probleempje raw

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: probleempje raw

Post by johnny »

Eightball wrote: Klopt het dat als ik nu de raw hendel overhaal, ik nog geen relais hoor klikken? Er gebeurt nl nog niks en ik had nu al verwacht dat het relais al zou schakelen!!


ik denk dat er eerst twee lampjes moeten zijn aangesloten, misschien zal-ie 1 keer gaan klikken met 1 lampje maar pas met voor en achterlampjes aangesloten zal-ie gaan knipperen.....
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

En dan zal hopelijk mijn remlicht het ook weer doen?
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

Moet er nu alleen achter zien te komen welk draadje voor welke raw is!!
Zit er aan te denken om op de draden die ik over heb gewoon 1 voor 1 12v op te zetten en kijken welke raw er gaat branden!!
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

Image

Hoe sluit ik dit relais nu aan? Mijn raw branden wel maar gaan niet knipperen!!
Verder heb ik een vreemd probleem waar ik niet uit kom.
De raw links en het remlicht zijn hetzelfde lapmpje met zelfde aansluiting. Zet ik de raw hendel naar links ktijg ik 12V op aansluiting en lampje gaat branden.
Hendel in het midden en de rem ingetrapt, ik krijg 12V op aansluiting maar lampje gaat niet branden!! Rechts werkt alles goed op het knipperen na dan.
Iemand hier enig idee waar de fout zit??
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

Kwam er net ook achter dat als ik de auto start ik geen remlicht en raw meer heb. Zet ik de auto uit is het probleem weer als voorheen!!
Ik weet het niet meer!!
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: probleempje raw

Post by takel »

Nieuwe kabelboom plaatsen anders?
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

Moet toch makkelijker op te lossen zijn!!
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

Ergens zit er wat verkeerd maar ik weet niet waar!
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: probleempje raw

Post by takel »

Soms is het hele kabelboompje zo verschrikkelijk kut dat je eraan blijft kutten.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: probleempje raw

Post by johnny »

Eightball wrote: ik krijg 12V op aansluiting maar lampje gaat niet branden!!
eigenlijk kan dan dus alleen maar ofwel het lampje kaduuk, ofwel geen massa / slechte massa......


trouwens....effe ter informatie, misschien heb je er wat aan.... : ik kan me nog herinneren dat ik jaren geleden eens enorm aan het sukkelen ben geweest met de verlichting van m'n '67-er.....lampjes uit die tijd of van modellen auto's uit die tijd waren misschien anders ( de fittingen misschien, weet ik veel....., Europees / Amerikaans ) anders dan nu, ben ook geen elektro-freak, ben er helemaal niet in thuis..... i.i.g. die auto was veel aan gekloot door vorige eigenaar(s) met kroonsteentjes in de buurt van de fittingen van alle lampen, zowel voorkant als achterkant en ik was aan het sukkelen met die Duplo-lampen ( zowel voorkant, knipperlichten / running-lights, als de achterkant, knipperlicht / gewoon licht zijn Duplo-lampen, 21/5 Watt ) enfin.......heel het gekloot en gesukkel bleek achteraf veroorzaakt geweest doordat enkele Duplo-lampen verkeerd om erin zaten gedraaid ( wat normaal gesproken helemaal niet kan, ze kunnen maar op 1 manier erin, maar bij mij zaten ze dus wel verkeerd erin ) waardoor je dus verkeerde waardes hebt ofzo, weet ik veel maar i.i.g. was het avondenlange gezoek simpelweg opgelost door die Duplo-lampjes een halve slag te draaien in de fitting......m.a.w. zorg dat je fittingen, lampjes en je massa-verbindingen in orde zijn....
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

Lampje is niet kapot, via raw brand hij wel. Het is een duplolamp. 1 voor gewone verlichting en de andere voor rem/raw.
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: probleempje raw

Post by Eightball »

Alles werkt weer naar behoren met de nieuwe raw-switch!! Bleek het verkeerde type relais mee te hebben gekregen bij Tyra.
Na het oude relais er in gezet te hebben werkt alles zoals het hoort!!
Post Reply