Poelie problemen
Re: Poelie problemen
En wie ben jij wel niet die mij ter verantwoording meent te moeten roepen. Ben jij het geweten van dit forum ofzo? Als alles altijd lekker backyard style en goedkoop moet moet je ook niet zeuren als er wat misgaat, dan beter in een keer goed verneuken
Re: Poelie problemen
Ik ben Maurice en je hebt helemaal gelijk kerel!Corp wrote:En wie ben jij wel niet die mij ter verantwoording meent te moeten roepen. Ben jij het geweten van dit forum ofzo? Als alles altijd lekker backyard style en goedkoop moet moet je ook niet zeuren als er wat misgaat, dan beter in een keer goed verneuken
Re: Poelie problemen
Corp wrote:Als alles altijd lekker backyard style en goedkoop moet moet je ook niet zeuren als er wat misgaat, dan beter in een keer goed verneuken
Re: Poelie problemen
Corp wrote:ja doe dat, verneuk de draden ff in de krukas dan heb je pas echt een probleem. anders pak je toch ff een hamer? ram je hem er zo af en weer op, fik je hem eerst goed warm zodat de rubber elastomeer er mooi uitbrand, dan werkt hij ook nog beter die demper.
en ik maar liggen klooien met mijn breekijzer en bandelichters....
Re: Poelie problemen
Koop gewoon een tool en als dat niet lukt, doe je de beun manier..
Re: Poelie problemen
alie-r wrote:heb zelf bij een mechanisatiebedrijf een lange bout met de juiste draad gehaald en een moer.
dan kun je de bout zo ver mogelijk in de krukas draaien en met de moer de pully aandraaien.
werkt perfect
andre
yep, werkt inderdaad perfect op die manier, en wat het erafhalen betreft blijf je uit de buurt van de draad in de krukas door er iets tussen te steken ( flinke moer tussen het vlak van de krukas en het draadeind waar je hem mee uittrekt ), ook dat werkt perfect.....
Re: Poelie problemen
goed gesorteerde automaterialen zaken hebben universele trekkers, een ronde plaat met 3 sleufgaten en het juiste patroon, kosten de kop niet.
balancer mag je met beleid ! erop tikken met een koperen hamer en daarna vasttrekken op 50 lbs, volgens haynes tenminste , succes
balancer mag je met beleid ! erop tikken met een koperen hamer en daarna vasttrekken op 50 lbs, volgens haynes tenminste , succes
Re: Poelie problemen
ja want haynes is ook een boek voor professionals, daar staat niets dan goeds in..... Een demper mag je er NOOIT!!!!!!! op slaan met een hamer, de reden is dat je de kans loopt dat je en de snuit van de krukas beschadigd omdat de kans groot is dat je hem er scheef op slaat en/of het achterste lager beschadigd zodat er kans is op te veel voor-/achterwaartse speling op de krukas.
Die demper heeft op o.a. een SBC/BBC niet voor niets een press fit, dat hij er zo strak opgaat is met een reden (latere LTx en LSx hebben niet eens een spiebaan, eht idee is dat het hart van de demper muurvast op de krukas zit om de harmonische trillingen te dempen. Deze trillingen komen door de arbeidsslag, de kruktap wordt "versneld" en deze verplaatst letterlijk ten opzichte van de krukas zelf, de krukas verwringt. Als je dat met alle cilinders verdeeld over de 4 kruktappen doet en je kijkt naar de eigen frequentie van de krukas en de toerentallen waarbij je interferentie krijgt dan snap je gelijk waarom het zo'n belangrijk ding is.
Verder trek je die middelste bout niet vast op 50lbs maar op 60, je zet de demper erop met een FATSOENLIJKE install tool tot de demper helemaal erop zit, tegen het krukas tandwiel aan, dat merk je vanzelf.
Verder zijn er heel veel dempers, zowel de duurdere performance modellen als de goedkope bagger die gehoond moeten worden omdat ze er anders veel te strak op gaan, dan zit je daar mooi te rammen met je hamer en het gaat niet, krukas kapot, lager kapot, demper kapot, wat heb je dan bespaard???
Die demper heeft op o.a. een SBC/BBC niet voor niets een press fit, dat hij er zo strak opgaat is met een reden (latere LTx en LSx hebben niet eens een spiebaan, eht idee is dat het hart van de demper muurvast op de krukas zit om de harmonische trillingen te dempen. Deze trillingen komen door de arbeidsslag, de kruktap wordt "versneld" en deze verplaatst letterlijk ten opzichte van de krukas zelf, de krukas verwringt. Als je dat met alle cilinders verdeeld over de 4 kruktappen doet en je kijkt naar de eigen frequentie van de krukas en de toerentallen waarbij je interferentie krijgt dan snap je gelijk waarom het zo'n belangrijk ding is.
Verder trek je die middelste bout niet vast op 50lbs maar op 60, je zet de demper erop met een FATSOENLIJKE install tool tot de demper helemaal erop zit, tegen het krukas tandwiel aan, dat merk je vanzelf.
Verder zijn er heel veel dempers, zowel de duurdere performance modellen als de goedkope bagger die gehoond moeten worden omdat ze er anders veel te strak op gaan, dan zit je daar mooi te rammen met je hamer en het gaat niet, krukas kapot, lager kapot, demper kapot, wat heb je dan bespaard???
Re: Poelie problemen
Wat een posts allemaal. Ik heb in ieder geval mijn balancer er af. Morgen avond eerst de gimercover weer monteren en dan kan de balancer er weer op. Met een instaltool.
Re: Poelie problemen
Wat bedoel je met gimer?
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Re: Poelie problemen
Timer.
Dikke vingers op klein telefoonscherm, dan krijg je dat
Dikke vingers op klein telefoonscherm, dan krijg je dat
Re: Poelie problemen
bifi worstje gebruiken om te typen
Re: Poelie problemen
Reuvie wrote:lol
zeker ook een typo