeilijk, leek niet op alle poten te lopen maar na een stuk te hebben gereden liep hij weer als een zonnetje, morgen weer eens proberen wat ie nou met een koude start doet....
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by country squire »

Als het goed is heb je een Rochester quadrojet m3m gasfabriekje, die horen er normaal op te zitten.
Normaal gesproken zit er een metalen lipje met de identieficatienummers op het deksel.
De choke opening heb ik afgesteld met behulp van een 8 mm boortje, wel goed vasthouden hé!
Dus boortje er in steken en draaien tot hij sluit tegen het boortje en dan schroefjes vastdraaien, vast is vast, niet kwartslag voor afbreken.
Suc6, grtz. Jos
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

Hij doet het!! heb idd ff met een boortje ertussen gezeten, het verschil was volgens mij maar 1á2 mm maar toch, het is nu starten en lopen bij een koude start!! Er zat trouwens ook 1 defecte bougie bij, daarom liep hij in eerste instantie niet lekker. Mensen allemaal bedankt voor de tips!!!

Groeten Lars
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

Het was toch nog niet helemaal gedaan... Het starten blijft niet zo soepel gaan, nu is het gewoon elke x voor de koude start een klein stukje meer / minder en zo maar ff spelen tot het wel goedkomt. Ik ruik trouwens als ik stilsta een benzine lucht..... weet iemand waar de aanzuig van het ventilatie systeem zit, hier zal ergens wat benzine bij in de buurt zijn denk ik....
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by country squire »

Cutlass Supreme 1978 wrote:Het was toch nog niet helemaal gedaan... Het starten blijft niet zo soepel gaan, nu is het gewoon elke x voor de koude start een klein stukje meer / minder en zo maar ff spelen tot het wel goedkomt. Ik ruik trouwens als ik stilsta een benzine lucht..... weet iemand waar de aanzuig van het ventilatie systeem zit, hier zal ergens wat benzine bij in de buurt zijn denk ik....

????? Wat bedoel je precies? Aanzuig van welk ventilatie systeem?
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

de aanzuig van verse lucht die naar binnen wordt geblazen door de ventilatie. het is alleen als ik ik stilsta voor een stoplicht iod, er komt dan een duidelijke benzine lucht naar binnen via de lucht blazers.....
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Pavement Pounder »

Dan moet de carb ook nat van de benzine zijn!
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by country squire »

Aanzuig voor je ventilatiesysteem zit voor je ruitenwissers, als je de motorkap opendoet kun je het niet missen, is dat zwarte kunststof rooster, zo'n beetje over de hele breedte van je Olds!
Als je benzine ruikt als je stilstaat zou ik toch maar eens je carb checken, die moet dan nat zijn, wat Marco zegt.
Vanaf je tank heb je een kort stukje rubberen slang en de rest naar de benzine pomp is een vaste metalen leiding, van de benzinepomp naar de carb ook, die gaan niet lekken als er niet aan gepruts is. Gaat de leiding van de tank naar de pomp lekken, trekt ie valse lucht en start je Olds niet meer. Dus je carb zou ik eens checken, misschien je intake pakking, als je een backfire hebt gehad is die meestal stuk, maar dat merk je meteen aan het verbruik, dat gaat drastisch omhoog.
Suc6
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Corp »

Hmm, je hebt er al aan gedraaig maar... hoe bedoen je de choke? Vroeger wist nl iedereen hoe dat moest maar tegenwoordig lijkt niemand meer te weten hoe het moet.

Zet de auto op contact en trap het gas langzaam helemaal in, dat zet de choke vol erop en dan starten. Elke ker als je dan het gas wat intrapt gaat hij 1 stand terug e langzamer stationair lopen.
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

De carb was idd nat, tijdens stationair draaien lekte er brandstof op de aansluiting bij het filter op de carb. ff nieuwe pakking ertussen gezet en de lucht is weg. zal nu misschien ook wel wat zuiniger rijden, haalde net 1 op 5..... We wachten af tot de tank weer leeg is
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by country squire »

Cutlass Supreme 1978 wrote:De carb was idd nat, tijdens stationair draaien lekte er brandstof op de aansluiting bij het filter op de carb. ff nieuwe pakking ertussen gezet en de lucht is weg. zal nu misschien ook wel wat zuiniger rijden, haalde net 1 op 5..... We wachten af tot de tank weer leeg is
Hopelijk heb je de originele pakking, een koperen ring, vervangen en geen teflontape of iets vergelijkbaars gebruikt!
Dat gaat op den duur weer lekken.
Btw 1 op 5 bij stadsverkeer is prachtig, veel zuiniger gaat ie niet worden, met al die rotondes, drempels en verkeerslichten!

Suc6, grtz. Jos
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

uiteraard, heb een nieuw koper ringetje gevonden, geen origineel maar een ringetje is een ringetje toch... ff uitgloeien en daarna geplaatst, maar die koppeling die voor de filter koppeling zit is konisch.... ik hoop maar niet dat die gaat lekken, meestal is konisch wel dicht=dicht toch....??
Post Reply