met een duitse chevy van naar rdw

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

met een duitse chevy van naar rdw

Post by de witte »

ik heb een duitse chevy van diesel belasting vrij ge kocht, deze staat in duitsland in geschreven als woonmobil [camper] .
nu wil ik deze gewoon met 2 stoelen en een achterbank schouwen[ geel kenteken ] .gaat dit of moet ik dan veel veranderen hoe zit het met de gordels bijvoorbeeld .
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by paulv »

Ik ben vorige maand met een duitse jeep op grijs kenteken (zonder achterbank)
naar de rdw geweest.
gewoon netjes achterbank ingebouwd met nieuwe gordels. niks gezecht en gewoon 4 zitplaatsen op kenteken..

geregeld!

zal bij jou niet anders zijn!

veel succes.
als ze het vragen zeg je gewoon dat je het zo gekocht hebt..

groeten paul
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by boyanka »

8) in nederland zijn sinds 1971 heupgordels verplicht voorin, achterin pas ergens jaren '90
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by de witte »

ik kan eigenlijk niks duidelijks vinden of er achterin gordels moeten ja of nee
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by boyanka »

de witte wrote:ik kan eigenlijk niks duidelijks vinden of er achterin gordels moeten ja of nee
nee, daar is je auto te oud voor.
haico
Posts: 81
Joined: Fri Jul 22, 2005 1:13 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by haico »

achterin hoeven idd geen gordels,en je kunt de auto invoeren zoals je zelf wil.
als jij geel kenteken wil, hoef je alleen maar een achterbank of stoellen te plaatsen en bij de balie aangeven dat je hem op geel kenteken wil.
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by de witte »

vrijdag bij de rdw geweest auto is geschouwd maar moest wel extra betalen omdat hij van camper naar geel kenteken ging dat was meer werk volgens die etterbak hij moest nu de achter bank controleren , maar bus was goed gordels achter niet nodig vertelde hij toen hij er aan trok of ze vast zaten
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by SplitWindow »

de witte wrote:vrijdag bij de rdw geweest auto is geschouwd maar moest wel extra betalen omdat hij van camper naar geel kenteken ging dat was meer werk volgens die etterbak hij moest nu de achter bank controleren , maar bus was goed gordels achter niet nodig vertelde hij toen hij er aan trok of ze vast zaten
Eerst ga jij hier informeren of er achterin jouw busje wel of geen gordels aanwezig moeten zijn.
Iets wat de RDW jou in een simpel telefoongesprek ook had kunnen vertellen, maar goed: daar is een forum per slot van rekening voor.

De meeste antwoorden wijzen er op dat dit niet verplicht is, vervolgens ga jij ze toch inbouwen....
Waarom ga je het dan hier vragen als je de antwoorden niet vertrouwd ?

En dan is iemand die gewoon zijn werk doet en gebonden is aan bepaalde regels en wetten, ineens een etterbak ?
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by VetteV8 »

:cheers:
Cor
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by de witte »

Eerst ga jij hier informeren of er achterin jouw busje wel of geen gordels aanwezig moeten zijn.
Iets wat de RDW jou in een simpel telefoongesprek ook had kunnen vertellen, maar goed: daar is een forum per slot van rekening voor.

De meeste antwoorden wijzen er op dat dit niet verplicht is, vervolgens ga jij ze toch inbouwen....
Waarom ga je het dan hier vragen als je de antwoorden niet vertrouwd ?

En dan is iemand die gewoon zijn werk doet en gebonden is aan bepaalde regels en wetten, ineens een etterbak ?[/quote]


1 ik had iemand gesproken die zijn bus had laten schouwen en die kreeg op zijn kenteken voor 2 personen dit omdat hij geen gordels achter in had dus die gok durfde ik niet te maken nu die geschouwd is kan ik ze er uithalen
2 als je zelf goed gelezen had dan had je gelezen dat het een camper was en nu als 5 persoons busje op kenteken komt en dat dit extra kosten waren en in mijn ogen had hij nu minder werk geen water/gas de verplichte hoogte en breedte ga zo maar door .

:boos:
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by VetteV8 »

Er is bij de RDW helemaal geen verplichte hoogte en breedte [en ga zo maar door]

Dat zijn belasting eisen geen RDW!

En die gordel affaire, dat van die "iemand" , was dan een heel ander bouwjaar, kennelijk, en dan gelden er dus andere eisen.
Cor
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by de witte »

pfffffffffffffff die andere was van 79 en wat er gebeurd is in den bosch is iets wat ik alleen maar wil vertellen dusse boeie
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by Renev »

de witte wrote:pfffffffffffffff die andere was van 79
No offence, maar die persoon heeft zich in de zeik laten nemen want gordels achterin is gewoon niet verplicht (met dat bouwjaar) en heeft dus ook niets met aantal zitplaatsen te maken.
Last edited by Renev on Wed Oct 26, 2011 8:19 pm, edited 1 time in total.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by RickyV8 »

de witte wrote:pfffffffffffffff die andere was van 79 en wat er gebeurd is in den bosch is iets wat ik alleen maar wil vertellen dusse boeie
Wat zijn "dusse boeie"?
hajee
Posts: 30
Joined: Sat May 28, 2005 11:01 pm

Re: met een duitse chevy van naar rdw

Post by hajee »

om een antwoord op je vraag te geven:
achtergordels zijn verplicht vanaf 01-01 1990
Post Reply