Knipperlichten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Knipperlichten

Post by Wolfman »

Ik heb het volgende probleem.
Mijn knipperlichten doen het prima.
Maar zodra ik het licht aan doe dan knipperen ze niet meer maar blijven konstant branden.
Als ik de ventilatie vol aanzet dan knipperen ze of heel langzaam of soms ook helemaal niet.

Omdat ik het vrij lastig vind om iedere keer voordat ik af wil slaan eerst mijn licht uit moet zetten zou ik hier graag wat aan doen.
Kan iemand mij vertellen wat hier eventueel de oorzaak van zou kunnen zijn?

Auto is een Thunderbird uit 1978.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Knipperlichten

Post by -SpengaMotors- »

ik denk slechte massa van de lampjes of de schakelaar oid...... contacten goed opschuren, massa aansluitingen controleren e.d. zal helpen
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Knipperlichten

Post by silentchaos »

Het zou zo simpel kunnen zijn als een slechte massa ergens in je knipperlicht circuit...
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Knipperlichten

Post by Wolfman »

Ok bedankt dan ga ik die eens mooi opschuren.
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Knipperlichten

Post by Alwin »

Ik heb een Mercury Cougar uit 1978. Vrijwel identiek aan de jouwe. Ook ik had massaproblemen in mijn knipperlichten, maar dat uitte zich in dat als ik de verlichting aan deed de indicatielampjes van de knipperlichten zachtjes meebranden. Maar dat licht er ook maar net aan welke massa niet goed is. Knipperlichten bleven het doen, knipperend dan.
Als dat het probleem niet is, zou ik het in de lichtschakelaar zoeken. Ik heb daar veel gezeik mee gehad. Klassiek probleem is dat de H4 lampen teveel stroom trekken en dan zal die interne veiligheid steeds aanspreken. Heb daar twee schakelaars mee naar de filistijnen geholpen. Beide zijn enigzins gesmolten en werken nog maar half. Weet niet of je al een relais ingebouwd hebt hierin, maar dat is zeker een aanradar.

Succes,

Alwin
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Knipperlichten

Post by stef »

@wolfman: Knipperlichten krijgen niet genoeg spanning. Kan door bijv. slechte contacten zijn, maar ook door een slechte spanningsvoorziening, bijv. je dynamo. Als ze gaan knipperen als je gas geeft, weet je genoeg. Installeren van een electronische clignoteur verhelpt dit probleem.

@Alwin: Ik verkoop kabelboompjes met relais en zekeringen om gesmolten schakelaars te voorkomen, en een hogere lichtopbrengst te bewerkstelligen. Deze kabelboompjes zijn plug en play, dus je hoeft niet in je kabelboom te knippen.
Post Reply