1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Roy »

hallo mensen,

ik ben op het moment bezig met de aanschaf van mijn droomauto, 1957 chevrolet bel air 2dr hardtop

hij dient wel nog opgeknapt te worden maar is toch een droomauto :D

nu heb ik nog nooit een auto ingevoerd van voor 1960, dus heb ik bij rdw op site gekeken

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/i ... nvoer.aspx

en daar stond dat auto's van voor 1998 alleen nog aan apk eisen moeten voldoen...

rdw gebeld en die zeiden dit ook maar dat ze ook de auto moesten kunnen identificeren aan de hand van de amerikaanse papieren en dat ook de originele motor aanwezig moet zijn ivm identificatie, maar nu zie ik heel vaak dat mensen met andere motoren op keuring gaan...

wat kunnen jullie me hierover vertellen en/of wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

alvast bedankt,

Roy
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by SplitWindow »

Als er volgens de papieren een V8 in hoort, en deze zit er ook in, dan doet men verder niet moeilijk.
(of je moet bijvoorbeeld een vette blower of andere duidelijk zichtbare wijzigingen hebben aangebracht)
Gewoon een afspraak maken en er naartoe rijden, dan hoor je vanzelf wat wel of niet is toegestaan :thumbs:

PS: Waarom Royal met dubbel L ?
Iets met "Roy all Cars" ?
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Roy »

jah dat dacht ik al...

auto waar ik intresse in heb zit een 350 in ipv 283, hopelijk zien ze daar geen verschil tussen...

zoals ik heb begrepen kan deze keuring ook bij alle rdw stations en hoef ik daarvoor niet speciaal naar lelystad, klopt dat ?
PS: Waarom Royal met dubbel L ?
Iets met "Roy all Cars" ?
nee Royall zoals van adel... toen vond ik dat een mooie naam, nu ook nog maar denk dat ik nu toch een andere naam had gekozen dan toen :p
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by SplitWindow »

Royall Cars wrote:nee Royall zoals van adel... toen vond ik dat een mooie naam, nu ook nog maar denk dat ik nu toch een andere naam had gekozen dan toen :p
Maar dat is, zoals ik al zei, met slechts 1 l: "royal" :?:
Vandaar dat ik dacht dat het een woordspeling was met jouw voornaam en "alle auto's"
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Tiki God »

als de auto uit de eu komt dan hoef je alleen je auto te laten indentificeren bij de RDW. Apk kan ergens anders. Alle bouwjaren moet minimaal 1x apk gekeurd zijn dus een 57 er hoeft maar 1x dan nooit meer.
Komt hij buiten de eu dan moet je hem laten indentificeren, chassisnr in laten slaan en apk laten keuren bij een RDW station.
Het verschil in de types V8 waar jij het overhebt is minimaal en zal geen probleem zijn.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Nick_nl »

Het enigste wat je wel nog zal krijgen is het in laten slaan van het VIN nummer, het RVS plaatje wordt niet geaccepteerd. Bij mij hebben ze het erin gezet achter het voorwiel op het chassis.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Mark Sulman »

Ik heb een pick up van 1952 laten keuren op de manier zoals jij dat ook wilt. Ook hier hoort origineel een 6 cilinder in, maar ik heb er een 8 cil in gegooit en ze hebben het zonder problemen goed gekeurd. Je mag namelijk één derde deel van de auto verbouwen, mag dus geen probleem zijn :)
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by big is better »

ik heb vandaag een '46 ford op kenteken gekregen met:

jaguar xj vooras
3rd gen firebird achteras
en een V8 uit een firebird.

compleet andere onderdelen als origineel,maar het was geen enkel probleem !
ik heb alleen de afkomst van de motor aan moeten tonen dmv een kenteken van de donorauto.

ik zat op 1/3 aangepast (de aandrijflijn)
de overige delen zijn: chassis en body
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Roy »

kijk daar doen we het voor, hartelijk bedankt...

met een beetje geluk ben ik in de loop van volgende week eigenaar van een 57 bel air 2dr hardtop :D
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Roy »

@ Nick_nl : Zie bij jou plaatje ook een bel air, heb je fotos ervan op aap staan, vind ze namelijk niet en ben wel benieuwd... :oops:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Nick_nl »

volgens mij wel, maar hier staan er nog een paar :)
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Roy »

@ Nick_nl : SUPER wagen heb je daar... :idea: originele v8 ?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 1957 Chevrolet bel air, toelatingskeuring

Post by Nick_nl »

Bedankt . Ja een 283pp met een carte wcfb.
Post Reply