Voorbumper vragen Caprice 87

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
joyce
Posts: 28
Joined: Fri Apr 15, 2005 6:48 pm

Voorbumper vragen Caprice 87

Post by joyce »

Hoi,

Ik heb een klein ongelukje gehad en nu zit mijn bumper wat verder naar achteren. :oops:
De bumpersteun is ingeschoven en volgens mij is de andere ietsjes uitgetrokken maar dat weet ik niet zeker.

Mijn vragen:

Zijn die steunen weer uit te trekken of moet ik gewoon nieuwe plaatsen?
En kan iemand mij vertellen welke lengte ze horen te hebben??

De volgens mij uitgetrokken:
Image

De ingedrukte:
Image

(schaam, voor het roest, wist niet dat het er zat, wordt een leuk zomerklusje)
Zit de bumper trouwens alleen aan deze dingen vast of ook nog ergens anders??


En de bumperfiller van de voorbumper, weet iemand een adresje waar ik deze heel goedkoop kan krijgen?
Ik heb hem in amerika al gevonden, maar ja, niemand wordt vrolijk van die verzendkosten...

Hier zie je hoever de bumper naar achteren zit en de kapotte bumperfiller:
Image

Alvast bedankt
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by chevystan67 »

meestal zijn die dingen zo oud dat ze bij een aanrijding meestal niet meer trug komen naar de originele staat, je kan het proberen met uittrekken maar weet nie ofda lukt, in goede staat moeten ze in en uit kunnen veren maar helaas is dit bij jou niet het geval meer.
weet nie of je ze nieuw kan kopen.
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by country squire »

Ik heb nog zo'n setje liggen, komen van een "79er Olds, lijkt mij een standaard GM gevalletje, maar weet het niet zeker.
Voor 'n kratje bier te krijgen, maar ze wegen een paar kilo, weet niet of het interessant is om te versturen.
Ik hoor het wel, mocht je interesse hebben.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by Detroitsteel »

Tja, dat gebeurt mij regelmatig tijdens fileparkeren. Ik doe dat op zijn frans namelijk :D

Effe achter een vierkante houten paal haken en effe dr aan trekken.
Als je, "kloenk" hoord, dan is die weer uitgeschoven.

Ik heb dat div malen met succes gedaan :)

Zolang er geen olie uit loopt zijn die dingen herbruikbaar.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by rulez »

spanband of hijstakel eraan, om een boom of paal en ff terugtrekken.....moet ik ook nog een keer doen :-)


volgens mij zijn dit ook de enige en enigste plekken waar de bumper vast zit. :P
joyce
Posts: 28
Joined: Fri Apr 15, 2005 6:48 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by joyce »

Haha grappig,
Tja het is wel lekker zo die stalen bumpers, met mijn vorige caprice of tja impala kon ik ook niet zo goed fileparkeren maar die bumpers schoven nooit in ofzo.

Ik zal het eens proberen, ik heb hier zo'n mooi stalen hek in de beton gegoten en dan dus spanbandje eromheen dan kan ik ook nog zien wat ik doe...

Alleen echt jammer dat die strip helemaal kapot is, ik baal er echt van!!
En hoe het gebeurd is ook... Zo'n oude bok die echt 80 was ofzo ging rechtsaf en na het kruisende fietspad moet ze gedacht hebben, hee een fietspad daar moest ik toch voor stoppen? Dan doe ik het nu maar.... En abrupt ineens op de rem knallen zonder aanleiding, ik rijd er achterop, hoor veel gekraak dus en die bitch rijd ineens aan en weg (en snel ook)... Geluk voor mij want ik ben toch fout ook al is het haar schuld! Maar ja, ik dacht eigenlijk met zo'n bumpers kan ik nooit schade hebben, wel dus. Nou ZIJ OOK hahahahaha, rijbewijs afpakken zeg ik.

@country squire, geen idee of het zou passen maar ik check eerst ff het uittrekken, mocht dat niet lukken... Ligt eraan waar je woont ook.

Nou, ik hoop dat het lukt, in ieder geval moet ik zeker zo'n stip hebben
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by Supervaags »

http://www.thecannibal.tk/ heeft misschien wel zon strip voor je
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by SplitWindow »

joyce wrote:Zo'n oude bok die echt 80 was ofzo ging rechtsaf en na het kruisende fietspad moet ze gedacht hebben, hee een fietspad daar moest ik toch voor stoppen?
Dan doe ik het nu maar....

En abrupt ineens op de rem knallen zonder aanleiding, ik rijd er achterop,
hoor veel gekraak dus en die bitch rijd ineens aan en weg (en snel ook)...

Geluk voor mij want ik ben toch fout ook al is het haar schuld!
:roll:
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Voorbumper vragen Caprice 87

Post by rulez »

joyce wrote: ik rijd er achterop, hoor veel gekraak dus en die bitch rijd ineens aan en weg (en snel ook)...

die werd ff gelancheerd....... sjoenk en weg is de heks


Ps met die spandband wel ff opletten dat je de rest van je bumper niet fijnknijpt....of je hek uit de grond snokt.
Post Reply