Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrench 35

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by watahyahknow »

Fomoco wrote: Tenzij je voor de komende maanden een stalling zoekt voor je auto.
Misschien is het ook handig om bij reparatie bij deze toko je auto ff te schorsen. Scheelt weer in de kosten. :lol:
en dan maar hopen dat ze de auto tijdens werktijd niet aan de straat parkeren
Fomoco
Posts: 52
Joined: Thu Oct 30, 2008 8:24 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Fomoco »

watahyahknow wrote: en dan maar hopen dat ze de auto tijdens werktijd niet aan de straat parkeren
Ik doelde meer op het feit dat TS zijn auto 4 maanden kwijt was voor een reparatie bij deze toko. :P

Ik hoop overigens dat de problemen voor TS zijn opgelost. :?
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by watahyahknow »

ik bedoelde dat ook ....... in haarlem zijn garage bedrijven vaak te klein voor het aantal auto's waar ze aan werken dus er worden overdag een aantal op de parkeerplaatsen om de garage heen neergezet , dit is openbare weg en als je geflitst word door een langrijdende auto van de baal-astingdienst heb je een probleem
justDickq
Posts: 38
Joined: Wed Feb 15, 2012 5:26 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by justDickq »

daar was ik weer :)
In 1 van de replies las ik iets over een vriesplug aan de achterkant van het blok, ik zal daar eens over nadenken.
Iig zijn de andere vriespluggen allemaal kan die messing of koperen pluggen en is de laatste dus nu ongeveer 2 weken geleden vervangen. En de elky lekt nog steeds.......

Nu komt het: Ze hadden gezegd, dat lekken komt vanachter de motorsteun want daar zit een oude vriesplug die niet is vervangen (lastige plek, dat bleek ook later), want toen we met perslucht daar gingen schoonmaken kwam het eruit zetten. Dus als ik het goed begrijp lekte het daar (nog) niet en zij zitten eraan dan opeens wel.... hmm toeval denk ik dan maar?
Maargoed, die plug moet vervangen worden, motorsteun los en oude eruit, nieuwe erin - mislukt. Zijn ze 2 dagen mee druk geweest. Kom ik kijken, ff de wagen op de put, loopt er een straal bezine bijna zo op mn kop! pomp kapot!
Dus direct een nieuwe pomp erop maar.
Kom weer een paar dagen later, zijn ze met de pomp bezig.... (huh), ik zeg: had je laatst toch al gedaan? ja, dat klopt maar hij lekte olie. hmmm je vervangt toch de pakkingen als je zoiets loshaalt? ja, maar die ene hadden we niet gedaan en daar lekte hij toen! waaaaaah sommige mensen leren het ook nooit! en dat terwijl ze me een jaar geleden ofzo een heel verhaal ophingen hoe erg ze er van balen als mensen (klanten) gaan zeggen heo ze iets moeten doen.... hahaha ik begrijnp nu heel goed wat die klanten bedoelen!!!

Maar goed, terug naar de dop. Het verhaal was, ja hij lekt dan voor bij de dop en door de rijwind loopt met zo naar achter je startmotor in, is dus niet door de reparatie dus die startmotor vergoeden we niet. hmmmm ok. drugs are bad :)
Toch gek, dat met die rijwind enzo, rij toch geen formule 1 ofzo?
2 jaar geleden lekte hij via kering aan de voorkant, olie zat toch echt enkel aan de voorkant, niet aan de achterkant van het blok.

OK, dus ik de elky meenemen en gebruiken, lekt nog erger als eerst! ========== MAAR NIET BIJ DIE DOP -> KURKDROOG! ==============
Zoals al eerder geconstateerd lekt hij boven de startmotor, daar ligt het ook op de straat (de koelvloeistof).
De bevestiging van de starter is echt zeiknat, je ziet het bijna lopen.
Dus heb ik de wagen ff laten staan (week nu), en eerst alles geinspecteerd, en gezien dat zaken droog zijn, zichtbaar nat geweest. Daarna heb ik gereden, alles lekker warm laten worden en dus ook druk op het systeem.
Toen weer gekeken, en ik zag een duidelijk spoor aan de achterkant van de kop naar beneden lopen, zo richting startmotor!!!! Hmmm precies zoals ik al tegen ze heb gezegd een paar weken geleden. het loopt gewoon vanuit de koppakking weg. duuuuusssss........

Morgen ga ik er weer heen en confronteer ze hiermee. Zou me trouwens niets verbazen dat ze ook nu weer een zeer mooie oorzaak hebben hiervoor, want joh, ook al zijn we prutsers en maken we meer stuk dan dat we repareren, aan ons werk ligt het nooit. Het zal nu de radiateur wel zijn ofzo, die zit ook aan de voorkant.

Voor ik het vergeet, het dopverhaal was nog niet klaar, wat denk jij nou!
Zondag reed ik in de stromende regen, ruitewissertjes aan , lampjes aan, muziekje aan, je kent het wel.
Zie ik opeens de binnenverlichting knipperen, kortsluiting! Dus nu dit weer. Thuis gekomen ga ik ff zoeken, ik begin onder de kap in de motorruimte, mss draadje klem van verlichting want probleem duikt op met de lampen aan. Zie ik dat het uitlaat spruitstuk vast tegen het frame aan zit!! da-was-nie! Wordt er een beeetje moe van.


Oja voor degene die het over het kachelslang had: ja, daar dacht ik ook aan en dus gecheckt: alles ok. kachelrad heb ik tijdje geleden vervangen daar lekt ie echt niet ;) :P
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by watahyahknow »

kan zijn dat het startrelay kortsluiting maakt nu , de pluspool van de accu zit direct op het startrelay bovenop de startmotor aangesloten en de min is via het chassis , met die kortsluiting kan de dynamo ook een optater krijgen
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Renev »

Ik snap niet dat je jouw auto daar nog heen brengt (of laat staan)
Meteen weghalen en ergens anders laten repareren en hun de rekening presenteren.
En als dat niks wordt dan je verlies nemen maar in ieder geval daar nooit meer heen.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Bromgabber »

Al contact gehad met de bovag?
Of voorgesteld hem ergens anders te laten repareren op hun kosten?
Anders blijf je bezig daar..
Spruitstuk tegen chassis, hele blok hangt scheef omdat ze de steun los gehad hebben?
Of is het spruitstuk los van het blok gekomen?
Koppen laten vlakken/rechtheid gecheckt en aansluiting op het blok op rechtheid gecheck en goed vlak schoon gemaak? De "garage" uiteraard ;)
smidje
Posts: 73
Joined: Tue Feb 23, 2010 9:19 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by smidje »

wat een prutsers.
wat je nog kunt doen om ze aan te tonen waar alle vloeistof uit loopt, is alles goed schoon spuiten / droog maken en dan flink met een potje talk poeder rondstrooien. Dan laat de vloeistof prachtige spoortjes achter en valt er niks meer te discussiëren.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Crash »

Tjezus Hier draaid je mag steeds van om elke keer weer wat anders. Hopelijk landje er nog uitkomen met ze of via de Bovag zodra dat opgelost is zou ik er niets aan doen en andere garage zoeken die waarschijnlijk van voor af aan moet beginnen en het hele blok moet nalopen.
justDickq
Posts: 38
Joined: Wed Feb 15, 2012 5:26 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by justDickq »

Bromgabber wrote:Al contact gehad met de bovag?
Of voorgesteld hem ergens anders te laten repareren op hun kosten?
Anders blijf je bezig daar..
Spruitstuk tegen chassis, hele blok hangt scheef omdat ze de steun los gehad hebben?
Of is het spruitstuk los van het blok gekomen?
Koppen laten vlakken/rechtheid gecheckt en aansluiting op het blok op rechtheid gecheck en goed vlak schoon gemaak? De "garage" uiteraard ;)
Er zitten nieuwe koppen op.......
Veel vertrouwen heb ik eigenlijk niet in die bovag, tenminste wat ik er over heb gelezen her en der. Maar ik ga ze toch maar eens bellen vandaag.
watahyahknow wrote:kan zijn dat het startrelay kortsluiting maakt nu , de pluspool van de accu zit direct op het startrelay bovenop de startmotor aangesloten en de min is via het chassis , met die kortsluiting kan de dynamo ook een optater krijgen
Dat zou wat zijn! de vloeistof komt wel op het relais terecht ja, dus dat zou heel aannemelijk zijn. De dynamo deed ook niet heel lekker meer mee, dus die heb ik ondertussen ook weer vervangen....
Renev wrote:Ik snap niet dat je jouw auto daar nog heen brengt (of laat staan)
Meteen weghalen en ergens anders laten repareren en hun de rekening presenteren.
En als dat niks wordt dan je verlies nemen maar in ieder geval daar nooit meer heen.
Ik vind dat ze hun shit gewoon moeten fixen. Als het nu niet lukt ga ik inderdaad naar een ander die op hun kosten alles mag repareren. De startmotor en dynamo mogen ze ook gaan betalen. Als de huidige ook kapot gaat door hun gepruts gaan ze die ook betalen. Iig ga ik daar NOOOOOIT meer naartoe, dat is duidelijk. Mocht er een volgende keer komen ga ik gewoon zelf aan de slag :)

voor dat bedrag, en 5 maanden (want zolang duurt het nu al) had ik er op eigen houtje een hagel nieuw blok in kunnen hangen.
Tot nu toe zijn ze welwillend geweest, en zijn we nog steeds in gesprek. Maar een grens is bereikt. Ik ben echt woest en heb dat ook gezegd en dat ik geen vertrouwen in ze heb dat ze dit op welke manier ook kunnen repareren want elke keer is het weer wat anders. De recente lekkage wijten ze nu aan het manifold (huh die zit niet eens aan de voorkant! haha) zou dus betekenen dat het manifold er voor de 3e of 4e keer af gaat, ben de tel al kwijt kun je nagaan. Ondertussen heb ik wel een beetje door hoe ze werken, ze kijken niet, ze filosoferen er over en gaan aan de slag met die uitkomst. Dus niet de feiten onderzoeken, maar een gedachtenexperiment :P zo van , nee de kop kan het niet zijn dat heb ik nog nooit gezien, maar aan de voorkant zit een dop, dat kan dan weer wel dus die ga ik eens lekker onderhanden nemen. Als ze het probleem niet kunnen vinden, maken ze er eentje zodat ze dat kunnen repareren, zo van ik kan de lek in mn band niet vinden, dus ik prik hem zelf lek en plak vervolgens dat lek, en roep dan dat ik de band heb geplakt. in feite is dat juist maar de eigenlijke oorzaak is niet opgelost (bv het ventieltje was lek en niet de band).
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Supervaags »

justDickq wrote:Veel vertrouwen heb ik eigenlijk niet in die bovag, tenminste wat ik er over heb gelezen her en der. Maar ik ga ze toch maar eens bellen vandaag.

Ik vind dat ze hun shit gewoon moeten fixen. Als het nu niet lukt ga ik inderdaad naar een ander die op hun kosten alles mag repareren. De startmotor en dynamo mogen ze ook gaan betalen. Als de huidige ook kapot gaat door hun gepruts gaan ze die ook betalen. Iig ga ik daar NOOOOOIT meer naartoe, dat is duidelijk. Mocht er een volgende keer komen ga ik gewoon zelf aan de slag :)
Een ander de boel laten fixen op kosten van hun kan niet, rechtsmatig ben je dan(volgens mij) kansloos.. dan mag je dus 2 rekeningen betalen. Bovag FAQ
Als ik vind dat de ondernemer ten onrechte de klachten niet kan (of wil) oplossen, kan ik dan naar een BOVAG-lid stappen met de vraag of deze de klachten oplost?
Nee, de BOVAG garantie wordt door de verkoper gegeven en is niet overdraagbaar op een ander BOVAG lid. Een ‘second opinion’ bij een ander BOVAG-lid is niet mogelijk.
Ze moeten de kans krijgen zelf de auto weer voor elkaar maken. Pas als kan worden aangetoond dat ze dat verzuimen kan je een andere partij inschakelen. Van de bovag site bij de FAQ:
Hoeveel keer moet ik de ondernemer in de gelegenheid stellen om een klacht op te lossen?
Helaas staat hier geen termijn voor. Het aantal kansen is afhankelijk van het gebrek. Hoe vager de klacht, hoe groter het aantal kansen zal zijn dat u de ondernemer geeft om het gebrek op te lossen.


Zou nu echt eens een klacht indienen bij de Bovag: http://www.bovag.nl/over-bovag/bovag-bemiddeling
justDickq
Posts: 38
Joined: Wed Feb 15, 2012 5:26 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by justDickq »

Dat soort dingen die je presenteert had ik iid gelezen, samen met ervaringen van klanten in het algemeen met dit soort zaken kwam ik daarom ook met de conclusie dat ik niet echt vertrouwen heb in die bovag prut.
Vroeger stond bovag voor een soort van kwaliteit, dat is het al jaren niet meer.

Zonder een hele tirade te gaan afsteken tegen de bovag ofzo kan ik wel zeggen dat de bovag een wassen neus is.

Als ik alles goed begrijp ben ik zowiezo de sjaak met dit verhaal. Betalen zal ik, dat is wel duidelijk. Ik heb al een boel betaald en zal waarschijnlijk nog een boel meer gaan betalen in de komende tijd.

Het enige wat ik kan doen is hopen dat het binnenkort allemaal achter de rug is en de elky weer goed is, anders is het gewoon einde oefening en gaat hij naar de sloop. Jammer, maar is niet anders.

Het hele verhaal illustreert wel mooi hoe dit soort 'bedrijven' een boel kunnen maken (en dan vooral niet in de zin van repareren) en in het rond prutsen.


[edit]
zag net pas die link naar de bemiddeling bij klachten pagina die je had gepost.
Daar staat toch duidelijk:
Heeft u als particuliere klant een geschil met een bij BOVAG aangesloten bedrijf en komt u er samen met de betreffende onderneming niet uit?
En tot nu toe wordt er wel naar mijn klachten gekeken en zijn ze zeker niet onwillig ofzo, zij balen er ook van. Zij willen het ook gewoon fixen, daar ligt het niet aan.
[/edit]
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by watahyahknow »

het probleem is iedere keer dat ze "denken" dat het NIET hetgene is wat ze hebben gerepareerd en ze iets anders "repareren" betaal je weer een rekening
wat je zou kunnen doen is een andere (BOVAG?) garage een diagnose op papier laten zetten die eerst laten zien aan de bovag en dan daarmee naar de beunhaas garage gaan en zeggen : HIER IS HET BEWIJS EN NU KOPPAKKING VERVANGEN EN GOED EN ALLE ANDERE REPARATIES DIE JE BUITEN DIE REPARATIE OM DOET VERGOED IK NIET bij voorkeur met getuigen
het is misschien zelfs verstandig om te vragen de kopbouten kop en spruitstukpakkingen na demontage mee te geven zodat ze niet de oude meuk hermonteren (kopbouten zijn tork to yield van wat ik begrepen heb 2e keer gebruiken en ze breken of klemmen niet goed genoeg)

iets anders wat je kan proberen is met iets scherps net zo lang op het lekkagepunt pulliken tot er een straaltje water uitkomt en er geen twijfel meer mogelijk is
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Supervaags »

justDickq wrote:Dat soort dingen die je presenteert had ik iid gelezen, samen met ervaringen van klanten in het algemeen met dit soort zaken kwam ik daarom ook met de conclusie dat ik niet echt vertrouwen heb in die bovag prut.
Vroeger stond bovag voor een soort van kwaliteit, dat is het al jaren niet meer.

[edit]
zag net pas die link naar de bemiddeling bij klachten pagina die je had gepost.
Daar staat toch duidelijk:
Heeft u als particuliere klant een geschil met een bij BOVAG aangesloten bedrijf en komt u er samen met de betreffende onderneming niet uit?
En tot nu toe wordt er wel naar mijn klachten gekeken en zijn ze zeker niet onwillig ofzo, zij balen er ook van. Zij willen het ook gewoon fixen, daar ligt het niet aan.
[/edit]
Ik melde het ook meer om te voorkomen dat je er straks nog een rekening bij hebt.

Ervaring met bemiddeling via BOVAG heb ik niet, nee ze zullen je zeker niet zomaar gelijk geven. Daarnaast heb je denk ik ook de pech dat het een oldtimer is.. "oud spul heh dat gaat wel eens kapot".
In dit geval had ik het geprobeerd.. want we zouden het bijna vergeten, maar je ging er heen om de klepstoters te laten vervangen!?

Maar naar de sloop brengen? dan flikker je natuurlijk helemaal je geld weg ;)
Art56
Posts: 768
Joined: Wed May 05, 2004 11:15 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Art56 »

Ik woon in Arnhem, zou je best eens graag willen helpen, maar doordat je steeds teruggaat naar een stel prutsers en je consequent laat oplichten denk ik dat enig goed advies toch in de wind geslagen wordt....
Het hele verhaal vind ik vrj kansloos. Zal erop uitdraaien dat de auto verkocht gaat worden vanwege een grote des-illusie. Maar toch succes ermee!
Post Reply