Bij mijn '80er Caprice met een Rochester Quadrajet, vind ik het toerental wat hoog als hij stationair draait en warm is.
Zal rond de 1800rpm zijn vermoed ik.
Koud starten is een pompie met het gaspedaal, en daarna start hij meteen.
Verhoogt toerental dmv de choke, als ik dan een beetje gas geef gaat hij keurig van de choke af en draait hij mooi rustig stationair.
Maar als hij warm is, is het toerental aanzienlijk hoger.
Ik heb al met remmenreiniger en visueel gekeken of er valse lucht was, dit heb ik al opgelost.
Ook met vacuum slangen dicht knijpen zakt het toerental niet.
De carburateur heb ik ook open gehad en schoongemaakt, aangezien er een aantal pakkingen vergaan waren en het brandstoffilter vervuild.
Daarvoor viel hij af en toe zelfs uit als hij stationair liep.
De carburateur stelschroeven zitten dopjes voor en de choke staat op een punt vast met popnagels.
Maar goed fabrieks af zal hij ook prima gelopen hebben.
Als ik aan de ''driehoek'' zit die bij de choke pull off vacuumklepje zit, zoals je op dit plaatje ziet:
Zakt het toerental aanzienlijk, maar als ik een beetje gas geef gooit hij het toerental weer omhoog en blijft daar op draaien.
Wie kan mij een tip geven waar ik sowieso naar moet kijken?
Misschien zie ik iets simpels over het hoofd..
Toerental caprice
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: Toerental caprice
heb je al gekeken naar de "fast idle screw" ???
ff googlen en je komt een hoop tegen erover.
ff googlen en je komt een hoop tegen erover.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Toerental caprice
Nope, bedankt voor de tip.
Zal ik woensdag naar kijken
Zou het nog wel eens kunnen wezen inderdaad..
Zal ik woensdag naar kijken
Zou het nog wel eens kunnen wezen inderdaad..
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Toerental caprice
Het is een stuk verbeterd met een half slagje eraan
Ik kijk het even aan.
Ik kijk het even aan.