Sper of niet
Sper of niet
Ik zit een beetje met mijn achteras in mijn maag, heb momenteel een dana 44 liggen voor achter mijn nieuwe 350 blok.
Wat is nou de beste as om hier achter te zetten sper of juist niet voor welk type zouden jullie gaan of juist niet.
alvast bedankt Cees
Wat is nou de beste as om hier achter te zetten sper of juist niet voor welk type zouden jullie gaan of juist niet.
alvast bedankt Cees
Re: Sper of niet
Lekker veel info Cees......
Wat voor blok (stock, wild, mild), bak, wat voor auto, en wat ga je ermee doen (cruisen, stoplicht-rellen, 200+ op de snelweg, ...)
Wat voor blok (stock, wild, mild), bak, wat voor auto, en wat ga je ermee doen (cruisen, stoplicht-rellen, 200+ op de snelweg, ...)
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Sper of niet
En, wat voor bak en banden heb je en hoeveel toeren wil je gaan maken bij 100 kmph ?
Qua aftermarket sper kun je voor Eaton gaan, die is iets duurder maar wel sterker dan andere lsd's.
Of een locker zoals de Detroit locker, die zijn echt bere sterk.
Gebruik de zoekfunctie even, er is al heel veel over gediscusieerd.
Qua aftermarket sper kun je voor Eaton gaan, die is iets duurder maar wel sterker dan andere lsd's.
Of een locker zoals de Detroit locker, die zijn echt bere sterk.
Gebruik de zoekfunctie even, er is al heel veel over gediscusieerd.
Re: Sper of niet
is een mild 350 blok en er komt een th 400 achter het geheel moet in de f1 pick up komen dus hoef niet 200 te rijden maar een beetje snel weg trekken is wel leuk.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Sper of niet
Maar wil je dan een nieuwe sper/locker inbouwen/laten inbouwen of een andere 2de handse as monteren ?
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: Sper of niet
Gave oldschool intake (edelbrock?). Een 350 met dubbel hump koppen, zal misschien 340-360pk produceren - afhankelijk van je nokkenas en compressie.
Een Eaton is meeeer dan voldoende voor deze setting, anders een power-trax. Detroit locker is overkill en maakt 'herrie' in de bochten.
Als je rap van je plek wilt komen, zal een 3.42 of 3.55 een vrij goede compromis zijn tussen acceleratie en top RPM (of cruise RPM op de snelweg - afhankelijk van je wielmaat.
Een Eaton is meeeer dan voldoende voor deze setting, anders een power-trax. Detroit locker is overkill en maakt 'herrie' in de bochten.
Als je rap van je plek wilt komen, zal een 3.42 of 3.55 een vrij goede compromis zijn tussen acceleratie en top RPM (of cruise RPM op de snelweg - afhankelijk van je wielmaat.
Re: Sper of niet
als ik echt een sper moet dan ga ik kijken voor een andere complete as,wel jammer heb deze net helemaal voorzien van alles nieuwPavement Pounder wrote:Maar wil je dan een nieuwe sper/locker inbouwen/laten inbouwen of een andere 2de handse as monteren ?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Sper of niet
Je moet ook geen sper, dit zijn alleen de mogelijkheden.
Ik weet ook niet wat het mag kosten.
Ik weet ook niet wat het mag kosten.
-
- Posts: 450
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:40 pm
Re: Sper of niet
Voor een paar maand geleden hebben we een power-trax unit in de achteras van mijn ram 1500 gemonteerd.
Wereld van verschil tov een open differentieel en het is relatief makkelijk zelf te doen.
De rij eigenschappen veranderen wel een beetje,maar dat went snel 8)
Bij korte bochtjes kun je het niet vermijden dat de power-trax lockt en gaat meestal gepaard met wat frictie en banden gepiep wel of niet bedoeld.
Wereld van verschil tov een open differentieel en het is relatief makkelijk zelf te doen.
De rij eigenschappen veranderen wel een beetje,maar dat went snel 8)
Bij korte bochtjes kun je het niet vermijden dat de power-trax lockt en gaat meestal gepaard met wat frictie en banden gepiep wel of niet bedoeld.
Re: Sper of niet
daarom beter een Eaton limited slip diff monteren...
zeker een stoere intake!
alleen dat filter is kut... die gauw in de sloot tyven en een goeie erop een gewone ronde van k&n ofzo die edelbrock dingen zorgen voor geouwehoer..
zeker een stoere intake!
alleen dat filter is kut... die gauw in de sloot tyven en een goeie erop een gewone ronde van k&n ofzo die edelbrock dingen zorgen voor geouwehoer..
Re: Sper of niet
Filter is al een tijdje op de schroot maar welk type/sper van eaton en waar te kopen ??????Thing wrote:daarom beter een Eaton limited slip diff monteren...
zeker een stoere intake!
alleen dat filter is kut... die gauw in de sloot tyven en een goeie erop een gewone ronde van k&n ofzo die edelbrock dingen zorgen voor geouwehoer..