stalen benzineleiding

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
hounddog
Posts: 172
Joined: Wed Dec 29, 2004 11:11 pm

stalen benzineleiding

Post by hounddog »

Hey allemaal! Ten eerste iedereen een geweldig cruisejaar gewenst! Het is een tijd geleden dat ik op het forum bent geweest. Maar dat betekend ook dat ik geen trammelant heb gehad. Afgelopen zondag voor het eerst naar muiden geweest. Leuke meeting! Wel jammer dat er geen live muziek was. Maar ik gaat er zeker nog eens heen. Ik ben nu bezig met mijn inlaatspruitstukpakking (mooi woord voor scrabble)en moest mijn stalen benzineleiding eraf halen. ik kon dat alleen maar doen met een griptang omdat in die 42 jaar de wartels helemaal rond waren gedraaid. nou dat is kut en geen potje dus heb ik een beetje op google gezocht maar niets gevonden. Nou is mijn vraag:, weten jullie een adresje waar ik een nieuwe kan laten maken? Of een adres voor een benzineslang? andere oplossingen zijn ook welkom hoor! Het liefst een beetje in de buurt natuurlijk. Ik woon in Gouda. ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden.
Groet,
Hounddog
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: stalen benzineleiding

Post by ThA CoPyCaT© »

Bij elke autmaterialenzaak zijn rolletjes benzineleiding te koop. Rolletjes zijn er in 5 of 10 meter en deze zijn heel makkelijk in de juiste vorm te buigen en op maat af te zagen.
Warteltjes hebben ze meestal ook wel op voorraad, al zal het wel ff zoeken zijn naar de juiste maat/ schroefdraad.
hounddog
Posts: 172
Joined: Wed Dec 29, 2004 11:11 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by hounddog »

dat kan wel zijn maar dan moet je toch een flensje erop kunnen maken?
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by 29er Hot Rod »

leidingen op maat zagen/maken, daarna ff naar de kwik fit oid met een kistje bier....(hier zijn ze dan best welwillind :D )
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by Corp »

voor wat een kist bier en het rijden kost koop je ook zo'n chinees prutssetje maar daarmee kun je wel zelf dat velsje erop maken
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: stalen benzineleiding

Post by ThA CoPyCaT© »

Zo'n setje kost maar een paar tientjes, maar komt later altijd wel weer eens van pas.

Image

Double Flare:
Image
hounddog
Posts: 172
Joined: Wed Dec 29, 2004 11:11 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by hounddog »

sorry jongens, maar wat een gedoe. ergens moet er toch iemand zijn die zoon ding na kan maken?
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by pvz »

hounddog wrote:sorry jongens, maar wat een gedoe. ergens moet er toch iemand zijn die zoon ding na kan maken?
Als je dat allemaal nogal een gedoe vindt dan breng je hem toch naar de 1e de beste garage nadat je de prijs overeen gekomen bent??
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by Thing »

breng dan naar garage neet....

Heb je er helemaal geen omkijken naar...

Enige wat jij moet doen is afrekenen...
Als dat niet teveel gedoe is.....
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by pvz »

pffff... Wat een gedoe! :D
hounddog
Posts: 172
Joined: Wed Dec 29, 2004 11:11 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by hounddog »

daar was ik al als eerste heen geweest en de gouds ijzerwaren en stokking. allemaal niets. dus vroeg ik het maar op dit forum. daar is het volgens mij voor. :?:
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: stalen benzineleiding

Post by ThA CoPyCaT© »

Deze garage annex shop zit bij jou om de hoek en daar kunnen ze je vast wel verder helpen:

Parts-n-Stuff
Koperslager 14
2631 RK Nootdorp
tel. (015) 257 3968
fax (015) 257 8467
hounddog
Posts: 172
Joined: Wed Dec 29, 2004 11:11 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by hounddog »

;) die zal ik eens bellen morgen! bedankt!
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: stalen benzineleiding

Post by Tiki God »

ik ga toevallig ook mijn leiding vernieuwen.
Die tangen staan op MP voor iets van 12 euro.
En leiding hebben ze volgens mij bij iedere betere automaterialenzaak.
hounddog
Posts: 172
Joined: Wed Dec 29, 2004 11:11 pm

Re: stalen benzineleiding

Post by hounddog »

Hey mannen ! het is gelukt! na een goede tip van een kennis om eens bij een diesel service bedrijf hier in de buurt te proberen, heb ik dat gedaan. die hadden alleen de wartels! toen ben ik bij een matrialenzaak geweest die hadden een koperen leiding die wel iets te dik was. toen heb k de koppelingen uitgeboord en weer naar diesel service gegaan die er een flensje op hebben gezet. na een uurtje buigen zit hij er mooi in. het staat nog mooi ook zoon koperen leiding. bedankt voor de tips en fijne paasdagen. ik zal vd week nog wel ff een foto plaatsen.
Post Reply