automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

mijn cutlass supreme uit 1978 heeft moeite met "koud starten", ik moet echt wel een keer of 4 starten voordat de motor blijft lopen als ik hem in drive zet. Bij de eerste keren valt de motor uit, ik heb de bougies al vervangen en de bougie kabels doorgemeten, maar het probleem blijft..... nou zit ik zelf te denken aan de automatische choke, ik heb echter geen idee waar deze zit en hoe deze eruit ziet. Of heb ik nog iets anders over het hoofd gezien????

Groeten Lars
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by sjak_brak »

Op welke brandstof?
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

benzine, wil er geen gas in leggen, de auto is voor mooi weer en wil hem graag origineel houden vandaar...
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by JurgenS »

Op mijn holley carburator zit het aan de rechterkant (passagier) en het is een rond zwarte deksel rond met 2 elektrische aansluitingen.
Daarmee kan ik het verhoogd toerental regelen door los te maken en te verdraaien. Is natuurlijk wel specifiek voor mijn carburator, weet niet wat er bij jou onder zit.....
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

die zit er bij mij idd ook op, maar als de motor warm is loopt hij perfect. en volgens mij is die draaiknop juist ervoor om stationair toerental te regelen en heeft die niets te maken met de choke....
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by sjak_brak »

Wat voor carb zit erop? Maak anders ff wat foto's als je niet zeker weet ;)

Daarnaast, wat betreft je bougiekabels, ook al geven die geen afwijkende weerstand bij doormeten, de isolatie kan evengoed kroket zijn, en dan kunnen kabels alsnog problemen geven. In geval van twijfel gewoon ook vervangen, is normaal onderhoud :)
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

bij deze de foto's van de carb. ik hoop dat je er iets mee kunt en mij er meer over kunt vertellen mbt de automatische choke.....
http://img820.imageshack.us/img820/9576 ... 0008i.jpg
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Pavement Pounder »

Boven op de carb zie je een as met een klep die in de foto wagenwijd open staat, dat is de choke klep die warm open moet staan en koud bijna dicht.
op foto 2 zie je dat zwarte ronde dekseltje wat met een paar schroefjes wordt vast gehouden als je die een halve slag losdraait kan je het dekseltje verdraaien en zie je de klep dicht of open gaan.
Denk er om als je steeds gaat starten om te kijken hoe de klep staat de motor ook warm wordt en het bi metaaltje wordt natuurlijk warm.
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by orange blazer k5 »

4 BBL???? lijkt me toch echt een 2 barrel rochester !!
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by camarojo »

orange blazer k5 wrote:4 BBL???? lijkt me toch echt een 2 barrel rochester !!
Echt wel een 4 barrel
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

ik moet dus aan die zwarte ronde schijf draaien totdat die klep bovenop de carb bijna dicht is of helemaal dicht??? staat hier een maat voor?? gaan er snel weer mee aan de slag, alvast bedankt.
Volgens het VIN nummer zou het een 4bbl moeten zijn, of het daadwerkelijk zo is moet ik maar aannemen, hij is als het goed is volledig origineel....

Groeten Lars
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Pavement Pounder »

Yep, tot ie bijna dicht staat, hoever presies moet moet je testen want elke auto is anders
Dus alleen koud he, warm moet ie helemaal open.
Let op dat als je telken start om te kijken hoe hij loopt dat de motor ook steeds warmer wordt en het bi metaal achter de schijf warm wordt en de klep open duwt.
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Cutlass Supreme 1978 »

ik heb eraan gedraaid maar kreeg hem niet verder dicht dan dat hij al stond, als ik doordraaide sprong de klep ineens helemaal open. Nou heb ik aan de andere kant een grote balg zitten, ik heb deze met de hand bediend en toen sprongen de kleppen ineens helemaal dicht...... zou er iets zijn blijven hangen misschien.... moet het van de week nog eens testen. weet nog niet of hij nu wel gelijk start.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: automatische choke chevy 5.0 v8 4bbl

Post by Pavement Pounder »

Je moet ook niet als een achterlijke eraan gaan draaien, er staan merktekens op de deksel, in princiepe een halve slag naar lings of een halve slag naar rechts of zo, dat staat er op.
Post Reply