zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Post by 68Impala »

Streetrod wrote:Dus jij denkt goedkoper uit te zijn door het zelf te doen :eek: ga maar eens alles tellen, draden verschillende kleuren en diktes, zekering blok, en dan alle stekkers. Dan ben je echt wel een paar honderd verder voor goed spul. Dan nog de tijd en dan maar hopen dat er niet te veel op 1 zekering zit of draad net te dun of nog meer gekkegheid waar BRAND door kan komen........

ez wiring staat netjes op ieder draadje waar het heen moet ook je elektriche ramen, cv, airco enz enz.

denken doe ik steeds minder, af en toe een berekeningetje maken doe ik dan weer wel. ik kan gelukkig via via eea goedkoop afnemen.. het is eigenlijk alleen de zekeringkast en enkele specifieke stekkers en relais die ik aan moet schaffen.

hoe vond je de zekeringmodule van ez? was dat een beetje degelijk spul? welk type heb je genomen?
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Post by 68Impala »

Martin71RS wrote:ook EZ wire gebruikt...tevreden over...en dan moet je nog zat uitzoeken/solderen enz.

zelf maken heb ik ooit bij een motor gedaan.....geloof me dat je beter af ben met een EZ wire kit (of painless / American Auto Wire, duurder maar misschien zelfs direct fit beschikbaar voor jouw wagen?)
welk type fusebox heb je gekozen?
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Post by Streetrod »

68Impala wrote:hoe vond je de zekeringmodule van ez? was dat een beetje degelijk spul? welk type heb je genomen?
Gewoon netjes heb de mini nu genomen heb ook al de gewone gehad, zou zeggen als je het wil zien kom even kijken heb er nog 1 liggen. Woon bij Uden in de buurt dus wel te doen......

Heb nog 1 reserve liggen om te bekijken, sjak heeft er 1 over
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Post by Martin71RS »

fototjes van voor de install:

Image

Image

Image

Image

bestaande schutbord doorvoer (bulkhead connector) gebruikt met nieuwe stekkers.
barry0164
Posts: 43
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:53 pm

Re: zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Post by barry0164 »

Heb een paar jaar terug van onze Merc de hele meuk eruit gegooid en een setje van Ron Francis erin gedaan.
Supersetje: Erg goede kwaliteit, iedere electrogroep (verlichting, accessoires, ontsteking/motor, dashbord, enz) apart verpakt met ieder zijn eigen zeer uitgebreide handleiding!
Iedere draad had -naast duidelijk onderscheidende kleurkombi's ook om de 20cm erop geprint wat het was, wat erg prettig werkte.

heb er nu voor de ford één van ez2wire, werk ook, maar de handleiding en compleetheid is minder.
(Wel voldoende voor de kale A-ford in ieder geval)

Ik zou voor die centen ook niet gaan lopen klooien met de oude bedrading, je bent veel langer bezig door het vele uitgezoek en draden die mogelijk van binnen geoxideerd zijn en slechte verbindingen geven zie je niet. Compleet nieuw is zelfs echt leuk om te doen, geeft veel voldoening vond ik.
Succes ermee!
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Post by M@ikel »

zelf maken heeft ook zijn charmes hoor, als je weet wat je doet.

ik heb alle kleuren op voorraad in 3 diktes en de evt combikleuren bestel ik als ik ze nodig heb. (kwam tot nu toe niet voor)

M@ik
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: zekeringenkast, kabelboom etc. from scratch

Post by 68Impala »

Martin71RS wrote:fototjes van voor de install:


bestaande schutbord doorvoer (bulkhead connector) gebruikt met nieuwe stekkers.
mooi spulleke! thnx voor die pics. het zal indd geen straf zijn om zon mooi kitje te installeren!
Post Reply