Hydrobooster

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Hydrobooster

Post by Thing »

aan wie leg t dan??? Aan jou of aan doe hydraboost?:lol:

maar zonder gein.... Je kan er ook heel gedoseert mee remmen..... Dus wel degelijk harder.....
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Hydrobooster

Post by roadrage david »

kn@pestaart wrote:Maar nog steeds heeft je remVERMOGEN niets met de mate van bekrachtiging te maken.
Mijn kever heeft geen bekrachtiging, maar remt net zo goed, je moet alleen harder trappen.
Wil je meer remvermogen, neem je grotere schijven en zwaardere remklauwen (meer zuigers etc.) ;)
Anders kun je net zo goed een HRC met een kleinere zuiger monteren, dan hoef je ook minder hard te trappen (maar wel verder)
[/mierenneukmodus uit]
Juri formula reed altijd rond met vacuum bekrachtige remmen(stok) toen heeft hij er Hydra boost op gedaan. de wagen remde 2 keer harder en beter, aleen treed er veel sneller brake fade op zijn orgineele remmen vandaar dat ze nu geupgrade zijn.

Had zelf SSBC force 10 4 piston remmen 13 inch rotors 1.25 inch dik ook vacume bekrachtigt remde waardeloos. wander(39 lassale) heeft er toen mijn Hydra boost systeem opgezet. en zoals Gordon al aangaf, pendaaltje aanraken en door de vooruit heen vliegen.. meer lijn druk betekend meer clamp force is meer afremmen.
PS meer zuigers geeft per defenietie NIET meer rem vermogen, omdat de lijn druk verdeeld moet worden over de meerdere zuigers waardoor de rem druk individueel dus afneemt!. 6 of 8 pistons remmen echt niet beter.
sterker nog je krijgt caliper flex. omdat de klauwen krom trekken. in mijn optiek heb je niet meer nodig dan 4 pistons calipers. uiteraard van een bepaald merk..omdat niet ieder merk even goed is.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Hydrobooster

Post by kn@pestaart »

VetteV8 wrote:BULL, als mijn hydroboost niet werkt, dan is het onmogelijk om binnen redelijke afstand tot een stop te komen, want ik ben daar niet zwaar/sterk genoeg voor. Dus ik heb dan gewoon geen voldoende remvermogen.
Je auto heeft juist zat remvermogen, alleen kun jij het niet gebruiken. :P
roadrage david wrote: Juri formula reed altijd rond met vacuum bekrachtige remmen(stok) toen heeft hij er Hydra boost op gedaan. de wagen remde 2 keer harder en beter, aleen treed er veel sneller brake fade op zijn orgineele remmen vandaar dat ze nu geupgrade zijn.
Dank je... ;)
Post Reply