Edelbrock torker340

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Edelbrock torker340

Post by kikkegek »

Ferry83 wrote:Dat heb ik gemerkt met die 300, als ik alleen maar naar de schroevendraaier kijk gaat ie al anders lopen! Mooi om te weten, voorlopig zit ik alleen maar te kutten heb ik 't idee.

Heb ook nog zitten spelen met de powerschroef, als ik hem op halfweg zet, hoor ik een enorme "siss" bij het accereleren, is dat normaal? Bij volledig open hoor ik niks. En als ik vacuum pak van de intake, pak ik dan de uitgang op de kleppenplaat ipv carb? Want ook dan merk ik niets tot weinig.
je moet een aansluiting pakken op het manifold die je bij stationaire draaien je volledig vacuum van 18-20 inch geeft.

als je een foto maakt van je carb en intake kan ik hem wel aanwijzen. op manifold zitten normaliter:
- brake booster
- PCV
- cruise control
- verwarmingsbediening (hele dunne leidingen)
- vacuum voor de automaat bij een TH400
Ferry83
Posts: 30
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

Re: Edelbrock torker340

Post by Ferry83 »

http://imageshack.us/f/213/20120610142708.jpg/

Op deze link vond ik hem wat duidelijker;

http://imgcaf.com/ca/cacheimgdetail/201 ... bizcaf.jpg

Kon verder geen aansluiting vinden. Links en rechts vanuit het midden zit wel schroefdraad, is dat iets?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Edelbrock torker340

Post by kikkegek »

die blauwe afgedopte aansluiting is manifold vacuum

Image

daar zou ik vacuum voor vacuum advance vandaan halen
Ferry83
Posts: 30
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

Re: Edelbrock torker340

Post by Ferry83 »

Die is nu voor de brakebooster, dan moet ik er even een Tstuk erop schroeven. Bedankt!
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Edelbrock torker340

Post by kikkegek »

Ferry83 wrote:Die is nu voor de brakebooster, dan moet ik er even een Tstuk erop schroeven. Bedankt!
oke, op zich wordt het afgeraden om de brakebooster en andere zaken te combineren op 1 aansluiting. Een lek in je andere appendages heeft dan direct invloed op je remkracht.

zit er op je kleppenplaat niet ook een grote aansluiting? heb je een foto van de aansluitingen op je kleppenplaat?
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Edelbrock torker340

Post by alie-r »

bij veel auto's zit af fabriek alles op èèn boompje
de grote midden op voor de booster en de kleine aan de zijkanten voor de rest.
google maar op ,vacuum tree


andre
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Edelbrock torker340

Post by kikkegek »

alie-r wrote:bij veel auto's zit af fabriek alles op èèn boompje
de grote midden op voor de booster en de kleine aan de zijkanten voor de rest.
google maar op ,vacuum tree


andre
maar die hebben dan denk ik hydroboost in plaats van een vacuumbooster.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Edelbrock torker340

Post by sjak_brak »

Nope.

Op veel wagens is heel gebruikelijk dat vac.vervroeging en PCV op kleppenplaat zit, en de rest op zon vacuum boompje.

Volgens mij heb ik geen US V8 gehad waarbij dit niet zo was.
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: Edelbrock torker340

Post by DeVicEofHeLL »

Nu we het toch over torker inlaten hebben,
Gaat een torker werken op mijn stock 460 blok? Gaat alleen op lpg lopen.
Gaat om een ford 460 uit 79. Alles stock,alleen een 750cfm edelbrock performer carb.

Sorry dat ik ff er zo tussendoor banjer.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Edelbrock torker340

Post by sjak_brak »

Op benzine wordt t niet veel soeps. Op LPG misschien, maar waarom zou je per se deze intake willen?
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: Edelbrock torker340

Post by DeVicEofHeLL »

Ik heb hem al.
Had hem eigenlijk blindelinks gekocht zonder naar de specs te kijken
Ferry83
Posts: 30
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

Re: Edelbrock torker340

Post by Ferry83 »

Heb PCV en vacuum advance nu op kleppenplaat en merk een groot verschil op benzine tov LPG. En dat terwijl die op LPG is afgesteld. Ik weet niet beter natuurlijk, heb geen vergelijkingsmateriaal. Dat de mixer zijn beste tijd heeft gehad is wel duidelijk. Dan nog een andere intake, en géén torker;)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Edelbrock torker340

Post by sjak_brak »

Gewoon proberen dan, en anders: een dikkere nokkenas kost je ook de kop niet :)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Edelbrock torker340

Post by kikkegek »

DeVicEofHeLL wrote:Nu we het toch over torker inlaten hebben,
Gaat een torker werken op mijn stock 460 blok? Gaat alleen op lpg lopen.
Gaat om een ford 460 uit 79. Alles stock,alleen een 750cfm edelbrock performer carb.

Sorry dat ik ff er zo tussendoor banjer.
wat doe je met een edelbrock carb als je alleen op LPG gaat lopen? of heb je nu die carb en wil je ombouwen naar alleen LPG?

tja, de Aussies (waar lpg ook erg populair is) zweren bij grote single plane manifolds voor een LPG motorblok met liefst 2 IMPCO425 mixers erop...omdat LPG veel sneller uitzet als lucht en benzine heeft het baat bij meer ruimte.

Sjak heeft er ook wel eens een knipsel van gepost van Jay Storer.

Image

ik heb daarom een Torker II gekocht voor me SBC350 die ik ga monteren met me IMPCO425 mixer erop die ik al had en een Holley kleppenplaat...moet alleen nog tijd vinden om het te doen...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Edelbrock torker340

Post by sjak_brak »

Jochen, je vergeet erbij te melden dat die australiers dan wel rijden met een nokkenas die verre van stock is ;)

Een Holley Street dominator is een veel betere intake voor wat normaler gebvruik (en voor veel performance-werk ook trouwens), als je zo graag een single plane wilt. Geen idee of die er ook voor sjebbies of furds zijn :oops:
Post Reply