Art56 wrote:Hoi,
Ik denk dat er een heleboel mis is met zulk verbruik.
Van uitgelubberde distributie-kettingen (worden bijna nooit vervangen, terwijl ze vaak de oorzaak zijn van rommelig lopen ), vastgeroeste HEI vervroegers, ouwe ontstekingsdelen, thermostaat die niet werkt, fanclutch kapot, whatnot.
Het gewicht van je auto is niet hoog. Dat is m echt niet. En bij stads snelheden is de aerodynamica niet een heel grote factor.
Mijn eigen auto's en verbruik:
Chevy trucck 1962 met 350 : 1 op 5, in de stad en daarbuiten lpg
Chevy Belair wagon, 1 op 5 stad, 1 op 7 snelweg (350, 2400 kg!) lpg
Pontiac Parisienne Safari 85, met 305, gewicht 2100kg, 1 op 9,2 snelweg, 1 op 6 stad. (benzine) geen grapje!
Ik moet wel zeggen: heb nooit van een amerikaan met Impco gehoord die zuinig rijd.
Hoor al we 27 jaar gelul over LPG, rij al 27 jaar met omvl in een ouwe amerikaan, en kom zeer zelden lui tegen die lpg goed afstellen.
Meestal staat er een pipo naast de meetkast die roept "hou em effe op 3000 toeren" en draait wat aan de mengschroef. Vervolgens rij je dan 1 op 3 of...En voor een tientje is de afstelling weer veel te rijk...
In jou geval zou ik eerst eens de motor aan een diagnose apparaat hangen. Door iemand die niet alleen anderen nalult, het vinden van zo iemand is moeilijker dan een goeie auto vinden! Veel gasten`die hun geld verdienen met ouwe amerikanen zijn ooit begonnen uit hobby, en niet omdat ze zoveel van autotechniek weten.
Nou ik rij met een Impco installatie, en ik rij behoorlijk zuinig....
Pontiac 389, orgineel uit 63 en alles bij elkaar zo'n 2300KG. Met een redelijk doortrappen en continu zo'n 130 op de snelweg haal ik makkelijk 1 op 6 op de snelweg. Als ik echt rustig ga rijden moet 1 op 7 makkelijk haalbaar zijn, maar waarom zou ik
Los van het afstellen zullen er vast en zeker meerdere factoren zijn wat het verbruik omhoog gooit.... rotte ontsteking, luchtfilter die helemaal dicht zit.
Ik moet er nog altijd een fatsoenlijke 425 mixer opgooien, dus wellicht dat m'n al super zuinige 389 nog zuiniger wordt