Nieuwe lifters maar ik twijfel. Het is voor een vortec 5,3
Bij de nieuwe lifters (Enginetech) zit het asje geborgt met een clipje.
Het gaatje zit 90graden verdraaid (links de nieuwe lifter)
1e: wat vinden jullie van zo'n borgveertje?
2e: zet ik het gaatje richting inlaat of richting uitlaat?
3e: de lifters zijn voorgevuld, ik kan ze niet indrukken. De tuimelaars hebben geen stelboutje. Ik zou denken dat ze eigenlijk wat speling moeten hebben zodat ze zich op kunnen pompen.
groeten,
Alex
lifters
Re: lifters
welke kant dat gaatje opgaat maakt niet zoveel uit. ze komen in een gallerij waar er druk heerst dus dat zit wel goed, wat me verbaast is dat de lentge van het dunne gedeelte anders is.
waar heb je die dingen besteld? die naam zegt mij helemaal niks, waarom geen OEM? spul is niet duur en wel goed.
waar heb je die dingen besteld? die naam zegt mij helemaal niks, waarom geen OEM? spul is niet duur en wel goed.
Re: lifters
Ze komen van C&P.
Dat het onderste geslepen deel wat langer is was me ook opgevallen maar kan volgens mij niet zoveel kwaad maar is nu jij er over begint ook weer een twijfelpunt
Ik weet niet wat een OEM-lifter kost maar deze zijn ca. 10,-/stuk
Nog vergeten te melden: het komt in een standaard motor, niks speciaals. Wel een kilometervreter, dus het zou fijn zijn als het een een tijdje heel blijft. Om de lifters te wisselen moeten de koppen er af.
Dat het onderste geslepen deel wat langer is was me ook opgevallen maar kan volgens mij niet zoveel kwaad maar is nu jij er over begint ook weer een twijfelpunt
Ik weet niet wat een OEM-lifter kost maar deze zijn ca. 10,-/stuk
Nog vergeten te melden: het komt in een standaard motor, niks speciaals. Wel een kilometervreter, dus het zou fijn zijn als het een een tijdje heel blijft. Om de lifters te wisselen moeten de koppen er af.
Re: lifters
de lower intake denk ik? toch niet de koppen?alex wrote:Ze komen van C&P.
Dat het onderste geslepen deel wat langer is was me ook opgevallen maar kan volgens mij niet zoveel kwaad maar is nu jij er over begint ook weer een twijfelpunt
Ik weet niet wat een OEM-lifter kost maar deze zijn ca. 10,-/stuk
Nog vergeten te melden: het komt in een standaard motor, niks speciaals. Wel een kilometervreter, dus het zou fijn zijn als het een een tijdje heel blijft. Om de lifters te wisselen moeten de koppen er af.
ik zou gewoon naar een GM dealer gaan en daar bestellen. risico zou ik niet gaan lopen.
volgens mij kost een setje HP lifters van compcams iets van $200 dus standaard in de usa $160 ofzo, in nl zal dat gauw €230 worden. maar kosten de koppakingen ook wel denk ik
Re: lifters
Jawel, de koppen moeten er af: 5,3 Vortec LM7bezerk wrote: de lower intake denk ik? toch niet de koppen?
ik zou gewoon naar een GM dealer gaan en daar bestellen. risico zou ik niet gaan lopen.
volgens mij kost een setje HP lifters van compcams iets van $200 dus standaard in de usa $160 ofzo, in nl zal dat gauw €230 worden. maar kosten de koppakingen ook wel denk ik
Ik heb geinformeerd naar orginele lifters: 62,12/st ex BTW
Re: lifters
als de koppen eraf moeten zou ik geen risico nemen en zeker de origineele van GM monteren
Re: lifters
alex wrote:Jawel, de koppen moeten er af: 5,3 Vortec LM7
Ik heb geinformeerd naar orginele lifters: 62,12/st ex BTW
haha, lol, 62 euro per stuk, god allemachtig
Re: lifters
Ik heb geinformeerd naar orginele lifters: 62,12/st ex BTW [/quote]
???
2007 CHEVROLET EXPRESS 1500 LS 5.3L 5328cc 325cid V8 FLEX FI (Z) [L59] OHV : Engine : Valve Lifter Wiki Price
DNJ/ROCK ENGINE COMPONENTS Part # LIF3104 More Information About this Part
Vortec engine; OHV; w/ FLEX FUEL
+ Sold in packs of 4; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€5.50
Add to Cart
SEALED POWER Part # HT2148 More Information About this Part {#HT2281} Lifter
Hyd. rlr.; 2.600" O.A.L.
Choose:
+ Sold in packs of {x}; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€7.05
SEALED POWER Part # HT2148B More Information About this Part Lifter, Bulk
Hyd. rlr.
€8.43
ACDELCO Part # HL124 More Information About this Part {#17122490} replaces HL128
LIFTER,VLV HYD, ROLLER, NON-ACTIVE FUEL MANAGEMENT LIFTER
+ Sold in packs of 8; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€24.11
...en GM $ 30.00...
???
2007 CHEVROLET EXPRESS 1500 LS 5.3L 5328cc 325cid V8 FLEX FI (Z) [L59] OHV : Engine : Valve Lifter Wiki Price
DNJ/ROCK ENGINE COMPONENTS Part # LIF3104 More Information About this Part
Vortec engine; OHV; w/ FLEX FUEL
+ Sold in packs of 4; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€5.50
Add to Cart
SEALED POWER Part # HT2148 More Information About this Part {#HT2281} Lifter
Hyd. rlr.; 2.600" O.A.L.
Choose:
+ Sold in packs of {x}; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€7.05
SEALED POWER Part # HT2148B More Information About this Part Lifter, Bulk
Hyd. rlr.
€8.43
ACDELCO Part # HL124 More Information About this Part {#17122490} replaces HL128
LIFTER,VLV HYD, ROLLER, NON-ACTIVE FUEL MANAGEMENT LIFTER
+ Sold in packs of 8; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€24.11
...en GM $ 30.00...
Re: lifters
prijs van 62,12/st is bij de "GM-dealer" (BUGA - Geel, Belgie)
Ik was ook al wat verder gaan speuren en inderdaad bij rockauto ziet het er een stuk beter uit.
Wel komt hier volgens mij nog het e.e.a. bij
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engine : Valve LifterRelated Parts
ACDELCO Part # HL124 {#17122490} replaces HL128
LIFTER,VLV HYD, ROLLER, NON-ACTIVE FUEL MANAGEMENT LIFTER
* Non-stock item--shipping delayed up to 5 business days
+ Sold in packs of 8; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€24.11 €385.76
Subtotal €385.76
Shipping: International Economy (€116.03)International Priority (€124.32)Express Mail International (€152.87) from United States €116.03
Total €501.79
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ douanerechten + BTW
Douanerechten weet ik niet hoeveel maar zeg 10%
totaal €656,- = € 41, per stuk
correct me if i am wrong
in ieder geval een stuk beter als de stealer
Ik was ook al wat verder gaan speuren en inderdaad bij rockauto ziet het er een stuk beter uit.
Wel komt hier volgens mij nog het e.e.a. bij
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engine : Valve LifterRelated Parts
ACDELCO Part # HL124 {#17122490} replaces HL128
LIFTER,VLV HYD, ROLLER, NON-ACTIVE FUEL MANAGEMENT LIFTER
* Non-stock item--shipping delayed up to 5 business days
+ Sold in packs of 8; Price reflects cost of each individual item, not the pack
€24.11 €385.76
Subtotal €385.76
Shipping: International Economy (€116.03)International Priority (€124.32)Express Mail International (€152.87) from United States €116.03
Total €501.79
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ douanerechten + BTW
Douanerechten weet ik niet hoeveel maar zeg 10%
totaal €656,- = € 41, per stuk
correct me if i am wrong
in ieder geval een stuk beter als de stealer