It is currently Thu Dec 18, 2014 8:29 pm

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Fri Dec 02, 2011 10:56 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm
Posts: 742
Al een tijd loop ik met de gedachte mijn auto te laten spuiten.
Daarom heb ik bij een paar bedrijven prijzen op gevraagd, maar hier viel een ding bij op.
De meeste beginnen er pas aan als de auto kaal afgeleverd wordt, dus kaal tot op de blanke plaat.

Nu is mijn vraag hoe doe je dit het beste?
Ik heb niet zo veel ruimte in de garage en deze is ook gedeeld met een andere auto welke schoon moet blijven.
Dus schuren, met de bergen schuurstof is niet echt optimaal.

Hebben jullie nog goede tips ?

bedankt


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Dec 03, 2011 12:12 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu May 31, 2007 8:40 pm
Posts: 2327
Location: Terneuzen
:) verfafbijt


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Dec 03, 2011 10:41 am 
Offline
User avatar

Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm
Posts: 742
Dit is natuurlijk ook een optie. Is moderne afbijt beter geworden? Een paar jaar geleden deed het niet zo veel bij plamuur en dan kon je weer gaan schuren.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Dec 03, 2011 12:07 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Jul 01, 2007 12:47 pm
Posts: 855
Location: Breda
Nick_nl wrote:
Dit is natuurlijk ook een optie. Is moderne afbijt beter geworden? Een paar jaar geleden deed het niet zo veel bij plamuur en dan kon je weer gaan schuren.


Op plamuur doet het sowieso bijna niks, dat zal je toch moeten schuren. En ook al ben je klaar met je afbijt, er blijven plekken die je moet naschuren.

Als je perse niet wil schuren, dan misschien wat extra betalen om het de spuiter te laten doen?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Dec 03, 2011 1:04 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Posts: 1548
Nick_nl wrote:
Al een tijd loop ik met de gedachte mijn auto te laten spuiten.
Daarom heb ik bij een paar bedrijven prijzen op gevraagd, maar hier viel een ding bij op.
De meeste beginnen er pas aan als de auto kaal afgeleverd wordt, dus kaal tot op de blanke plaat.

Nu is mijn vraag hoe doe je dit het beste?
Ik heb niet zo veel ruimte in de garage en deze is ook gedeeld met een andere auto welke schoon moet blijven.
Dus schuren, met de bergen schuurstof is niet echt optimaal.

Hebben jullie nog goede tips ?

bedankt


je zou ook die andere auto even buiten kunnen zetten voor 1 of 2 weken. je ding doen, de boel opruimen en dan die 2e auto er weer in.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Dec 03, 2011 4:40 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm
Posts: 742
De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Dec 03, 2011 4:53 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Jul 01, 2007 12:47 pm
Posts: 855
Location: Breda
Nick_nl wrote:
De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.


Als je vraagt om een offerte voor het kaalmaken zullen ze vast wel met een prijs komen. Of je doet de auto zo ver mogelijk met afbijt en laat dan de rest stralen.

Als je niet zelf wil schuren, dan gaat het je gewoon extra geld kosten. Zo simpel is het, er zijn geen wondermiddeltjes waardoor de auto opeens helemaal kaal is. Er komt altijd schuur en/of straalwerk aan te pas als je het goed wil doen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Dec 03, 2011 5:22 pm 
Offline

Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm
Posts: 608
Location: the feelds of destruction
met een goede (b.v rupes) exentrische roterende schuurmachine en een goede stofzuiger gaat het goed. Ik heb net mijn fury helemaal kaal geschuurd het is een beste klus waar heel veel uren in gaan zitten.

danny


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Dec 04, 2011 1:14 am 
Offline

Joined: Mon Jul 25, 2005 4:38 pm
Posts: 3082
Firefly & Nick_nl wrote:
De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.


Als je vraagt om een offerte voor het kaalmaken zullen ze vast wel met een prijs komen. Of je doet de auto zo ver mogelijk met afbijt en laat dan de rest stralen.

Als je niet zelf wil schuren, dan gaat het je gewoon extra geld kosten. Zo simpel is het, er zijn geen wondermiddeltjes waardoor de auto opeens helemaal kaal is. Er komt altijd schuur en/of straalwerk aan te pas als je het goed wil doen.[/quote]


de reden van het beginnen aan een blanke auto is puur om hunzelf in te dekken niet voor naderhand verrassingen komen te staan zoals oude schades en roest.. dat kost extra plaatwerkers extra tijd en die bedrijven geld als het niet voorzien was.. bij een prijs afspraak, wat de meeste doen. Valt er dus met klassiekers weinig te schatten wat het daadwerkelijk gaat kosten... als je een wagen kaal aflevert is er geen onverwacht extra werk en kan het wél goed ingeschat worden...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Dec 04, 2011 3:15 pm 
Offline

Joined: Mon Aug 30, 2010 5:09 pm
Posts: 151
ik weet niet waar je woont, je kunt ook hierheen bellen http://www.care2cars.nl/ die gasten zijn niet duur, werken met moeilijk opvoedbare en ex criminele jongeren om ze weer een vak te leren. die schuren hem ook voor je. je moet dan alleen geen haast hebben geloof ik.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Dec 04, 2011 6:57 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Jul 01, 2007 12:47 pm
Posts: 855
Location: Breda
Thing wrote:
de reden van het beginnen aan een blanke auto is puur om hunzelf in te dekken niet voor naderhand verrassingen komen te staan zoals oude schades en roest.. dat kost extra plaatwerkers extra tijd en die bedrijven geld als het niet voorzien was.. bij een prijs afspraak, wat de meeste doen. Valt er dus met klassiekers weinig te schatten wat het daadwerkelijk gaat kosten... als je een wagen kaal aflevert is er geen onverwacht extra werk en kan het wél goed ingeschat worden...


Een beetje spuiter/schadehersteller is in het bezit van een laagdiktemeter en een goede dosis ervaring lijkt me...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Dec 05, 2011 4:08 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm
Posts: 1909
Location: Venlo area
auto buiten zetten en dan schuren?
na het schuren weer binnen zetten...blijft je garage ook mooi schoon


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Dec 05, 2011 4:19 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Jun 20, 2005 1:41 pm
Posts: 7378
Location: REDNOSE DISTRIKT
Afbijt (van de Hema, toen die nog goed werkte) en schuren. 2 volle dagen werk voor de buitenkant, en toen de deuren nog :lol:

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Dec 05, 2011 5:23 pm 
Offline

Joined: Fri Aug 15, 2008 8:50 pm
Posts: 100
Location: Balkcity
Ik ben de mijne aan het ontlakken met afbijt.
Wat ik met Tenco afbijtpasta doe werkt prima zelfs op plamuur.
wil je de plamuur er op een andere manier afhalen , kun je ook een verfbrander of een föhn gebruiken ( wordt de plamuur zacht van.)
Allard.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Dec 05, 2011 6:19 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am
Posts: 2329
Location: ajs-autobody.nl
Afbijten met gel afbijt waarna je alles opschuurt in de grid 80 is de beste en snelste methode als je niet zou gaan stralen etc. Zelf gebruiken we Pro Gold - Red Label als afbijt maar ongewtijfeld dat anderen ook goed werken.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group