Synthetische motorolie in big block

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by kn@pestaart »

DannyL wrote:Ik mag aannemen dat de meeste hier toch wel t simpele olie ververs werk e.d. zelf doen of door kennisen ofzo. Of heb ik dat helemaal verkeerd?
Olie verversen? Ik rij al 3 jaar gewoon met bijvullen?? :?:
Ik zit te wachten tot ie in de soep loopt, maar hij blijft maar doorgaan....
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Supervaags »

ja dat komt omdat je een 6 cilinder hebt die zijn veel betrouwbaarder :arrow:
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by kn@pestaart »

Onverwoestbaar :P
Linfiel
Posts: 81
Joined: Sat Sep 02, 2006 8:59 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Linfiel »

Je hoort ook nooit iemand klagen dat het inderdaad niet goed zou zijn ,en er word toch een bult olie verkocht aan die zaken zoals Lidl Hema en ga zo maar door,Als het niet goed zo zijn zal er ook geen afname meer zijn althans veel minder.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by kn@pestaart »

In combinatie met de koelvloeistof van de Action, gaat na afvullen iedere auto na 3 jaar de deur uit. In de verkoop, of naar de sloop :D

En de mensen gooien die rommel gewoon weer in hun nieuwe gebakkie :P Tot ie geluidjes gaat maken en hij weer de deur uitgaat :lol:
En zo blijft het handeltje bestaan.....
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Alwin »

Ik las van de week dat Kroon tegenwoordig een klassieke lijn heeft. Aangezien mijn hofleverancier hier Kroon als hoofdmerk voert ga ik daar maar eens voor. Ze hebben ook QuakerState, maar ja.....
Voor de Jeep kan ik het sowieso gebruiken, alleen de twee ford codes die bij de olie staan komen niet overéén met de codes in mijn manual van de Linc&Merc. Maar slecht kan het niet zijn, lijkt me.

Alwin
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Shev Ed »

Alwin wrote:Ik las van de week dat Kroon tegenwoordig een klassieke lijn heeft. Aangezien mijn hofleverancier hier Kroon als hoofdmerk voert ga ik daar maar eens voor. Ze hebben ook QuakerState, maar ja.....
Voor de Jeep kan ik het sowieso gebruiken, alleen de twee ford codes die bij de olie staan komen niet overéén met de codes in mijn manual van de Linc&Merc. Maar slecht kan het niet zijn, lijkt me.

Alwin
Heb ik ook gelezen ja, in ouderwetse blikken verpakking 8)
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Continental Kid »

Kroon-Oil introduceert de Classic Oils productlijn dinsdag 26 april 2011

Begin mei introduceert Kroon-Oil een nieuwe productlijn, genaamd Classic Oils. Met de Classic Oils productlijn biedt Kroon-Oil een compleet assortiment smeermiddelen voor klassieke voertuigen.

De Classic Oils productlijn bestaat uit 18 specialiteiten. Deze voldoen aan de originele specificaties, waardoor een veilige en optimale smering van klassieke voertuigen is gegarandeerd. Het assortiment omvat producten voor nagenoeg alle bouwjaren klassiekers, speciale synthetische olie voor gebruik op het circuit en een inloop- en conserveringsolie. Daarnaast biedt Kroon-Oil diverse Transmission Oils en ATF’s binnen deze lijn.

Het gebruik van de juiste smeermiddelen is van groot belang. Dagelijks vinden vele gebruikers de juiste smeermiddelen via de adviesdatabase op http://www.kroon-oil.com. Ook klassieke auto’s zijn vanaf mei 2011 geïntegreerd in deze database, zodat ook bezitters van klassieke auto’s verzekerd zijn van het gebruik van de juiste producten.

Image
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Continental Kid »

Alwin wrote:alleen de twee ford codes die bij de olie staan komen niet overéén met de codes in mijn manual van de Linc&Merc. Maar slecht kan het niet zijn, lijkt me.
Ziet er goed uit, zelf gebruik ik Sunoco ATF-F 3 spec voor de bak en de hydroboost, en Sunoco 10W 30 multigrade voor het blok. Verversing samen met het onderhoud (elke 10000km) bij mijn garage, heb geen ruimte, geen brug, en de linc heb ik alleen maar om mee te rijden.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by roadrage david »

Continental Kid wrote:Kroon-Oil introduceert de Classic Oils productlijn dinsdag 26 april 2011

Begin mei introduceert Kroon-Oil een nieuwe productlijn, genaamd Classic Oils. Met de Classic Oils productlijn biedt Kroon-Oil een compleet assortiment smeermiddelen voor klassieke voertuigen.

De Classic Oils productlijn bestaat uit 18 specialiteiten. Deze voldoen aan de originele specificaties, waardoor een veilige en optimale smering van klassieke voertuigen is gegarandeerd. Het assortiment omvat producten voor nagenoeg alle bouwjaren klassiekers, speciale synthetische olie voor gebruik op het circuit en een inloop- en conserveringsolie. Daarnaast biedt Kroon-Oil diverse Transmission Oils en ATF’s binnen deze lijn.

Het gebruik van de juiste smeermiddelen is van groot belang. Dagelijks vinden vele gebruikers de juiste smeermiddelen via de adviesdatabase op http://www.kroon-oil.com. Ook klassieke auto’s zijn vanaf mei 2011 geïntegreerd in deze database, zodat ook bezitters van klassieke auto’s verzekerd zijn van het gebruik van de juiste producten.

Image
Dat noemen ze in de USA jumping on the bandwagon
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Alwin »

[quote="Continental Kid
Ziet er goed uit, zelf gebruik ik Sunoco ATF-F 3 spec voor de bak en de hydroboost, en Sunoco 10W 30 multigrade voor het blok. Verversing samen met het onderhoud (elke 10000km) bij mijn garage, heb geen ruimte, geen brug, en de linc heb ik alleen maar om mee te rijden.[/quote]

Ik heb ook geen brug of ruimte. Ik heb niet eens een garage. Ik lig gewoon onder auto op de dijk, terwijl menig vrachtwagen of tractor langsrijdt. Never a dull moment.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by Shev Ed »

roadrage david wrote: Dat noemen ze in de USA jumping on the bandwagon
En in Nederland noemen ze dat gewoon 'normaal doen'

Al dat geschreeuw dat CASTROL RACING OIL WITH BEST ADDITIVE'S ! kom op, naar mijn idee is Kroon de betrouwbaarste olie op de markt, gewoon normaal, simpel, no nonsense. Je weet waar je aan toe bent.

Al dat gekut met additieven, dat je motor ECHT nodig heeft, omdat hij anders in de prak loopt. Kom op zeg ?

Verder gebruik ik al kroon olie sinds ik mijn 1e fiets had, mooi klein flesje van kroon waarop staat : Ketting smeer olie.

Zo, lekker simpel en helder.

Kroon olie ftw ! :D

edit : Voorbeeld, simpel stukje bij kroon olie over de 20w50 olie :

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... ade-20w50/

Toepassing
Classic Multigrade 20W50 is een hoogwaardige minerale multigrade motorolie voor klassieke benzine motoren. Classic Multigrade 20W50 is eveneens geschikt voor klassieke dieselmotoren van personenwagens en lichte bestelwagens. Classic Multigrade 20W50 kan uitstekend toegepast worden in klassiekers van de jaren zestig, zeventig en vroege jaren tachtig welke een SAE 20W50 motorolie voorschrijven.

Zo, geen gekut, klaar, duidenlijk.
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by arthur »

Ik zweer bij Brad penn...

Maar als je van die bigblock afwil dan mag je hem wel komen ruilen voor mijn gereviseerde 355 smallblock.
Beter dat dan hem moedwillig naar de tering laten draaien met die Lidl bakolie van je.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by camaro67 »

arthur wrote:Ik zweer bij Brad penn...
Er zijn heus wel meer goeie oliemerken,maar er is een gezegde,.. als de gekken er niet waren,hadden de wijze niet te eten 8)
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Synthetische motorolie in big block

Post by kn@pestaart »

Wijzen :!:


:D
Post Reply