Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by sjak_brak »

Plamuur is ook niet altijd een teken van ellende. Af fabriek werd er soms ook erg dik plamuur aangebracht om de boel een beetje in vorm te krijgen. Je zou kunnen overwegen om de originele plamuur te kunnen laten zitten toch? Maar dat ligt een beetje aan de staat van de wagen natuurlijk, als je al veel ellende aantreft bij demontage, dan kan ik me voorstellen dat je alles eraf wilt.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Joost.... »

Niet bij 57er Bel Airs Sjak, alleen hier en daar wat tin waar felsnaden onder verborgen zijn maar geen plamuur vanaf de fabriek.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by sjak_brak »

O had ff gemist dat t om een jaren-50 wagen ging :oops:

Plamuur is vooral erg seventies heb ik gemerkt :lol:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Nick_nl »

Bedankt voor de tips, ja het is idd een jaren 50 auto. Als het goed gaat zit er tin/lood op ipv plamuur. Maar ik denk dat er ook wel plamuur op gekomen zal zijn.
Afbijten is een goede tip, minder zooi als puur schuren en misschien ook nog sneller.
Is die progold nog gewoon te krijgen als particulier? De wetgeving is per deze maand flink anders geworden dacht ik.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by kn@pestaart »

Als je dik plamuur tegenkomt, ligt dit er zo af met een slijptol met een staalborstel. ;)
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by olof »

Persoonlijk zou ik het kaal maken bij de spuiter laten doen...!Dat wordt lekker in de aankomende maanden met een kale auto over de weg naar een spuiter rijden.... :?

Raar trouwens dat ze alleen kaal willen hebben,dat berekenen wij er altijd bij in..maar ik weet niet hoe jouw onderhandeling is gegaan..ik zou namelijk bij een oldtimer die opgebouwd langs komt nooit een prijsafspraak maken,maar een richtbedrag en ondertussen contact over het eindbedrag...deze kan je vast stellen zodra inderdaad de verf eraf is,dus vroeg genoeg...zal echt geen duizenden euro`s schelen...!

succes
Post Reply