Spuitvraag.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Spuitvraag.
Ik heb momenteel de spatschermen en de motorkap van mijn auto los liggen en wil v/d gelegenheid gebruik maken om ze nu te spuiten.
Er is een risico dat er kleurverschil op gaat treden, als ik later de rest v/d auto spuit, kan ik dit minimaliseren door precies te noteren hoeveel verf en hoeveel delen verdunner ik gebruik?
De auto wordt 1K satinblack gespoten en dat gaat buiten gebeuren in een tent (there ain't no budget like low budget), dit neemt niet weg dat ik er het beste van wil maken. (ben de roller ontgroeit, denk ik )
Er is een risico dat er kleurverschil op gaat treden, als ik later de rest v/d auto spuit, kan ik dit minimaliseren door precies te noteren hoeveel verf en hoeveel delen verdunner ik gebruik?
De auto wordt 1K satinblack gespoten en dat gaat buiten gebeuren in een tent (there ain't no budget like low budget), dit neemt niet weg dat ik er het beste van wil maken. (ben de roller ontgroeit, denk ik )
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Spuitvraag.
Spuiters allemaal al op vakantie?
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Spuitvraag.
Als je gewoon netjes dekkend spuit dan krijg je geen kleurverschil.
Het is geen candy-verf die transparant is dus mengverhouding is niet zo relevant hier.
Het is geen candy-verf die transparant is dus mengverhouding is niet zo relevant hier.
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Spuitvraag.
als je alles van 1 voorraad pak, heb je eigenlijk geen kans op kleurverschil.., tenminste, ik heb nog nooit gehoord dat een andere mengverhouding van je verdunner /verharder een kleur verschil kan geven...
Re: Spuitvraag.
Maar waarom het risico nemen?? Gewoon uitwegen en opschrijven dus om ellende te voorkomen.Krultang72 wrote: ik heb nog nooit gehoord dat een andere mengverhouding van je verdunner /verharder een kleur verschil kan geven...
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Spuitvraag.
Ik heb in het verleden ook gedeeltes gespoten en idd kleurverschil; zeker drie tinten matzwart.....
Daarom ga ik het dit keer wel afmeten en opschrijven. Thnx for the comments!
Daarom ga ik het dit keer wel afmeten en opschrijven. Thnx for the comments!
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Spuitvraag.
Dus waarom dit topic als je het antwoord blijkbaar al wist...?
Re: Spuitvraag.
Noteer meteen de gegevens van de omgeving!
windrichting................ altijd tegen de wind in spuiten
windsnelheid............... bij meer of minder wind de luchtdruk van je compressor lager of hoger zetten
temperatuur............... iets meer of iets minder verharder bij temperatuur verschillen
luchtvochtigheid.......... bij nat weer de verf in de magnetron zetten om vocht eruit te halen, bij droog weer erin tuffen.
luchtdruk....................dikte van de verflaag aanpassen, hoge druk dikkere laag als bij lage luchtdruk
tijdstip.......................nooit gaan spuiten vroeg in de ochtend of eind van de avond (temperatuur stijgt te snel of het koelt te hard af)
windrichting................ altijd tegen de wind in spuiten
windsnelheid............... bij meer of minder wind de luchtdruk van je compressor lager of hoger zetten
temperatuur............... iets meer of iets minder verharder bij temperatuur verschillen
luchtvochtigheid.......... bij nat weer de verf in de magnetron zetten om vocht eruit te halen, bij droog weer erin tuffen.
luchtdruk....................dikte van de verflaag aanpassen, hoge druk dikkere laag als bij lage luchtdruk
tijdstip.......................nooit gaan spuiten vroeg in de ochtend of eind van de avond (temperatuur stijgt te snel of het koelt te hard af)
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Spuitvraag.
Stand van de maan is ook belangrijk.
Als het eb is in je spuitbeker dan spuit je niet dekkend waarschijnlijk...
En met vloed krijg je zakkers...
Als het eb is in je spuitbeker dan spuit je niet dekkend waarschijnlijk...
En met vloed krijg je zakkers...
-
- Posts: 832
- Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm
Re: Spuitvraag.
Had je dat niet eerder kunnen vertellen !!
BigBlockMopar wrote:Stand van de maan is ook belangrijk.
Als het eb is in je spuitbeker dan spuit je niet dekkend waarschijnlijk...
En met vloed krijg je zakkers...
Re: Spuitvraag.
Gouden tip voor spritzer uit het oosten des landBigBlockMopar wrote:Stand van de maan is ook belangrijk.
Als het eb is in je spuitbeker dan spuit je niet dekkend waarschijnlijk...
En met vloed krijg je zakkers...
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Spuitvraag.
Mmmmm en dit alles met rechtsdraaiende lak?? 8)
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Spuitvraag.
Nee natuurlijk niet. Met draaiende lak heb je in het midden een kuil, dat wil je ook niet uiteraard.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Spuitvraag.
En ik dacht dat ik al vroeg uit bed was.....BigBlockMopar wrote:Nee natuurlijk niet. Met draaiende lak heb je in het midden een kuil, dat wil je ook niet uiteraard.
Re: Spuitvraag.
idd...goed noteren hoe en wat je gedaan hebt...!
zelfs met unie kleuren en mat kan je maar zo kleur verschil krijgen...de ene dag spuit je anders dan de volgende...zeker goed mengverhouding van je matte lak beschrijven..dat is belangrijkst...!!
gaat jou lukken..!!
zelfs met unie kleuren en mat kan je maar zo kleur verschil krijgen...de ene dag spuit je anders dan de volgende...zeker goed mengverhouding van je matte lak beschrijven..dat is belangrijkst...!!
gaat jou lukken..!!