Handbak Camaro

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Reuvie
Posts: 43
Joined: Wed Nov 25, 2009 2:57 pm

Handbak Camaro

Post by Reuvie »

Hallo,

Ik heb een vraagje over een handbak voor in mijn Camaro. Ik heb de versnellingsbak eronder weg gehad en nu ben ik alles weer aan het terug bouwen.
Echter mis ik volgens mij 1 deeltje. Het is het deel dat tegen de de vork (clutch release) aan komt. Dus het deeltje tussen de schakelpook en de versnellingsbak zelf.
Zou iemand hier een fototje van kunnen maken?
Alvast bedankt!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Handbak Camaro

Post by Corp »

Wazig verhaal, welk bouwjaar en je hebt het eerst over de koppeling en dan over de schakelpook. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je de drukstift bedoelt die je z bar verbind met de koppelingsvork

fork rod in onderste tekening
Image
Reuvie
Posts: 43
Joined: Wed Nov 25, 2009 2:57 pm

Re: Handbak Camaro

Post by Reuvie »

Sorry excuus het ging om het koppelingspedaal. niet om de schakelpook. En die tekening is inderdaad wat ik bedoel echter snap ik nog niet wat ik mis :? maar het gaat inderdaad om de z bar te verbinden met de release fork.
Reuvie
Posts: 43
Joined: Wed Nov 25, 2009 2:57 pm

Re: Handbak Camaro

Post by Reuvie »

gaat trouwens om een saginaw 4 bak. heb die zbar wel maar weet en de druk stift echter passen deze niet rechtstreeks op elkaar.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Handbak Camaro

Post by Corp »

plaats eens een foto van wat je wel hebt
Reuvie
Posts: 43
Joined: Wed Nov 25, 2009 2:57 pm

Re: Handbak Camaro

Post by Reuvie »

Image

Dit is wat ik heb.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Handbak Camaro

Post by Corp »

mis je drukstift, met aanverwanten (stelmoertje, shims en isolator cupje) en de veerclip die deze op het pennetje aan de z bar houdt

aan het blok mis je ook van alles, de ball stud, die moet in die grote schroefdraad boven het oliefilter, verder mis je de rest ook voor aan de Z bar, zie het diagrammetje.
Post Reply