V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
-
- Posts: 20
- Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm
V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Ik ben nieuw op deze site. Heb sinds afgelopen jaar een Chrysler Windsor uit 1949 in de garage staan en heb daar een goed lopende 350 blok uit een Buick van 1972 bij gekregen. Dit blok wil ik graag in de auto gaan plaatsen. Dit type is echter nooit met een v8 geleverd. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken en waar ik zeker goed rekening mee moet houden wil ik deze ombouw tot een goed einde krijgen?
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Welkom!
Je vraag lijkt simpel, maar in feite stel je een heleboel vragen in 1 keer.
Welke versnellingsbak wil je gebruiken? Welke frontclip wil je gebruiken, origineel of ook aanpassen?
Hoeveel sleutelervaring heb je?
Je vraag lijkt simpel, maar in feite stel je een heleboel vragen in 1 keer.
Welke versnellingsbak wil je gebruiken? Welke frontclip wil je gebruiken, origineel of ook aanpassen?
Hoeveel sleutelervaring heb je?
-
- Posts: 20
- Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Hallo, er zit een th350 bak achter die functionerend zou moeten zijn. Frontclip bedoelt men toch de ophanging mee? Die is momenteel nog origineel. Mijn sleutelervaring is prima. Ben nooit automonteur geweest maar wel veel voor de hobby gedaan en momenteel zelf weer dagelijks gereedschap in de hand.
-
- Posts: 20
- Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Thanks! Avontuur kan beginnen...jongensdroom.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Welkom, interresante naam, was 1940ChryslerWindsor al bezet dat je voor 1940ChryslesWindsor hebt gekozen ?
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
We want pics btw! 8)
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Frontclip is inderdaad voorkant van chassis incl ophanging e.d.1949chrysleswindsor wrote:Hallo, er zit een th350 bak achter die functionerend zou moeten zijn. Frontclip bedoelt men toch de ophanging mee? Die is momenteel nog origineel.
Op zich kan je die zo laten, je zou wel kunnen overwegen om de remmen om te bouwen naar schijven (trommels rondom zuigt)
Mbt ombouw, paar kleine dingen die me zo te binnen schieten:
Je zal motorsteunen en baksteun moeten maken/aanpassen.
Motor/bak uitlijnen naar achteras, aandrijfas vinden en op maat maken.
Grotere radiator.
Misschien vloerplaat aanpassen ivm breedte versnellingsbak.
De achteras in deze wagens is een (voorloper van) de Chrysler 8 3/4 as, dus die zou je kunnen laten zitten, die moet t vermogen van makkelijk aankunnen (maar deze assen hebben als nadeel de geperste remtrommels).
Heeft je wagen nog een 6V electrisch systeem? De ontsteking + startmotor van die 350 zal waarschijnlijk op 12V gebaseerd zijn. Dus misschien een goed idee om de hele kabelboom te vervangen (bv door een nieuwe universele met steekzekeringen). Als je al 12V hebt is het evengoed een strak plan om de bedrading te vernieuwen, al is het maar voor de betrouwbaarheid en (brand)veiligheid.
Diagonaal zwabberbanden vervangen door radiaalbanden.
Gas inbouwen.
Verder uiteraard alle ophangingsrubbers, schokdempers etc vernieuwen.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Wat Sjak zegt.
Meten is weten, ik zou zeker voor een frontclip/subframe gaan van bv f-body, monte carlo, nova afhankelijk welke er
het beste in past.
Voordeel is, schijfen, ifs, en motorsteunen op de juiste plek.
Meten is weten, ik zou zeker voor een frontclip/subframe gaan van bv f-body, monte carlo, nova afhankelijk welke er
het beste in past.
Voordeel is, schijfen, ifs, en motorsteunen op de juiste plek.
-
- Posts: 120
- Joined: Tue Dec 25, 2012 10:27 am
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Welkom welkom, en wil zeker foto's zien.
Succes met sleutelen, alleen is het jammer dat je een Buick blok in een Chrysler gaat hangen.
Ik zeg blok verkopen en een Chrysler/Dodge/Plymouth/Desota (Mopar) blok er in hangen.
Zeker voor de waarde van de auto zal ik dit zeker doen.
Succes met sleutelen, alleen is het jammer dat je een Buick blok in een Chrysler gaat hangen.
Ik zeg blok verkopen en een Chrysler/Dodge/Plymouth/Desota (Mopar) blok er in hangen.
Zeker voor de waarde van de auto zal ik dit zeker doen.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
welkom, jammer dat je in een mopar een blok wilt steken van een ander merk
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Het mooiste is ook mopar in mopar en gm in gm.
Wellicht weten de mopar boys welke wagens een passend mopar clip/subframe hebben voor een v8 met ifs en schijfremmen.
Wellicht weten de mopar boys welke wagens een passend mopar clip/subframe hebben voor een v8 met ifs en schijfremmen.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Onzin, Mopar in Mopar. Moet je eens kijken waar vroeger overal een flathead ford in gehangen werd…
Ik zou alleen niet kiezen voor 350/350 maar voor een 305 met th200r4 of th700r4. Overdrive, zuinig. Kan je tenminste nog een beetje door Europa crossen op benzine. Je hebt nu natuurlijk al die 350/350, dus dat kan ook (en anders voorlopig).
Als de auto al een NL kenteken heeft zou je eerst de V8 en automaat in kunnen bouwen met de originele remmen etc. Dat werkt allemaal wel hoor, ik rijd ook gewoon nog met de originele remmen (en blok en bak, dat wel). Remt prima. Als het maar goed onderhouden is, en het moet af en toe afgesteld.
Anyway, als je alles behalve blok en bak origineel laat dan is het omkeuren bij de RDW wellicht wat makkelijker. Dan kan je daarna altijd nog te buiten gaan aan extremere mods. Dan heb je iig die 8 pitten al op kenteken.
Ik zou alleen niet kiezen voor 350/350 maar voor een 305 met th200r4 of th700r4. Overdrive, zuinig. Kan je tenminste nog een beetje door Europa crossen op benzine. Je hebt nu natuurlijk al die 350/350, dus dat kan ook (en anders voorlopig).
Als de auto al een NL kenteken heeft zou je eerst de V8 en automaat in kunnen bouwen met de originele remmen etc. Dat werkt allemaal wel hoor, ik rijd ook gewoon nog met de originele remmen (en blok en bak, dat wel). Remt prima. Als het maar goed onderhouden is, en het moet af en toe afgesteld.
Anyway, als je alles behalve blok en bak origineel laat dan is het omkeuren bij de RDW wellicht wat makkelijker. Dan kan je daarna altijd nog te buiten gaan aan extremere mods. Dan heb je iig die 8 pitten al op kenteken.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Inderdaad Wilf. Is ook niet een hele gekke swap. Een gm small block in een oud lijk/hot rod. Maar waarom dan in vredesnaam een 305? 350 krijgt zeker de voorkeur.
Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949
Omdat die combi nu goedkoop te krijgen is, en zuinig. 350/350 kan ook, als je geen cruiser maar racer wil natuurlijk. Ik rijd liever 1 op 8 dan 1 op 4 als ik naar verre oorden rijd... Persoonlijke voorkeur.
Het is overigens geen makkelijke swap. Hoe je uitkomt met je stuurhuis, binnenschermen en firewall. Radiator is te gebruiken, moet je alleen een bakkoeler monteren. De originele radiator heeft behoorlijk wat capaciteit. Ik heb er een extra rij in, dan zit je op zeker. Het enige wat bij mij warm wordt is de benzine als ik stilsta in de zomer.
Het is overigens geen makkelijke swap. Hoe je uitkomt met je stuurhuis, binnenschermen en firewall. Radiator is te gebruiken, moet je alleen een bakkoeler monteren. De originele radiator heeft behoorlijk wat capaciteit. Ik heb er een extra rij in, dan zit je op zeker. Het enige wat bij mij warm wordt is de benzine als ik stilsta in de zomer.