Sper of niet

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Sper of niet

Post by cees »

Ik zit een beetje met mijn achteras in mijn maag, heb momenteel een dana 44 liggen voor achter mijn nieuwe 350 blok.
Wat is nou de beste as om hier achter te zetten sper of juist niet voor welk type zouden jullie gaan of juist niet.

alvast bedankt Cees
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Sper of niet

Post by sjak_brak »

Lekker veel info Cees......

Wat voor blok (stock, wild, mild), bak, wat voor auto, en wat ga je ermee doen (cruisen, stoplicht-rellen, 200+ op de snelweg, ...)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Sper of niet

Post by Pavement Pounder »

En, wat voor bak en banden heb je en hoeveel toeren wil je gaan maken bij 100 kmph ?
Qua aftermarket sper kun je voor Eaton gaan, die is iets duurder maar wel sterker dan andere lsd's.
Of een locker zoals de Detroit locker, die zijn echt bere sterk.
Gebruik de zoekfunctie even, er is al heel veel over gediscusieerd.
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: Sper of niet

Post by cees »

is een mild 350 blok en er komt een th 400 achter het geheel moet in de f1 pick up komen dus hoef niet 200 te rijden maar een beetje snel weg trekken is wel leuk.
Image
Image
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Sper of niet

Post by Pavement Pounder »

Maar wil je dan een nieuwe sper/locker inbouwen/laten inbouwen of een andere 2de handse as monteren ?
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Sper of niet

Post by David - 71 camaro »

Gave oldschool intake (edelbrock?). Een 350 met dubbel hump koppen, zal misschien 340-360pk produceren - afhankelijk van je nokkenas en compressie.
Een Eaton is meeeer dan voldoende voor deze setting, anders een power-trax. Detroit locker is overkill en maakt 'herrie' in de bochten.
Als je rap van je plek wilt komen, zal een 3.42 of 3.55 een vrij goede compromis zijn tussen acceleratie en top RPM (of cruise RPM op de snelweg - afhankelijk van je wielmaat.
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: Sper of niet

Post by cees »

Pavement Pounder wrote:Maar wil je dan een nieuwe sper/locker inbouwen/laten inbouwen of een andere 2de handse as monteren ?
als ik echt een sper moet dan ga ik kijken voor een andere complete as,wel jammer heb deze net helemaal voorzien van alles nieuw
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Sper of niet

Post by Pavement Pounder »

Je moet ook geen sper, dit zijn alleen de mogelijkheden.
Ik weet ook niet wat het mag kosten.
INTIMIDATOR
Posts: 450
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:40 pm

Re: Sper of niet

Post by INTIMIDATOR »

Voor een paar maand geleden hebben we een power-trax unit in de achteras van mijn ram 1500 gemonteerd.
Wereld van verschil tov een open differentieel en het is relatief makkelijk zelf te doen.
De rij eigenschappen veranderen wel een beetje,maar dat went snel 8)
Bij korte bochtjes kun je het niet vermijden dat de power-trax lockt en gaat meestal gepaard met wat frictie en banden gepiep wel of niet bedoeld.
Image
Image
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Sper of niet

Post by Thing »

daarom beter een Eaton limited slip diff monteren...

zeker een stoere intake!

alleen dat filter is kut... die gauw in de sloot tyven en een goeie erop een gewone ronde van k&n ofzo die edelbrock dingen zorgen voor geouwehoer..
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: Sper of niet

Post by cees »

Thing wrote:daarom beter een Eaton limited slip diff monteren...

zeker een stoere intake!

alleen dat filter is kut... die gauw in de sloot tyven en een goeie erop een gewone ronde van k&n ofzo die edelbrock dingen zorgen voor geouwehoer..
Filter is al een tijdje op de schroot maar welk type/sper van eaton en waar te kopen ??????
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Sper of niet

Post by David - 71 camaro »

Post Reply