futloos op gas

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

futloos op gas

Post by GMC RP »

sinds kort loopt mijn caprice (305V8) niet goed meer op gas installatie is een impco 300a. hij heeft altijd goed gelopen maar de laatste 2 weken is hij niet vooruit te branden, vooral als ik van b.v. 80 naar 110 wil, hij bingint dan te stotteren en is futloos. Het lijkt net of hij lpg tekort komt. Nu is luchtfilter niet superschoon meer en heb al nieuw besteld. heb al met remmenreiniger gespoten om te kijken of ik ergens valse lucht heb maar dat is niet het geval. op benzine trerkt hij wel goed door. starten en rustig rijden gaat goed maar als er iets meer gevraagd wordt gaat het mis. wie heeft een idee waar ik moet kijken?
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: futloos op gas

Post by ThA CoPyCaT© »

Ik had een tijdje terug precies hetzelfde met mijn Caddy op gas; was niet meer vooruit te branden.
Na het luchtfilter (prijs: €12,00) vervangen te hebben, ging hij weer als de brandweer.

EDIT: typo
Last edited by ThA CoPyCaT© on Tue Apr 19, 2011 12:16 am, edited 1 time in total.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: futloos op gas

Post by thunderbuick »

Alleen hoger in toeren?
Filter, ontsteking of verdamper.
Loopt ie ook op benz. wat doet ie dan?
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: futloos op gas

Post by Detroitsteel »

Zit de luchtklep -tbv bezine modus- goed dicht..?
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: futloos op gas

Post by chevycaprice91 »

verdamper vol bagger??
hekkings
Posts: 100
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:50 pm

Re: futloos op gas

Post by hekkings »

Koken doe je op gas. :D
Allard.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: futloos op gas

Post by sjak_brak »

Kopt, en onderdelen poetsen doe je met benzine, diesel is voor tractors, rijden doen we wel in een prius :P

Wat al genoemd is, luchtfilter, ontstekingsdelen nakijken en vervangen waar nodig, en kijk of het probleem dan verholpen is. Zolang die dingen niet 100% zijn kan je geen andere mogelijke oorzaken zoeken (vacuumlek had je immers al naar gezocht).
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: futloos op gas

Post by GMC RP »

ok wacht eerst ff op filter en kijk wat hij dan doet, als dat niet helpt gaan we rotor kap kabels en bougies vervangen, mixer en verdamper zijn nog geen jaar oud dus die verdenk ik eigelijk niet. op benzine gaat het wel goed, maar ligt dus op lpg wat gevoeliger. hou jullie op de hoogte.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: futloos op gas

Post by big dooley »

hekkings wrote:Koken doe je op gas. :D
Allard.
daar heb ik inductie voor :arrow:
grote pan vol koud water... 2 minuten en het kookt... kan geen gas tegenop
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: futloos op gas

Post by GMC RP »

vanavond luchtfilter vervangen ,hij gaat weer als de brandweer (zover je daar bij een caprice van kan spreken :) ) Had niet gedacht dit dit zoveel verschil zou maken. bedankt allen voor de adviezen :P
Post Reply