Egr verwijderen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Egr verwijderen

Post by paulv »

ik heb de afgelopen dagen weer een hoop bijgeleerd.
ik dacht dat de egr aan de air-pomp gekoppeld zat... :oops: zeker omdat de egr ook uit de uitlaatpoort gemonteerd zit!!
ik ga nu op mijn nieuwe header een pijpje lassen voor de egr. is er flexibele slang die ik erop kan monteren die die hitte van de uitlaat kan hebben?? (dus van de header naar inlaatspruitsuk??)
ik moet alleen nog even kijken naar de vacuum aansluitingen en bedrading van de air pomp voor dat ik alles eruit knip (maar daar kom ik wel achter!)

groeten paul..
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: Egr verwijderen

Post by VetteV8 »

paulv wrote:ik heb de afgelopen dagen weer een hoop bijgeleerd.
Echt????
paulv wrote:ik ga nu op mijn nieuwe header een pijpje lassen voor de egr
:(
Iroc-dennis
Posts: 436
Joined: Tue Jul 15, 2008 5:55 pm

Re: Egr verwijderen

Post by Iroc-dennis »

die egr en air pump rotzooi kanje gewoon verwijderen.

ik heb de egr afgedopt met een blockoff plaatje,of zelf evenmaken natuurlijk,deze zit bovenop je inlaat spruitstuk onder je plenum en runners.
die air pump kan je ook verwijderen,ik heb er voor gekozen toen der tijd om een iets kortere multieriem te nemen. op verschillende forums (amerika) staan vaak al de maten beschreven die je nodig hebt.
ik dacht zelf zon 2 cm korter danje huidige.

verder gebeurt er niks mee als je het verwijderd.
puur voor de emisie in de usa.

ik heb ook nooit problemen gehad met apk of wat dan ook.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Egr verwijderen

Post by Corp »

wedden dat hij een code32 gaat krijgen? Die ecm controleert met een voelertje of de EGR bij activatie warm wordt. Wordt dat ding niet warm dan hop code. Kun je gewoon uitbinken in de scalars met een tuning programma als je een kopie van je bin hebt (broadcast code opoeken), dan prommetje branden en met de originele calpack op een mem adapter steken, erin en weg code.
Post Reply