Carburateur reviseren
Carburateur reviseren
Wat raden jullie allemaal aan om te vervangen bij het reviseren van een Rochester 4bbl carburateur? Ik haal in ieder geval een revisie set, pakkingen en ringen dus.
Rick
Rick
Re: Carburateur reviseren
Koop een kit waar ook een complete acceleratiepomp in zit.
Voordat je aan de klus begint, controleer of je niet al te veel speling hebt op de asjes van de vlinderkleppen. daar willen die dingen nogal eens een berg valse lucht pakken en krijg je de wagen nooit netjes afgesteld en zal ie rommelig lopen. En zeker op gas kans op backfires. In sommige gevallen nog te repareren, in andere gevallen kan ding de kliko in.
Verder ook goed kijken of de 2e trap niet blijft hangen.
Voordat je aan de klus begint, controleer of je niet al te veel speling hebt op de asjes van de vlinderkleppen. daar willen die dingen nogal eens een berg valse lucht pakken en krijg je de wagen nooit netjes afgesteld en zal ie rommelig lopen. En zeker op gas kans op backfires. In sommige gevallen nog te repareren, in andere gevallen kan ding de kliko in.
Verder ook goed kijken of de 2e trap niet blijft hangen.
Re: Carburateur reviseren
overigens is er ook een setje bussen te koop met een ruimer om speling op die assen op te lossen
Groeten Lennard
Groeten Lennard
Re: Carburateur reviseren
Klopt, maar dat leidt niet in alle gevallen tot een goede oplossing, als ik zo zie wat er bij mij voorbij komt...
Re: Carburateur reviseren
Hier nog een paar linkjes:
http://www.cliffshighperformance.com/index.html
http://www.quadrajetparts.com/
http://www.73-87.com/7387garage/drivetrain/myqjet.htm
Die laatste link heeft wel wat goede tips. Heb ze bij mijn Q-jet ook gedaan. De secondaries komen er iets eerder in, andere secondary metering rods en hanger. Niet dat het een verschl van dag en nacht is, maar kan het verschil toch wel merken.
Persoonlijk vind ik het wel fijne carbs die Q-jets.
http://www.cliffshighperformance.com/index.html
http://www.quadrajetparts.com/
http://www.73-87.com/7387garage/drivetrain/myqjet.htm
Die laatste link heeft wel wat goede tips. Heb ze bij mijn Q-jet ook gedaan. De secondaries komen er iets eerder in, andere secondary metering rods en hanger. Niet dat het een verschl van dag en nacht is, maar kan het verschil toch wel merken.
Persoonlijk vind ik het wel fijne carbs die Q-jets.
Re: Carburateur reviseren
geen idee hoe ik dit alles moet controleren...is er hier iemand die dat wel kan toevallig?
Re: Carburateur reviseren
en ik ehb geen creditcard dus kan van deze sites niet bestellen, heb wel paypal. dat setje van cliffshighperformance ziet er wel goed uit
Re: Carburateur reviseren
ik heb het vermoeden dat deze bij mij wat problemen geeft, is dit makkelijk te controleren?sjak_brak wrote:
Verder ook goed kijken of de 2e trap niet blijft hangen.
bij wegrijden komt er een moment waar het vermogen even achterblijft, en bij het gas ff vasthouden trekt ie wel door
ATF olie op peil en voor de winter vervangen, inclusief filter.
Schakelen met handje met l1 en l2 gaat prima.
Re: Carburateur reviseren
Ja is makkelijk te controleren, QJ eraf halen, en kijken/voelen of de 2e trap soepel beweegt, en nergens blijft hangen/plakken.
-
- Posts: 118
- Joined: Fri Jul 02, 2010 1:01 pm
Re: Carburateur reviseren
Ik heb toen gekozen voor een nieuwe (gereviseerde rochester quadrajet 4 bbl.).
Het is een zeer gevoelig iets zo`n rochester met afstellen.
Heb zelfs met deze carburateur ellende genoeg gehad
olde muuk.
Uploaded with ImageShack.us
nieuwe rochester
Uploaded with ImageShack.us
Wel ff 470 eusies neer tellen met inruil van de oude carburateur.
Maarja wat is nu verstandig???.
Ik had denk ik voor een nieuwe holly gegaan achteraf.
Ik had vuil in mijn vlotterbak door iets in de brandstof.
Moet je wel ff de bijna de hele rochester uit elkaar halen op het te verhelpen .
Het is een zeer gevoelig iets zo`n rochester met afstellen.
Heb zelfs met deze carburateur ellende genoeg gehad
olde muuk.
Uploaded with ImageShack.us
nieuwe rochester
Uploaded with ImageShack.us
Wel ff 470 eusies neer tellen met inruil van de oude carburateur.
Maarja wat is nu verstandig???.
Ik had denk ik voor een nieuwe holly gegaan achteraf.
Ik had vuil in mijn vlotterbak door iets in de brandstof.
Moet je wel ff de bijna de hele rochester uit elkaar halen op het te verhelpen .
Re: Carburateur reviseren
Valt wel mee toch. De deksel heb je er redelijk makkelijk af. Heb het naast m'n tentje op de Hotrod Hayride ook moeten doen, op de ochtend dat we terug moesten rijden naar de boot (Dover). En de carb is niet van de motor af geweest.
Bij mij was een stukje van de vlotter afgebrokkeld/afgebroken ( ) en dat stukje zwart plastic (nitrophyl) dreef rond in de vlotterkamer en was onder het scharnierpunt van de vlotter gekomen. En sloot zo de benzinetoevoer af, erg leuk in een land waar LPG iets minder vanzelfsprekend is als hier en een vrij kleine gastank
Bij mij was een stukje van de vlotter afgebrokkeld/afgebroken ( ) en dat stukje zwart plastic (nitrophyl) dreef rond in de vlotterkamer en was onder het scharnierpunt van de vlotter gekomen. En sloot zo de benzinetoevoer af, erg leuk in een land waar LPG iets minder vanzelfsprekend is als hier en een vrij kleine gastank
Re: Carburateur reviseren
haha das lastig. mijn carb zit nog op mijn blok, alleen de klep kan ik niet bewegen die aan de bovenkant zit...hoort dit of is dit een slecht teken?