iron of moly zuigerveren.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

iron of moly zuigerveren.

Post by caddy123 »

Ik wil dit aanschaffen, maar wat voor zuigerveren zal ik er bij nemen moly of iron.

http://www.cadillacperformanceparts.com ... -Combo.jpg
Price: $1,050.00

Combo: Forged "Drop-In" 10-1 Piston and Scat H-Beam 6.750 Rod . This is the SAME combo we use in ALL or 500 HP crates! Ordering a COMBO saves you money right off the flop!

http://www.cadillacperformanceparts.com ... &Itemid=65


Ik heb wel eens gehoord dat moly veren je cilinderwanden opvreten!
Maar de verkoper zegt die zijn het beste wat zal ik nou eens nemen? mijn blok komt niet boven de 4500 a 5000 rpm.

gr Caddy123
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: iron of moly zuigerveren.

Post by boyanka »

:? ik denk ook dat die molybdeen (Mo) je wanden gaan opvreten, deze zijn harder dan gewone en ik denk dat ze het weer wel lekker doen als je je cilinderwanden laat verchromen.
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: iron of moly zuigerveren.

Post by Gearz »

caddy123 wrote:Ik wil dit aanschaffen

Combo: Forged "Drop-In" 10-1 Piston and Scat H-Beam 6.750 Rod .
caddy123 wrote: mijn blok komt niet boven de 4500 a 5000 rpm.

Jij wil je zuurverdiende geld gaan uitgeven aan iets wat hoogstwaarschijnlijk een totale overkill is voor jouw motor.

Forged zuigers zijn leuk als je een dikke blower of turbo er op hebt, een flinke shot nitrous er in spuit of een dikke 600+ PK's draait bij 7000+RPM.

Forged zuigers zijn echt bere sterk maar hebben ook nadelen, zo zetten ze meer uit als Hypereutectics zuigers en zijn vaak ook zwaarder, allebei eigenschappen die je niet wil als het niet vereist is. Daarnaast zijn ze een stuk duurder.

Molybdeen ringen zijn een prima keus.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: iron of moly zuigerveren.

Post by caddy123 »

ok bedankt gearz, maar oem zuigers zijn der niet alleen de lage compressie!
En er zijn wel keith black zuigers voor mijn blok dat zijn hyperautic beter als stock, maar ik heb weer gemaild met mts cadillac engine builder in de us en die zegt dat hij wel eens meemaakt dat de top eraf breekt, terwijl andere bedrijven zeggen voor jou een goede keus.
En de revieuws zijn ook niet al te best :? dus die moet ik niet!

Dus wat moet ik nou ik dacht forged zuigers ben ik meteen klaar gaat niet meer stuk :D

gr caddy123
Post Reply