pontiac vraagjes voor de kenners

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

pontiac vraagjes voor de kenners

Post by big is better »

hallo.

ik heb de cilinderkoppen van mijn pontiac 350CUI motor gedemonteerd omdat het koelsysteem teveel overdruk opbouwde.
ik heb met een speciaal testertje van midlock gemeten dat er uitlaatgassen in het koelsysteem kwamen.
ik heb de koppen gecontroleerd en ze zijn krom (als ik er een rei opleg dan kan ik in het midden van de kop meer dan een 0.10mm voelermaat tussen de rei en de kop doorschuiven)
nu wil ik ze eerst uitliteren.afpersen en als het nodig is,nieuwe klepzittingen en klepgeleiders laten monteren en daarna flink laten vlakken om de compressie te verhogen.

ik weet dat ik,als ik de koppen flink laat vlakken,stelmoertjes van een chevy moet gebruiken voor de valvetrain.
misschien moeten de kanten van de intake ook gevlakt worden.

ik wil ook de in en uitlaatpoorten even gasket matchen en de intake splitsen zodat in de toekomst de intake vewijderd kan worden zonder het koelwater af te laten.
de bekende pukkels in de uitlaatpoorten wil ik ook weghalen.

vragen:

is er een motorpakkingset leverbaar die specifiek is voor een pontiac 350cui (1976 met 6X4 koppen)
ik kom overal sets tegen die ook voor 400.428 en 455 cui te gebruiken zijn,maar die hebben een grotere boring.
ik wil wel een koppakking hebben die precies aansluit rond de verbrandingsruimte anders wordt de verbrandingsruimte weer groter.

ook wil ik de heatriser afsluiten. zitten hiervoor extra of aangepaste pakkingen in de motorset ?

iemand nog tips wat kan ik nog meer doen nu ik de koppen er toch af heb liggen ?

de motor is 030 overmaat geboord en heeft flat top zuigers. (volgens mij origineel bij een pontiac)
er zitten 6X4 koppen op.

groeten Jurgen
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by Peter Pontiac »

Je moet een koppakkingset van Victor Reinz zien te vinden PN 3401 VC, ik gebruik ze ook en heb de set bij pontiac Dude in Brooksville FL gekocht maar bedenk me nu dat Jacco in Rijsenhout ze ook nog wel heeft....
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by big is better »

dank je Peter.
ik heb contact met ze gehad.
hoe kan ik zien of dat de inlaatklepgeleiders aangepast zijn voor chevy seals ?
er zitten in ieder geval klepsteelrubbers op en niet alleen maar rubber ringetjes.

Jurgen
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by big is better »

nu moet ik nog 2 kopbouten hebben.
zie: gezocht gedeelte

edit: gevonden ! THANKS
Last edited by big is better on Sat Dec 03, 2011 1:18 pm, edited 1 time in total.
ike
Posts: 108
Joined: Tue Jun 05, 2007 8:42 pm

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by ike »

Heb ik wel ik voor je 8)
Moet ze even zoeken maar ze moeten er zijn
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by big is better »

ike wrote:Heb ik wel ik voor je 8)
Moet ze even zoeken maar ze moeten er zijn
Laat maar weten wat je hebt.
hier ben ik naar op zoek:
http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... =2&t=74475
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by Thing »

als ike ze niet kan vinden.. kan ik je er waarschijnlijk wel aan helpen
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by JurgenS »

Moet je je koppen cc'en nadat je ze hebt laten vlakken? Ik zou denken dat als ze krom zijn zoals bij jou en je gaat ze vlakken, ga de 2 buitenste verbrandingkamers kleiner maken tov de middelste.

Dus cc'en nadat ze gevlakt zijn, correct me if I'm wrong.....
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: pontiac vraagjes voor de kenners

Post by big is better »

theoretisch gezien wel.
ik heb ze van te voren ook ge cc't (94cc)
ik zal ze na het monteren van de kleppen nog een keer controleren,maar het zal wel mee vallen.
Post Reply