Afstel vraag
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Afstel vraag
M'n blok (302 ford) loopt netjes maar als ik het pedaal ineens vol intrap valt hij dood of bijna dood, als ik het pedaal geleidelijk intrap gaat hij er vol vandoor.
Ik heb m'n koppen laten vlakken en alles weer in elkaar gezet met de ontsteking weer op ongeveer dezelfde plek,voorheen deed alles het prima.
Aangezien ik niet zoveel weet van afstellen dus mijn vraag : moet de onsteking vroeger of later of moet de carb afgesteld worden ?
Ik heb m'n koppen laten vlakken en alles weer in elkaar gezet met de ontsteking weer op ongeveer dezelfde plek,voorheen deed alles het prima.
Aangezien ik niet zoveel weet van afstellen dus mijn vraag : moet de onsteking vroeger of later of moet de carb afgesteld worden ?
Re: Afstel vraag
Dennis
Te weinig brandstof, grotere shooters monteren of een boortje er doorheen, Holley neem ik aan? Of opbrengst acceleratiepomp veranderen/vergroten.
succes
Leen
Te weinig brandstof, grotere shooters monteren of een boortje er doorheen, Holley neem ik aan? Of opbrengst acceleratiepomp veranderen/vergroten.
succes
Leen
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Afstel vraag
Onsteking op ongeveer de zelfde plek ?
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: Afstel vraag
Ik had een markering gemaakt waar de ontsteking stond met cil 1 in tdc voordat ik hem eruit haalde dus die moet zo goed als hetzelfde staan (timing kan dus ietsPavement Pounder wrote:Onsteking op ongeveer de zelfde plek ?
schelen )
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Afstel vraag
Ga hem dan eerst maar eens goed op tijd zetten en probeer dan nog eens.
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: Afstel vraag
Ik denk ook dat het een timing probleem is maar ik probeer ook te begrijpen wat er mis is en wat ik aan het doen ben.
Kan het vlakken van de koppen effect hebben op de timing ( minimaal verschil in hoogte pushrods, ver
brandingskamer ed.)
Ik kan wel gaan klooien met de ontsteking maar ik weet graag wat ik aan het doen ben in plaats van in het wilde weg wat aanklooien (wat soms best wil helpen )
Kan het vlakken van de koppen effect hebben op de timing ( minimaal verschil in hoogte pushrods, ver
brandingskamer ed.)
Ik kan wel gaan klooien met de ontsteking maar ik weet graag wat ik aan het doen ben in plaats van in het wilde weg wat aanklooien (wat soms best wil helpen )
Re: Afstel vraag
Als je de ontsteking hebt gesteld en 't is er nog steeds dan is het de accleratiepomp!! Of de pompslag vergroten en als dat niet kan een grotere shooter erin zodat 't pumpshot sneller in zijn volledigheid naar binnen wordt gekwakt.
Re: Afstel vraag
als je de koppen hebt gevlakt, heb je nu als het goed is hogere compressie.
hogere compressie vraagt om minder vervroeging in je ontsteking. Dus als je ontsteking op dezelfde plek staat, staat die waarschijnlijk te vroeg.
hebbie hem veel laten vlakken?
hogere compressie vraagt om minder vervroeging in je ontsteking. Dus als je ontsteking op dezelfde plek staat, staat die waarschijnlijk te vroeg.
hebbie hem veel laten vlakken?
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: Afstel vraag
en meestal moet je de lengte van de stoterstangen dan ook aanpassen
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Afstel vraag
De ontsteking vroeger zetten dacht ik.kikkegek wrote:als je de koppen hebt gevlakt, heb je nu als het goed is hogere compressie.
hogere compressie vraagt om minder vervroeging in je ontsteking.
Meer compressie kan er ook voor zorgen dat de bougies etc. die eventueel matig waren of redelijk wijd stonden nu onvoldoende hun werk doen.
Re: Afstel vraag
nee, minder vroeg. Hoe hoger je compressie, hoe makkelijker te ontsteken. Te hoge compressie leid zelfs tot zelfonbranding (diesels bijvoorbeeld).thunderbuick wrote: De ontsteking vroeger zetten dacht ik.
Meer compressie kan er ook voor zorgen dat de bougies etc. die eventueel matig waren of redelijk wijd stonden nu onvoldoende hun werk doen.
check maar ff met google, genoeg over te vinden:
https://www.google.nl/search?q=high+com ... 66&bih=653