V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Prijs zit inderdaad wat in. Maar een 305 is niet de factor die het zuiniger maakt, al is het niet minder zuinig. 350 heeft ook meer potentie. OD bak is zeker een aanrader.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
In een Mopar hoort een Mopar blok, punt uit.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
tegenwoordig kan er ook een fiat in hoor
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Mopar is in verhouding duur, helemaal als je een overdrive wil. Als je zo puristisch bent moet je überhaupt niet kijken naar hotrods en customs.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Valt t wel mee, zeker wat BB betreft. Als t goedkoop moet, gebruik dan wat je hebt (zoals hier)Wilf wrote:Mopar is in verhouding duur
Of koop een ford 5l, spotgoedkoop en performance-spul kost geen drol. En heb je tenminste de verdeler aan de goede kant zitten, verder ook bijzonder compact motortje.
-
- Posts: 1521
- Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Dat Buick blok hoort in een Buick en niet in zo'n mopar ding
Bedenk ook dat onderdelen voor een Buick 350 (2?/4? barrel, modeljaar?) niet voor het oprapen liggen, laat staan goedkoop zijn.
Bedenk ook dat onderdelen voor een Buick 350 (2?/4? barrel, modeljaar?) niet voor het oprapen liggen, laat staan goedkoop zijn.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
harry_clamshell wrote:Dat Buick blok hoort in een Buick en niet in zo'n mopar ding
Bedenk ook dat onderdelen voor een Buick 350 (2?/4? barrel, modeljaar?) niet voor het oprapen liggen, laat staan goedkoop zijn.
-
- Posts: 20
- Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Heren,
Is idd een tikfout in mijn naam hier. Chrysler is niet met twee s-en... ;-)
Bedankt voor jullie tips en aanbevelingen. Ik ben redelijk nieuw in dit wereldje, wat ik al zei, het is een jongensdroom. Sleutelervaring is er zeker, alleen weet ik alle ins en outs van de USA cars niet. Ik heb de combi blok/bak en auto zo over gekocht. Dat het een Buick blok is in een Chrysler maakt mij niet zoveel uit. Ik zou er in de toekomst voor kunnen kiezen om er iets anders in te leggen, maar moet het hier even mee doen.
Gisteren even bij het blok gekeken, zit een edelbrock op met 4 ingangen, lijkt mij een goed begin... Mijn plan is om in deze wintermaanden het blok in de garage helemaal uit elkaar te halen en te voorzien van nieuwe pakkingen, lagers, keerringen en evt zuigers.
Is het trouwens echt zo dat de motor op de vooras gemonteerd wordt? Ik dacht dat hij tussen de chassisbalken kwam te liggen...
Sjak-brak, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Helpt me goed op weg! Wordt gewaardeerd.
Weet iemand hoe ik foto's kan plaatsen...?
Groeten Martijn
Is idd een tikfout in mijn naam hier. Chrysler is niet met twee s-en... ;-)
Bedankt voor jullie tips en aanbevelingen. Ik ben redelijk nieuw in dit wereldje, wat ik al zei, het is een jongensdroom. Sleutelervaring is er zeker, alleen weet ik alle ins en outs van de USA cars niet. Ik heb de combi blok/bak en auto zo over gekocht. Dat het een Buick blok is in een Chrysler maakt mij niet zoveel uit. Ik zou er in de toekomst voor kunnen kiezen om er iets anders in te leggen, maar moet het hier even mee doen.
Gisteren even bij het blok gekeken, zit een edelbrock op met 4 ingangen, lijkt mij een goed begin... Mijn plan is om in deze wintermaanden het blok in de garage helemaal uit elkaar te halen en te voorzien van nieuwe pakkingen, lagers, keerringen en evt zuigers.
Is het trouwens echt zo dat de motor op de vooras gemonteerd wordt? Ik dacht dat hij tussen de chassisbalken kwam te liggen...
Sjak-brak, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Helpt me goed op weg! Wordt gewaardeerd.
Weet iemand hoe ik foto's kan plaatsen...?
Groeten Martijn
-
- Posts: 1521
- Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
http://www.teambuick.com/reference/cast ... _block.php
kun je nakijken of je een smog-blok-bootanker hebt of een blok met wat meer potentie.
kun je nakijken of je een smog-blok-bootanker hebt of een blok met wat meer potentie.
-
- Posts: 20
- Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Thanks harry, alle info is welkom! Kan je me ook vertellen of de motorsteunen op de frontclip komen of op de chassisbalken?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
@Ranch: Can't touch this ........ Hammertime !
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Hier zie je een F-body subframe(camaro&Firebird)1949chrysleswindsor wrote:Heren,
Is idd een tikfout in mijn naam hier. Chrysler is niet met twee s-en... ;-)
Bedankt voor jullie tips en aanbevelingen. Ik ben redelijk nieuw in dit wereldje, wat ik al zei, het is een jongensdroom. Sleutelervaring is er zeker, alleen weet ik alle ins en outs van de USA cars niet. Ik heb de combi blok/bak en auto zo over gekocht. Dat het een Buick blok is in een Chrysler maakt mij niet zoveel uit. Ik zou er in de toekomst voor kunnen kiezen om er iets anders in te leggen, maar moet het hier even mee doen.
Gisteren even bij het blok gekeken, zit een edelbrock op met 4 ingangen, lijkt mij een goed begin... Mijn plan is om in deze wintermaanden het blok in de garage helemaal uit elkaar te halen en te voorzien van nieuwe pakkingen, lagers, keerringen en evt zuigers.
Is het trouwens echt zo dat de motor op de vooras gemonteerd wordt? Ik dacht dat hij tussen de chassisbalken kwam te liggen...
Sjak-brak, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Helpt me goed op weg! Wordt gewaardeerd.
Weet iemand hoe ik foto's kan plaatsen...?
Groeten Martijn
Op de grote dwarsbalk(wat jij vooras noemt) komen de motorsteunen, ook wel te zien op de volgende foto:
Bij de meeste GM subframes is dat ongeveer het zelfde idee maar met verschillende maten
-
- Posts: 20
- Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
ok, maar ik kan me herinneren dat het chassis van mijn Chrysler uit 1 geheel bestaat, dus van voor naar achter 2 lange balken... Kan dat?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Ja,
maar dan moet ie doorgezaagt worden en het subframe moet er dan ingelast worden, dat wordt met heel veel oude bakken gedaan met starre vooras.
En dan heb je alles in 1 X, schijfen, ifs en de juiste motorsteunen op de juiste plek.
maar dan moet ie doorgezaagt worden en het subframe moet er dan ingelast worden, dat wordt met heel veel oude bakken gedaan met starre vooras.
En dan heb je alles in 1 X, schijfen, ifs en de juiste motorsteunen op de juiste plek.