Hoeveel graden voorontsteking?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Hoeveel graden voorontsteking?

Post by Maurice »

Met de tegenwoordige erg schrale Euro 95 merk ik dat m'n motor toch nog niet helemaal lekker draait.

Hoeveel graden voorontsteking moet ik 'm nou geven? Volgens het werkplaats handboek 6 graden maar dat is echt veel te weinig. Hij staat nu op 10 graden voorontsteking, maar toch hoever kan ik gaan? Ik heb begrepen dat sommige motoren op lpg wel zo'n 16 graden voorontsteking hebben.

Het gaat om een Ford 460 uit 1970 met harde klepzittingen voor Euro 95.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Hoeveel graden voorontsteking?

Post by sjak_brak »

Trial and error.

Dus ontsteking stellen, stukje rijden (trappen!!) en kijken hoe de wagen reageert, vervolgens weer graadje meer of minder ,weer trappen, enz.

Jij kent zelf je wagen het beste, geef m een bepaalde waarde en zie hoe de auto reageert.

Desnoods ook de curve aanpassen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Hoeveel graden voorontsteking?

Post by Jeroen_Sp »

Ik rij zelf op LPG (impco 425) en heb de volgende curve gemaakt:

15 graden initieel
22 graden cenrifugaal, all-in bij 3000rpm
18 graden vacuum, all-in vanaf 16 inch.
69yellowbird
Posts: 144
Joined: Sat Jan 02, 2010 10:57 am

Re: Hoeveel graden voorontsteking?

Post by 69yellowbird »

Maurice wrote:Met de tegenwoordige erg schrale Euro 95 merk ik dat m'n motor toch nog niet helemaal lekker draait.

Hoeveel graden voorontsteking moet ik 'm nou geven? Volgens het werkplaats handboek 6 graden maar dat is echt veel te weinig. Hij staat nu op 10 graden voorontsteking, maar toch hoever kan ik gaan? Ik heb begrepen dat sommige motoren op lpg wel zo'n 16 graden voorontsteking hebben.

Het gaat om een Ford 460 uit 1970 met harde klepzittingen voor Euro 95.
Heb de zelfde problemen gehad, ( hoe duurder die peut wordt hoe schraler het wordt )
Staat bij ons een Cobra in de loods, heeft 4 maanden niet gedraaid, afgelopen weekend voor het eerst weer tot leven gewekt.... je wilde niet weten hoe beroerd het blok liep.
carp schoongemaakt en verse benzine erin, en toen pas liep hij weer als vanouds...

( is benzine dan echt alleen om te ontvetten????? )
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Hoeveel graden voorontsteking?

Post by Maurice »

Opgelost! Hij stond te vroeg, nu staat hij op 8 graden voorontsteking en is hij weer perfect.
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: Hoeveel graden voorontsteking?

Post by hot rod »

je kan net zo vroeg tot hij gaat pingelen ,thats it 8) ,geen blok is hetzelfde fabrieksopgave is een basis afstelling
Post Reply