It is currently Thu Dec 18, 2014 8:29 pm

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Fri Dec 02, 2011 10:56 pm 

Al een tijd loop ik met de gedachte mijn auto te laten spuiten.
Daarom heb ik bij een paar bedrijven prijzen op gevraagd, maar hier viel een ding bij op.
De meeste beginnen er pas aan als de auto kaal afgeleverd wordt, dus kaal tot op de blanke plaat.

Nu is mijn vraag hoe doe je dit het beste?
Ik heb niet zo veel ruimte in de garage en deze is ook gedeeld met een andere auto welke schoon moet blijven.
Dus schuren, met de bergen schuurstof is niet echt optimaal.

Hebben jullie nog goede tips ?

bedankt

Profile  

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 12:12 am 

:) verfafbijt

Profile  

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 10:41 am 

Dit is natuurlijk ook een optie. Is moderne afbijt beter geworden? Een paar jaar geleden deed het niet zo veel bij plamuur en dan kon je weer gaan schuren.

Profile  

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 12:07 pm 

Nick_nl wrote:
Dit is natuurlijk ook een optie. Is moderne afbijt beter geworden? Een paar jaar geleden deed het niet zo veel bij plamuur en dan kon je weer gaan schuren.

Op plamuur doet het sowieso bijna niks, dat zal je toch moeten schuren. En ook al ben je klaar met je afbijt, er blijven plekken die je moet naschuren.

Als je perse niet wil schuren, dan misschien wat extra betalen om het de spuiter te laten doen?

Profile  

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 1:04 pm 

Nick_nl wrote:
Al een tijd loop ik met de gedachte mijn auto te laten spuiten.
Daarom heb ik bij een paar bedrijven prijzen op gevraagd, maar hier viel een ding bij op.
De meeste beginnen er pas aan als de auto kaal afgeleverd wordt, dus kaal tot op de blanke plaat.

Nu is mijn vraag hoe doe je dit het beste?
Ik heb niet zo veel ruimte in de garage en deze is ook gedeeld met een andere auto welke schoon moet blijven.
Dus schuren, met de bergen schuurstof is niet echt optimaal.

Hebben jullie nog goede tips ?

bedankt

je zou ook die andere auto even buiten kunnen zetten voor 1 of 2 weken. je ding doen, de boel opruimen en dan die 2e auto er weer in.

Profile  

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 4:40 pm 

De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.

Profile  

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 4:53 pm 

Nick_nl wrote:
De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.

Als je vraagt om een offerte voor het kaalmaken zullen ze vast wel met een prijs komen. Of je doet de auto zo ver mogelijk met afbijt en laat dan de rest stralen.

Als je niet zelf wil schuren, dan gaat het je gewoon extra geld kosten. Zo simpel is het, er zijn geen wondermiddeltjes waardoor de auto opeens helemaal kaal is. Er komt altijd schuur en/of straalwerk aan te pas als je het goed wil doen.

Profile  

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 5:22 pm 

met een goede (b.v rupes) exentrische roterende schuurmachine en een goede stofzuiger gaat het goed. Ik heb net mijn fury helemaal kaal geschuurd het is een beste klus waar heel veel uren in gaan zitten.

danny

Profile  

PostPosted: Sun Dec 04, 2011 1:14 am 

Firefly & Nick_nl wrote:
Vandaag mijn vraag.

Als je vraagt om een offerte voor het kaalmaken zullen ze vast wel met een prijs komen. Of je doet de auto zo ver mogelijk met afbijt en laat dan de rest stralen.

Als je niet zelf wil schuren, dan gaat het je gewoon extra geld kosten. Zo simpel is het, er zijn geen wondermiddeltjes waardoor de auto opeens helemaal kaal is. Er komt altijd schuur en/of straalwerk aan te pas als je het goed wil doen.[/quote]

de reden van het beginnen aan een blanke auto is puur om hunzelf in te dekken niet voor naderhand verrassingen komen te staan zoals oude schades en roest.. dat kost extra plaatwerkers extra tijd en die bedrijven geld als het niet voorzien was.. bij een prijs afspraak, wat de meeste doen. Valt er dus met klassiekers weinig te schatten wat het daadwerkelijk gaat kosten... als je een wagen kaal aflevert is er geen onverwacht extra werk en kan het wél goed ingeschat worden...

Profile  

PostPosted: Sun Dec 04, 2011 3:15 pm 

ik weet niet waar je woont, je kunt ook hierheen bellen http://www.care2cars.nl/ die gasten zijn niet duur, werken met moeilijk opvoedbare en ex criminele jongeren om ze weer een vak te leren. die schuren hem ook voor je. je moet dan alleen geen haast hebben geloof ik.

Profile  

PostPosted: Sun Dec 04, 2011 6:57 pm 

Thing wrote:
de reden van het beginnen aan een blanke auto is puur om hunzelf in te dekken niet voor naderhand verrassingen komen te staan zoals oude schades en roest.. dat kost extra plaatwerkers extra tijd en die bedrijven geld als het niet voorzien was.. bij een prijs afspraak, wat de meeste doen. Valt er dus met klassiekers weinig te schatten wat het daadwerkelijk gaat kosten... als je een wagen kaal aflevert is er geen onverwacht extra werk en kan het wél goed ingeschat worden...

Een beetje spuiter/schadehersteller is in het bezit van een laagdiktemeter en een goede dosis ervaring lijkt me...

Profile  

PostPosted: Mon Dec 05, 2011 4:08 pm 

auto buiten zetten en dan schuren?
na het schuren weer binnen zetten...blijft je garage ook mooi schoon

Profile  

PostPosted: Mon Dec 05, 2011 4:19 pm 

Afbijt (van de Hema, toen die nog goed werkte) en schuren. 2 volle dagen werk voor de buitenkant, en toen de deuren nog :lol:

Image

Profile  

PostPosted: Mon Dec 05, 2011 5:23 pm 

Ik ben de mijne aan het ontlakken met afbijt.
Wat ik met Tenco afbijtpasta doe werkt prima zelfs op plamuur.
wil je de plamuur er op een andere manier afhalen , kun je ook een verfbrander of een föhn gebruiken ( wordt de plamuur zacht van.)
Allard.

Profile  

PostPosted: Mon Dec 05, 2011 6:19 pm 

Afbijten met gel afbijt waarna je alles opschuurt in de grid 80 is de beste en snelste methode als je niet zou gaan stralen etc. Zelf gebruiken we Pro Gold - Red Label als afbijt maar ongewtijfeld dat anderen ook goed werken.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour