vraagje over mijn gasinstalatie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
.marc.
Posts: 108
Joined: Sun Aug 02, 2009 3:02 pm

Re: vraagje over mijn gasinstalatie

Post by .marc. »

nog geen tijd gehad om iets te doen aan de auto,

maar vanmorgen starte de auto dus wel op gas!!! :( bij de eerste x kwam er een kleine knal uit carb en de 2e x liep ie meteen goed..

gr marc
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: vraagje over mijn gasinstalatie

Post by sjak_brak »

Ik denk dat je accu en/of ontstekingsdelen kroket zijn.
.marc.
Posts: 108
Joined: Sun Aug 02, 2009 3:02 pm

Re: vraagje over mijn gasinstalatie

Post by .marc. »

sjak_brak wrote:Ik denk dat je accu en/of ontstekingsdelen kroket zijn.

ja ik ga er ook naar kijken moet even tijd hebben :oops:
had de accu al doorgemeten en die geeft 13.8 aan dus das goed toch?in de auto geeft ie dat trouwens ook aan.

(edit)
zo net even snel naar de bougie enzo gekeken maar daar mogen idd wel nieuwen voor komen,zat gewoon roest op de bougies :oops:

gr marc
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: vraagje over mijn gasinstalatie

Post by sjak_brak »

.marc. wrote: had de accu al doorgemeten en die geeft 13.8 aan dus das goed toch?in de auto geeft ie dat trouwens ook aan.
Dat heb je zeker met draaiende motor gemeten neem ik aan? Dat zegt alleen iets over je dynamo. En als dat met motor uitgeschakeld is, dan is je multimeter niet geweldig :D

Daarnaast gaat het niet alleen om het voltage bij een accu, maar om de hoeveelheid stroom die hij over een bepaalde tijdspanne kan leveren. Een accu test je niet met een voltmetertje, maar met een accutester. Dat is een apparaat waarmee je 10 tellen lang 100-150 Ampere trekt, en dan meet je de restspanning van de accu. Uit die restspanning kan je dan herleiden of je accu nog goed is.
.marc.
Posts: 108
Joined: Sun Aug 02, 2009 3:02 pm

Re: vraagje over mijn gasinstalatie

Post by .marc. »

[/quote]Dat heb je zeker met draaiende motor gemeten neem ik aan? Dat zegt alleen iets over je dynamo. En als dat met motor uitgeschakeld is, dan is je multimeter niet geweldig :D

Daarnaast gaat het niet alleen om het voltage bij een accu, maar om de hoeveelheid stroom die hij over een bepaalde tijdspanne kan leveren. Een accu test je niet met een voltmetertje, maar met een accutester. Dat is een apparaat waarmee je 10 tellen lang 100-150 Ampere trekt, en dan meet je de restspanning van de accu. Uit die restspanning kan je dan herleiden of je accu nog goed is.[/quote]


mmmm ja klopt had de moter aan staan :) de rest word zo spoedig mogelijk nagekeken.moet alleen even tijd vinden
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: vraagje over mijn gasinstalatie

Post by sjak_brak »

Je dynamo werkt in ieder geval, de staat van je accu is nog onbekend :D
Post Reply