headers of toch niet!

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

headers of toch niet!

Post by caddy123 »

Ik zit te twijfelen of ik headers neem met mijn torque camshaft!
1800-4800 rpm 450 hp flowed heads intake etc 8.4 ltr
De stock manifolds zijn 2 of 2.25" en ik ga naar dual 2.5" uitlaat.
Ik kan alleen maar sanderson nemen andere merken maken ze niet voor mijn auto.
de coated zijn me ff te duur!!!
Maar hoe lang gaan ongecoate headers mee.
iemand een idee.
alvast bedankt gr caddy123
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: headers of toch niet!

Post by takel »

Je kan ze zelf inspuiten met die hitte vaste verf. Werkt aardig.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: headers of toch niet!

Post by Ranch73 »

Heb in 1999 Coyote headers (geen rvs) gemonteerd op mijn onlangs verkochte Ford Ranchero ,headers zitten er nu nog op,niks geen lak o.i.d..Maar lees ook andere verhalen ,ligt aan het materiaal/kwaliteit.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: headers of toch niet!

Post by caddy123 »

Sanderson geeft 5 jr garantie op ongecoat.
kosten 280 euro alleen versturen zal wel hoop kosten zeker
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: headers of toch niet!

Post by Funk »

Laatst nog een setje headers laten versturen voor $50, + nog zoiets aan taxes. Valt mee dus.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: headers of toch niet!

Post by caddy123 »

Ok thanks funk
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: headers of toch niet!

Post by sjak_brak »

Wat is eigenlijk de meerprijs van coated tov non-coated?
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: headers of toch niet!

Post by kruis »

ik heb een aantal jaren een set laten thermisch verzinken, van tevoren heel grof gestraalt.

blijft heel netjes zitten, slaat heel lichtgrijs dof, tot wit uit, en totnogtoe geen roest.
erg veel word er met deze auto ook niet gereden, maar wel gewoon met regen en pekel gereden.

je moet wel ff kijken of dat alle buizen helemaal leeglopen, en er geen luchtbellen in blijven zitten, als je ze op een bepaald punt ophangt.
ff een label aan het oog waar ze ze dan moeten ophangen, anders gaan die snuggere mensen lekgaten boren, en dat wil je niet....
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: headers of toch niet!

Post by David - 71 camaro »

Goedkope, werkende oplossing:

Kopervet
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: headers of toch niet!

Post by Pavement Pounder »

Weer wat geleerd, Ik heb zat anti seize dus ga ik ook eens proberen.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: headers of toch niet!

Post by caddy123 »

Super idee david :x :)
dat ga ik doen.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: headers of toch niet!

Post by Renev »

Gewoon stock manifolds gebruiken, bij die toerentallen hebben headers (nagenoeg) geen zin.
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Re: headers of toch niet!

Post by 466horsepower »

Renev wrote:Gewoon stock manifolds gebruiken, bij die toerentallen hebben headers (nagenoeg) geen zin.
Wat een onzin.
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: headers of toch niet!

Post by Speedy18 »

Op mijn 289 had ik op de dyno 310pk met de gietijzeren HiPo spuitstukken en met headers ging ik direct zonder enige setup aan de carburateur naar 370pk. Dit is wel een race motortje....
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: headers of toch niet!

Post by Pavement Pounder »

Dus hoog in de toeren, hoeveel toeren gaat de Caddy lopen ?
4800 rpm ? zeg 5000 ?
Is een beetje zonde van het geld dan
Post Reply