LPG Leiding

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Ferry83
Posts: 30
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

LPG Leiding

Post by Ferry83 »

Heb nu een 175 ltr tank ipv een 100ltr en wil gelijk de leiding van 6mm koper naar 8mm kunststof. Moet ik dan ook de tankafsluiter en afsluiter verdamper vervangen voor grotere capaciteit?

Kan ik ook de kleppenplaat van een holley 650 gebruiken als ik de impco 425 ga aanschaffen?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Leiding

Post by sjak_brak »

Ja, waarschijnlijk nieuwe afsluiters nodig.

Mbt Holley 650: als dit een squarebore is met mechanisch bediende 2e trap, dan is die 1 op 1 bruikbaar icm een Impco 425. Als het een vacuum-gestuurde 2e trap is moet je ff McGyveren, en als t een spreadbore is ook.
Ferry83
Posts: 30
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

Re: LPG Leiding

Post by Ferry83 »

Ok, dat moet goedkomen.

Zit nog een plons gas in de nieuwe tank, hoe doe ik dat als ik de aflsuiter verwijder? Heb nu met koud starten dat ie niet aanslaat tenzij ik de verdamper een handje help. Mixer zit zeker 60 cm hoger dan de verdamper. Zou dit nog met een elektrische choke te verhelpen zijn? Of is hetgeen wat ik ga vervangen afdoende?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Leiding

Post by sjak_brak »

Eerst tank wat verder leegrijden :D en rest buiten leeg laten lopen.

Mbt starten: kan aan allerlei zaken liggen, hoogteverschil tussen mixer en verdamper zou verder niet zoveel uit moeten maken, maar als je de verdamper hoger monteert wordt wel de dampgassalng korter, wat wel verschil kan maken. Is nl beter om zo kort mogelijke slang tussen mixer en verdamper te hebben.
Post Reply