Fuel filter
-
- Posts: 400
- Joined: Tue Apr 06, 2004 1:52 pm
Re: Fuel filter
benzinedrukregelaarStargazer wrote:Wat doet dat kleine onderdeel onder het filter trouwens?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel filter
Presies.
Optimaal is het niet om je benzine op te warmen.
Waar je het hangt maakt niet uit maar weg bij hitte is wel zo prettig
Optimaal is het niet om je benzine op te warmen.
Waar je het hangt maakt niet uit maar weg bij hitte is wel zo prettig
Re: Fuel filter
Ok duidelijk.
Is zo'n "fancy" fuelfilter+drukregelaar beter als een eenvoudige alleenstaand filtertje?
Of noodzakelijk i.v.m. de elektrische pomp?
Vind het maar een lomp ding namelijk, zou hem zo vervangen door een klein filtertje.
Is zo'n "fancy" fuelfilter+drukregelaar beter als een eenvoudige alleenstaand filtertje?
Of noodzakelijk i.v.m. de elektrische pomp?
Vind het maar een lomp ding namelijk, zou hem zo vervangen door een klein filtertje.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel filter
Deze filter kan heel veel flow aan, ook voor injectie.
Zon klein plasticen filter kan het niet + de filter is makkelijk te verwisselen.
Of je het nodig hebt hangt af van je motor, wat heb je ?
Zon klein plasticen filter kan het niet + de filter is makkelijk te verwisselen.
Of je het nodig hebt hangt af van je motor, wat heb je ?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel filter
Carb ?
origineel ?
Hou het lekker zo maar zet het op een koelere plek.
Dan weet je iedergeval dat it systeem meer vermogen aankan in de toekomst.
origineel ?
Hou het lekker zo maar zet het op een koelere plek.
Dan weet je iedergeval dat it systeem meer vermogen aankan in de toekomst.
Re: Fuel filter
Carb ja maar niet meer origineel.
Koelere plek dus.
Thanks!
Koelere plek dus.
Thanks!
Re: Fuel filter
hitteschildje maken en ertussen plaatsen......
Re: Fuel filter
Het filter zit in de positievedruklijn, da's in ieder geval al positief (no pun intended). Doordat je een electrische brandstofpomp ver weg van de hete motor hebt voorkom je daarmee opzuigen van lucht ontstaan door percolatie. Het filter moet dan wel heel heel worden en de flow van de brandstof zo laag om problemen te veroorzaken (een pomp kan er extra van slijten, je brandstoffilter nihil). Voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen dus een hitteschild is zo geplaatst. Zolang je geen directe problemen ondervindt is het geen noodzaak.