Carburateur afstellen
Carburateur afstellen
Ik heb het gas uitgebouwd en wil de dame weer op benzine laten lopen.
Met een nieuwe pomp loopt ze netjes alleen moet dat zonder chokeklep, als ik die monteer verzuipt ze gelijk.
Volgens mij is het vacuumpotje lek wat de choke aantrekt.
Als ze warm is loopt ze nog wat hoog stationair.
heeft iemand een handleiding hoe je een Quadrajet 4 barrel afstelt?
Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd maar word er niet echt wijzer van
Met een nieuwe pomp loopt ze netjes alleen moet dat zonder chokeklep, als ik die monteer verzuipt ze gelijk.
Volgens mij is het vacuumpotje lek wat de choke aantrekt.
Als ze warm is loopt ze nog wat hoog stationair.
heeft iemand een handleiding hoe je een Quadrajet 4 barrel afstelt?
Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd maar word er niet echt wijzer van
Re: Carburateur afstellen
peter h wrote: Met een nieuwe pomp loopt ze netjes alleen moet dat zonder chokeklep, als ik die monteer verzuipt ze gelijk.
dit gaat hem niet worden zonder chokeklep op benzine.....
vacuumpotje trekt overigens niet alleen de choke aan maar regelt ook je versneld stationnair toerental....
Re: Carburateur afstellen
Het potje word van de week vervangen samen met alle vacuumleidingen.
Daarna verder kijken maar dan wel het liefst met een duidelijke handleiding.
Daarna verder kijken maar dan wel het liefst met een duidelijke handleiding.
Re: Carburateur afstellen
peter h wrote:Het potje word van de week vervangen samen met alle vacuumleidingen.
Daarna verder kijken maar dan wel het liefst met een duidelijke handleiding.
Nou ik ben verder potje vervangen samen met alle vacuumleidingen die ik niet vertrouwde.
Choke werkt goed motor loopt netjes en strak stationair.
Nu wil ik alleen het air fuel mixture controleren en afstellen staat er onderstaand in het handboek.
iemand dit al eens gedaan of is het overbodig voor de rdw keuring?
7D.33 Remove the idle mixture screws from the locations shown
by the arrows. This is a later model with plugs installed over the
mixture screws to prevent tampering with the factory-set mixture;
proceed to 7D.34 to remove these plugs. On early models, the
screws are exposed and can be removed with a screwdriver, although
some screws have plastic limiter caps that must be broken
off with pliers before the screws can be removed. The limiter caps
were designed to limit the amount of mixture adjustment available
to the mechanic when the vehicle was new, and they don't need to
be replaced on reassembly.
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: Carburateur afstellen
waar zitda vacuumpotje ? (foto) ga ik ook eens kijken, de mijne loopt ook hoog stationair bij koude start.
Re: Carburateur afstellen
De mijne liep niet zozeer hoog stationair maar verzoop compleet.chevystan67 wrote:waar zitda vacuumpotje ? (foto) ga ik ook eens kijken, de mijne loopt ook hoog stationair bij koude start.
Bij mij aan de bijrijderskant van de carb maar wwet niet wat jij hebt
Re: Carburateur afstellen
Dat kleine vacuumpotje trekt je choke juist een klein stukje open direct na het aanslaan.
Doet hij dat niet dan verzuipt de boel.
Doet hij dat niet dan verzuipt de boel.
Re: Carburateur afstellen
Dat hoort, dat is je fast idle.chevystan67 wrote: de mijne loopt ook hoog stationair bij koude start.
Re: Carburateur afstellen
En die kan je weer afstellen 8)Dat hoort, dat is je fast idle.
Re: Carburateur afstellen
Yep hij heeft ook meerdere standen.
Re: Carburateur afstellen
Maar moet ik nu wel of niet aan mijn air mixture gaan stellen voor de rdw?
Ik weet dat je met een co tester verder komt maar die heb ik helaas niet tot mijn beschikking
Ik weet dat je met een co tester verder komt maar die heb ik helaas niet tot mijn beschikking
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: Carburateur afstellen
zou iemand mij kunnen vertellen of willen helpen hoe dat te doen ?jobnu wrote:
En die kan je weer afstellen 8)
ik snap dat het me fast idle is, maar hij loopt echt héél hoog stationair, volgens mij hoort het niet zo hoog.
Re: Carburateur afstellen
die zul je toch nodig zijn om co af te stellen.(air mixture)peter h wrote:Maar moet ik nu wel of niet aan mijn air mixture gaan stellen voor de rdw?
Ik weet dat je met een co tester verder komt maar die heb ik helaas niet tot mijn beschikking
mischien dat je dat bij de rdw zelf kunt doen , anders zul je toch eerst langs een garage moeten
andre
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Carburateur afstellen
De air mixture screw(s) moet je verdraaien tot het hoogste vacuum of het hoogste toerental.
En pas dan ga je het toerental verdraaien.
Heb je 2 mixture srews dan draai je die tegelijk, eerst helemaal in en dan een halve slag uit en vandaar zoeken.
Een vacuum meter is hierbij het beste.
En pas dan ga je het toerental verdraaien.
Heb je 2 mixture srews dan draai je die tegelijk, eerst helemaal in en dan een halve slag uit en vandaar zoeken.
Een vacuum meter is hierbij het beste.
Re: Carburateur afstellen
vandaag wilde ik naar de zaak om de gasleidingen onder de auto weg te schroeven maar daar dacht de auto anders over.
Na iedere rotonde sloeg ze na 5 seconden af om met een hoop moeite weer te starten anwb gebeld en we kwamen samen tot het idee dat of er te weinig brandstof aan gevoerd werd of de vlotterkamer vervuild is.
Aangezien de pomp nieuw is en er genoeg benzine in de tank zit ben ik van het laatste uitgegaan.
Brandstoffilter in de carburateur eruitgeschroefd die was behoorlijk vuil.
Dan maar de carburateur van de motor gehaald en op de werkbank losgeschroefd.
Ding was behoorlijk vervuild van binnen dus denk dat daar wel eens de oorzaak kan zitten.
Nu op zoek naar een pakkingset maar het nummer van mijn carb staat niet in de lijst vanhttp://www.carbkitsource.com/carbs/numb ... 82526.html
ik heb nummer 17081453 erop staan.
Waar kan ik nu het beste heen voor een pakkingset?
Na iedere rotonde sloeg ze na 5 seconden af om met een hoop moeite weer te starten anwb gebeld en we kwamen samen tot het idee dat of er te weinig brandstof aan gevoerd werd of de vlotterkamer vervuild is.
Aangezien de pomp nieuw is en er genoeg benzine in de tank zit ben ik van het laatste uitgegaan.
Brandstoffilter in de carburateur eruitgeschroefd die was behoorlijk vuil.
Dan maar de carburateur van de motor gehaald en op de werkbank losgeschroefd.
Ding was behoorlijk vervuild van binnen dus denk dat daar wel eens de oorzaak kan zitten.
Nu op zoek naar een pakkingset maar het nummer van mijn carb staat niet in de lijst vanhttp://www.carbkitsource.com/carbs/numb ... 82526.html
ik heb nummer 17081453 erop staan.
Waar kan ik nu het beste heen voor een pakkingset?