olie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: olie

Post by sjak_brak »

Idd vreemd antwoord, alsof ze bang zijn dat je het te weinig zou vinden.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: olie

Post by BigBlockMopar »

Ach, een klein beetje van die smurrie naar een lab sturen geeft snel genoeg het antwoord als men dat wil weten.
Er is in deze tijd weinig reden om vaag en geheimzinnig over je product te doen als er makkelijk door een gebruiker onderzoek naar gedaan worden.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: olie

Post by gerrutcamaro »

of de helpdeskmiep weet het gewoon niet en is te lam om het na te vragen
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: olie

Post by Nick_nl »

camaro74 wrote:Word hier steeds wijzer.... :)
Ik had Kroon olie ook gemaild om te vragen wat het zddp gehalte is bij hun olie speciaal voor klassiekers.
Kreeg onderstaand mailtje terug.... beetje raar lijkt me, moet je een fabrikant dan maar geloven op zijn blauwe ogen ofzo?

----------
-------
-------

Beste Marcel,



Onze Classic Oils bevatten ruim voldoende ZDDP additives om klassiekers veilig te smeren (ook de klassieke USA V8 motoren). Wij doen echter geen mededelingen over het daadwerkelijke gehalte aangezien dit deel uit maakt van de formulatie.



Met vriendelijke groet,

Dit antwoord heb ik ook al eens gekregen van Kroon.
Toeval wil dan een goede vriend van mij werkt bij een bedrijf waar olien afgevuld worden.
Zijn antwoord was simpel, ze weten het gewoon niet.
Vele bedrijven kopen een dope pakket in wat exact in dit pakket zit weten ze niet.
Een tip kreeg ik wel mee.
Lees de PDS, volgende de wetgeving MOET het ZDDP gehalte vermeld worden als dit boven de 0.1w% (1000PPM) ligt.
Staat dit gehalte niet vermeld kun je er vrij zeker van zijn dat het minder dan 1000ppm is.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: olie

Post by sjak_brak »

VOor de grap zou je een mail terug kunnen sturen naar Kroon, met de vraag of ze ook olie hebben met > 1000ppm zddp. Als ze weer komen met bs dat ze geen mededeling mogen doen, kan je dan mooi terugslaan dat ze het dan blijkbaar niet hebben :D :D :D
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: olie

Post by Touchwood »

Valt me tegen van Kroon Oil.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: olie

Post by BigBlockMopar »

De Classic olie van Kroon lijkt een API SF/CC rating te hebben. Dat is opzich een goede rating voor flattappet motoren.
Waarom ze echter niet de daadwerkelijke mimimum hoeveelheid additieven erbij zetten komt wellicht omdat die nogal flink varieëren wellicht.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: olie

Post by roadrage david »

Touchwood wrote:Uit je reakties krijg ik de indruk, dat je eigenlijk voornamelijk in jezelf gelooft. Wel erg Amerikaans. Verder denk ik, dat je tav motorolie alleen maar naar race-applicaties kijkt.
Uit jou schrijven en reactie krijg ik de indruk dat je niets weet over olie.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: olie

Post by Touchwood »

Nee, niet van dat wilde race-gedoe, waarbij dure motoren na 4 uur versleten zijn. Maar dat hoeft ook niet als je lekker wilt rijden met je auto en er lang mee wilt doen.
Post Reply