RDW vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

In dat geval moet ik de gok toch maar nemen en een nieuw chassis gaan bouwen en eerst het oude chassis met assen e.d. bewaren voor het geval dat.
Bedankt allemaal. :thumbs:
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: RDW vraagje

Post by Ranch73 »

1-Dat had ik ook gehoopt maar heb hier meerdere malen contact over gehad en met diverse personen van de rdw, en ze zeggen allemaal dat ik maar 1 derde deel mag verbouwen. Zal volgende week anders nog eens moeten bellen :o


2-In dat geval ga eerst gewoon mijn auto opbouwen met een kleine 8 cilinder en zo zorgen dat ik eerst een kenteken krijg.
Vriendelijke dank voor je info. En de rest van alle reacties ook natuurlijk.

3-In dat geval moet ik de gok toch maar nemen en een nieuw chassis gaan bouwen en eerst het oude chassis met assen e.d. bewaren voor het geval dat.
Bedankt allemaal.

Zeker weten :D
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: RDW vraagje

Post by Björn »

Firefly wrote:Als jij bijvoorbeeld heel je chassis en heel je body verbouwt en verzaagt, en je biedt hem daarna aan ter keuring dan moeten ze hem zo gewoon goedkeuren als alles aan de algemene voertuigeisen voldoet.

Helaas werkt dat zo niet
Was laats een f100 waar ze een ander voorstel hadden aangelast afgekeurd
Omdat het frame orgineel moest zijn
Je kon hem goed laten keuren in lelystad, maar dan krijg je gewoon een nieuw kenteken en geen blauwe plaat.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: RDW vraagje

Post by pvz »

@ Bjorn, hoe goed was dat dan gedaan?? als het niet opvalt (lees goed, sterk en netjes gedaan) en niet verteld wordt tegen een keurmeester dat je je chassis in stukken gezaagd hebt lijkt mij dat je met gemak door die keuring heen komt...

Hoeveel wagens hebben er geen schade of rotte plekken gehad waarbij hele stukken chassis vervangen moesten worden? Lijkt mij dat als het goed aangepakt word,dat ze het altijd goedkeuren..
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: RDW vraagje

Post by Björn »

deze keurmeester kon aan de ophanging als zien dat die niet standaard was.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: RDW vraagje

Post by pvz »

Dus bijvoorbeeld schokdempers met veren ipv bladveren is afkeur? Schijven ipv trommels is afkeur?

Dan moet toch 80% van de klassieke amerikaanse wagens afgekeurd worden?
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: RDW vraagje

Post by Firefly »

Björn wrote:deze keurmeester kon aan de ophanging als zien dat die niet standaard was.
Dan ben je genaaid, want de keurmeester kan niet bewijzen dat dat niet origineel is als er geen Nederlandse typegoedkeuring bestaat voor die auto.
Steekproef aanvragen in dat geval.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: RDW vraagje

Post by Joost.... »

Zoals Tom al zegt, iedereen kan wel zien dat iets niet origineel is maar alles van voor `73 is het niet juridisch onderbouwd aan te tonen dus moet het goedkeur zijn als het degelijk, werkend etc is.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

Ranch73 wrote:1-Dat had ik ook gehoopt maar heb hier meerdere malen contact over gehad en met diverse personen van de rdw, en ze zeggen allemaal dat ik maar 1 derde deel mag verbouwen. Zal volgende week anders nog eens moeten bellen :o


2-In dat geval ga eerst gewoon mijn auto opbouwen met een kleine 8 cilinder en zo zorgen dat ik eerst een kenteken krijg.
Vriendelijke dank voor je info. En de rest van alle reacties ook natuurlijk.

3-In dat geval moet ik de gok toch maar nemen en een nieuw chassis gaan bouwen en eerst het oude chassis met assen e.d. bewaren voor het geval dat.
Bedankt allemaal.

Zeker weten :D
Ha ha ha ja ik begrijp wat je bedoelt, maar lees het hele topic maar eens door dan snap je ook wel waarom. :D
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

Maar ik denk dat ik gewoon mijn auto met de custom ophanging bouw en dan laat keuren. Mocht het dan niet goed gaan, kan ik altijd nog het oude chassis er onder zetten en dan alsnog keuren.
Misschien wel een beetje knutselen met de opbouw, maar dat zal wel lukken.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: RDW vraagje

Post by Nick_nl »

Een ding vraag ik me wel nog af.
Toen mijn auto ingevoerd is, dec 2009, werd in het chassis het VIN nummer gegraveerd en deze locatie staat ook op het kenteken vermeld.
Ik neem aan dat bij jou auto het zelfde gedaan wordt. Wissel je daarna het chassis om is het nummer ook weg en dan kun je pas echt wat uit te leggen hebben.
ff overtikken lukt ook niet, die letters van het RDW zijn serieus gedetailleerd en dat valt meteen op.
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: RDW vraagje

Post by elcamino59 »

daarom heb ik mij het voorste stukkie chassis met het nummer over gezet op het nieuwe frame.

maar die letters daar is weinig bijzonders aan , die had ik zelf ook wel over durven tikken in een nieuw chassis 8)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

Nick_nl wrote:Een ding vraag ik me wel nog af.
Toen mijn auto ingevoerd is, dec 2009, werd in het chassis het VIN nummer gegraveerd en deze locatie staat ook op het kenteken vermeld.
Ik neem aan dat bij jou auto het zelfde gedaan wordt. Wissel je daarna het chassis om is het nummer ook weg en dan kun je pas echt wat uit te leggen hebben.
ff overtikken lukt ook niet, die letters van het RDW zijn serieus gedetailleerd en dat valt meteen op.
Ik ben nu in eerste instantie ook van plan met het nieuwe chassis te keuren, dus als dit alles gaat lukken slaan ze in het nieuwe chassis het nummer en ben ik direct klaar.
Mocht het zo zijn dat ze het niet goedkeuren met het custom chassis, zet ik eerts het oude chassis er onder en in dat geval zal ik het nummer zelf moeten over slaan.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: RDW vraagje

Post by mercury1970 »

Misschien een late reactie: het is algemeen bekend dat de RDW dit soort sites ook leest ! :x
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: RDW vraagje

Post by Renev »

mercury1970 wrote:Misschien een late reactie: het is algemeen bekend dat de RDW dit soort sites ook leest ! :x
Ja maar daardoor veranderen de regels niet :)
Post Reply