-SpengaMotors- wrote:Ziet er goed uit allemaal !!
ik heb m'n lock-up na een jaar rijden ( geen tijd ) nog steeds neit aangesloten, maar zie dat er nog wel wat mee te behalen valt. hoe heb jij hem aangesloten ? lockt hij altijd up als je naar z'n 4 gaat, of hoor je hem later inkomen of hoe gaat dat precies ? en hoe valt hij af ? dankzij signaal van remmen ?
kun je hem met een schakelaar inlaten komen wanneer jij wil, of gaat hij dus automatisch ?
ik zie nog een solenoid achtig trompet ding; is die nodig om in je bak te zetten , of zit die er standaard al in of hoort die speciaal bij dit kitje ?
ik heb op mijn bak nu een stekker zitten, met een draadje , die al onder m'n dashboard ligt, maar ben er nog niet aan toegekomen hem aan te sluiten....
zo! das een boel vragen. De Solenoid zit rechtsboven in het plaatje. Dat witte trompetje.
bij mij schakelt die in, zodra die naar 4 schakelt. Je voelt dus eerst 4 de toeren verlagen en direct daarna voel je de lockup hem nog verder vertragen.
Ik zou dat heel makkelijk kunnen onderbreken met een schakelaar waarmee ik de voeding naar de bak onderbreek.
Op dit moment valt die in 4 alleen af als ik de rem intrap inderdaad. Ik ben er nog niet achter of die dan ook weer oppakt als ik weer gas geef, maar denk het eigenlijk wel.
Wat ik nu wil doen is met een vacuumschakelaar ervoor zorgen dat die onder belasting (laaag vacuum in de motor) eraf gaat en weer terug komt bij hoog vacuum in de motor tijdens cruise. De Painless kit is bijvoorbeeld zo geregeld:
http://www.painlessperformance.com/webc ... ield=60109
bij mij veroorzaakte het in 4 rijden zonde rlockup een donker gebrom. Dat is nu weg met de lockup. hij is nu echt muisstil...geweldig
als je nu alleen 1 draadje hebt vanaf je bak, dan kan je daarmee je lockup aanzetten...risico is dat je niet weet hoe het in je bak zit. in het ergste geval houd die de lockup in 3 en 2 ook vast en gaat die bokken als een gek als je hem uitlaat rollen...
je kan het simpel testen. schakelaar erop die 12V inschakelt als die in 4 zit en kijken of je toeren dalen.
in principe wil je wel dat die uitschakelt als je op de rem trapt...anders krijgt je motor een oplazer, omdat je plotseling een enorme weerstand krijgt van het remmen...lockups zijnj niet bestand tegen grote belastingen, vandaar dat ze normaliter uitschakelen bij hogfere belasting (vacuum schakelaar) of remmen (remmen schakelaar).
kan je de vorige eigenaar van de bak niet vragen?