informatie twin turbo

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Birdje
Posts: 335
Joined: Sun Apr 06, 2008 8:52 pm

Re: informatie twin turbo

Post by Birdje »

He,

Heb ook een pontiac gestrookt blokkie liggen met potentie geforceerde lucht-toevoer maar ik ben destijds gegaan voor andere soort materiaal zuigerveren, zuigers, krukas,drijfstangen, cosmetic koppakking, keramische coating, andere bougies. let jij op de mainwebs? bij mijn 400 blokkie zat er namelijk daar veel rotzooi/oneffenheden in... ga je dat onderzoeken, is het snel gevonden wat ik daarmee bedoel ;)

compressieverhouding lijkt mij ook een belangrijke factor aangezien je de basis al hebt............. misschien verstandig om te bedenken wat je wilt, (hoeveel vermogen/ druk, drukvullig,volume,nokkenas slag,boring,koppen,compressiekamer uit te komen.)

weet niet of het noodzaak is maar in mijn geval was het niet onverstandig...

dus de blower gaat niet door ? (was jij tog die een blower wou gaan gebruiken?)

suc6

gr
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: informatie twin turbo

Post by Peter Pontiac »

Je blok is gebouwd door " Pontiac Dude " als ik het goed begrijp.

waarom vraag je hem niet wat de mogelijkheden zijn?

Toeval bestaat niet maar een paar weken geleden was ik nog bij Ken Keefer in Brooksville, hele aardige man die als specialiteit naast het bouwen van Pontiac blokken heeft het monteren van vooral Paxton blowersystemen.......

Volgens mij is 1 belletje genoeg, hij heeft wel een beetje Southern accent maar goed te begrijpen, anders een PM naar Mark Ceria op dit forum ( nickname: Dutch Injun ) Ken heeft ook zijn blok gebouwd en Mark rijdt na de 1/4 mile onder de 10 sec te hebben gereden gewoon terug naar huis en niet op een trailer.

Mooie kerel trouwens die Ken Keefer :thumbs:
floffy
Posts: 439
Joined: Thu Apr 13, 2006 6:46 pm

Re: informatie twin turbo

Post by floffy »

Kijk hier heb ik wat aan, de blow through carb was bekent en mijn moter bouwer is zelf dealer van turbo's maar die beginnen bij $3300 per stuk (ati procharger) dus dat word een beetje te gek.

Ken geeft veel informatie en mijn Engels is niet slecht maar je blijft bepaalde uitdrukkingen en technische woorden houden die je niet begrijpt en zoals ik zei ik heb geen haast ik wil eerst het hele principe begrijpen en kijken wat het gaat kosten voor ik een keus maak.

De blower gaat niet door doordat justitie er een probleem van maakt, de meeste agenten laten je doorrrijden maar als ze fout willen kan je alles eraf halen ( steekt teveel door de kap dus vertroebelt je gezichtsveld etc. etc.) enik wil hem niet onder een scoop oid plaatsen dus dat is een beetje zonde van het geld.

Iig bedankt voor de info.

Daan
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: informatie twin turbo

Post by Pavement Pounder »

Een Paxton, Vortech of Procharger blijft onder de kap en heb je een blow trough carb voor nodig.
Een roots style steekt door de carb en zuipt ook nog eens.
floffy
Posts: 439
Joined: Thu Apr 13, 2006 6:46 pm

Re: informatie twin turbo

Post by floffy »

Dat was bekent , daarom gaat de 8-71 niet door doordat justitie daar een probleem van maakt.
floffy
Posts: 439
Joined: Thu Apr 13, 2006 6:46 pm

Re: informatie twin turbo

Post by floffy »

Dat was bekent , daarom gaat de 8-71 niet door doordat justitie daar een probleem van maakt.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: informatie twin turbo

Post by Thing »

jij vind 3300 voor een pro-charger setup duur???

ga dan vooral NIET denken aan een twin turbo setup...



die 8/71... hebbie die nog??? of nooit gehad?
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: informatie twin turbo

Post by elcamino59 »

3300 :?: dat kost aleen die ouwe efi intake van mij al :lol:
floffy
Posts: 439
Joined: Thu Apr 13, 2006 6:46 pm

Re: informatie twin turbo

Post by floffy »

De 8-71 lag in de states maar is alweer doorverkocht.

Ik vind $3300 voor 1 turbo met brackets duur ja als je er 2 nodig hebt plus alle bijkomende kosten.
Een garret (nieuw) heb je voor $800 tot 1400 per stuk dus dat scheelt een aanzienlijk stukje.

3300 voor een efi intake????? begrijp ik je verkeerd maar een efi intake doet tegenwoordig $500 max ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Edel ... 415581b9ec )

Daan
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: informatie twin turbo

Post by Thing »

een simpel aluminium gietsel wel ja..

maar niet het SHEETMETAL intake van Jacco..

1 turbo moet zo enorm groot worden om jou blok te voeden die kosten iets meer dan 3000 dollar vrind...


tipje.. vraag eerst even na wat er allemaal in die set zit...
als dat compleet is met tubing intercoolers montage spullen carburatie enz enz is het ECHT een schijtprijs!!
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: informatie twin turbo

Post by elcamino59 »

je begrijpt het inderdaad verkeerd met je max 500 .

maar volgens mij begrijp je het helemaal niet ,want je begint eerst over een procharger van 3300 wat te duur is .
en je hebt er vervolgens 2 van nodig .waarom dan wel ?? als jij er een f4 op zet ,dan spettert heel dat torretje uit elkaar.
en dan ga je het nog een keer zitten vergelijken met een garret turbo van 800 euro tot 1400 :foei:
een procharger is een riemaangedreven supercharger die compleet bolt on is incl pulley,s en pijpwerk en div .
hoe kun je dat in godsnaam vergelijk met een standaard uitlaatgas aangedreven garret turbo.

hoeveel pk,s moet jou motorblok aan kunnen denk je met 2 turbo,s er op ?

hier heb je een filmje met een single f4 procharger van 3388 pk is dat genoeg :lol:
floffy
Posts: 439
Joined: Thu Apr 13, 2006 6:46 pm

Re: informatie twin turbo

Post by floffy »

:oops: sorry mijn fout, ik ging ervan uit dat de ati ook turbo's waren ala garret en turbonetic...................my bad.

Als ik met turbo's aan de gang wil moet het een max worden van ommenabij 950 pk, maar iig weer wat geleerd.
Daan
67Camaro
Posts: 1007
Joined: Mon Mar 21, 2005 8:13 pm

Re: informatie twin turbo

Post by 67Camaro »

Je kunt je 'standaard' carb ook in een carbbox pleuren zodat je geen speciale ombouwing moet doen aan je carb of een blowthrough carb kopen. Hier ff een voorbeeldje van die ik had voor mijn low-budget projectje:

Image


Er zijn natuurlijk wel nadelen aan omdat het nogal lastig is om 'lekdicht' te krijgen, maar ik had ook nog een ombouwsetje liggen voor een standaard Holley carb zodat ik gewoon met een carbhat kon rijden.
Post Reply