Goedenavond,
Ik ben Piet 35 jaar en ben nieuw hierzo.
Recentelijk heb in Amerika een Pontiac firebird bj. 80 gekocht met een frisse 383 stroker met volgens de vorige eigenaar een vermogen van ver over de 450Pk. Graag zou ik willen weten of iemand mij kan vertellen of zo'n getuned blok goed op LPG loopt zonder de boel in elkaar te draaien.
Tevens wilde ik vanaf binnenkomst in Rotterdam direct een 1 dags kenteken aanvragen de auto ophalen en meteen naar de RDW rijden zodat ik geen trailer hoef te huren. Is het mogelijk om alleen de typegoedkeuring bij de RDW te doen (voor de pontiac zijn toch alleen europese koplampen verplicht?) en de APK elders.
Hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.
Groeten Piet
Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG
-
- Posts: 1
- Joined: Thu Oct 13, 2011 1:08 am
Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG
Nee, apk moet je ook bij de RDW doen.Piet-Pontiac wrote: Is het mogelijk om alleen de typegoedkeuring bij de RDW te doen (voor de pontiac zijn toch alleen europese koplampen verplicht?) en de APK elders.
Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG
Dik blok op LPG is geen probleem. Gewoon de goede spullen gebruiken, en niet een knakeninstallatie.
Bij US-import moet je volledige keuring ondergaan bij de RDW.
EU-koplampen hoeft niet, maar is wel aan te raden. (meer info: http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php ... 4&start=25 Mr. 900 aldaar is RDW-keurmeester)
Als je van plan bent de wagen rijdend naar huis te brengen is je opzet voor 1-dagskenteken wel een goeie. Hou er wel rekening mee, dat je bij de RDW dan ook afspraak moet maken om nummer in te slaan. Zorg ook voor backup-plan, want je kan voor verrassingen komen te staan...
Hou er ook rekening mee dat de benzinetank wordt leeggetapt voor het inladen (ivm brandveiligheid), dus de wagen staat met (zo goed als) lege tank bij de vervoerder.
Bij US-import moet je volledige keuring ondergaan bij de RDW.
EU-koplampen hoeft niet, maar is wel aan te raden. (meer info: http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php ... 4&start=25 Mr. 900 aldaar is RDW-keurmeester)
Als je van plan bent de wagen rijdend naar huis te brengen is je opzet voor 1-dagskenteken wel een goeie. Hou er wel rekening mee, dat je bij de RDW dan ook afspraak moet maken om nummer in te slaan. Zorg ook voor backup-plan, want je kan voor verrassingen komen te staan...
Hou er ook rekening mee dat de benzinetank wordt leeggetapt voor het inladen (ivm brandveiligheid), dus de wagen staat met (zo goed als) lege tank bij de vervoerder.
Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG
Volgens mij is een eendagskenteken alleen bruikbaar op de dag van keuren van jou thuis naar het keuringsstation.
Van de haven naar huis valt hier buiten.
Daarbij bestaat de kans dat je 2x moet rijden, denk aan inslaan van chassis nummer. Meestal kan dit niet op de zelfde dag.
Zie de RDW site
Van de haven naar huis valt hier buiten.
Daarbij bestaat de kans dat je 2x moet rijden, denk aan inslaan van chassis nummer. Meestal kan dit niet op de zelfde dag.
Zie de RDW site
Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG
Ja maar als je op die dag de keuring plant, dan kn het weer wel
Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG
ik heb een 383 op lpg gehad, geen enkel probleem, sterker nog: op lpg heb je geen pingel problemen, want als die motor inderdaad meer dan 450 pk levert(hetgeen ik betwijfel), moet de compressie vehouding ook gestegen zijn.....