Motorkap afstellen Continental Mark IV

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Ruben
Posts: 66
Joined: Tue Nov 11, 2008 7:55 pm

Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by Ruben »

Kan iemand me vertellen hoe je de motorkap en de scharnieren moet monteren / afstellen van een Mark IV?
Ik krijg het maar niet voor elkaar, de motorkap blijft een paar cm omhoog staan bij de voorruit. Het is me opgevallen dat ik dat probleem ook wel eens zie bij Eldorado's bijv..
Zijn de scharnieren dan misschien niet goed meer? Of ben ik gewoon niet in staat om ze goed af te stellen. :roll:
De scharnieren zitten met 3 bouten op de zijschermen gemonteerd, en je kan ze dus hoger en lager monteren en beetje kantelen...
Probleem is dat de motorkap al snel tegen de grille aankomt als ik iets verander.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by sjak_brak »

Kan ook zijn dat de kap zelf getordeerd is, dan krijg je dit ook.

Haal er iemand bij die dit soort klussen vaker heeft gedaan, scheelt je eindeloos gekloot.
realtools
Posts: 3
Joined: Fri Nov 25, 2011 8:12 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by realtools »

ze werken tegenovergesteld..

hoog instellen bij kap open betekend als de kap dicht is dat ie dan lager staat..
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by Ranch73 »

Lastig af te stellen ,je komt er niet bij in de juiste stand.Doe je de kap iets hoger beweegt het scharnioer mee ,wel vanuit de motorruimte als de motor eruit is.
Ruben
Posts: 66
Joined: Tue Nov 11, 2008 7:55 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by Ruben »

Er zit in het mechanisme een kantelpunt dat hij de motorkap niet meer omhoog druk, maar het laatste stuk naar beneden trekt.
Je zou dan inderdaad zeggen dat ze wat hoger gemonteerd moeten worden.
Bedankt voor de feedback in ieder geval.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by olof »

ik stel het liefst af met alle boutjes half vast..half los...geen sloten erop en vrij van andere obstakels zoals grille enz....dan gewoon kap met schermen netjes afstellen en de rest ernaar toe werken...
en idd..deze scharnieren weken anddersom

succes
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by hanver »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn '69 Mercury Cougar, ook al uren mee bezig geweest en krijg ze niet volledig vlak met de fenders. De kap staat ongeveer 0,5cm hoger dan de rest achteraan
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by thunderbuick »

Als bijvoorbeeld draaipunten in een scharnier uitgesleten zijn, of ook niet zeldzaam, scharnieren zelf vervormd zijn door bv een aanrijding van voren in het verleden kun je wel ophouden met stellen en moet je de scharnieren aanpassen of andere plaatsen.
Cadillacfreak
Posts: 200
Joined: Thu Oct 07, 2010 11:50 am

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by Cadillacfreak »

Je kunt ook de veer eraf halen aan de kant waar hij omhoog wipt. Dat kan het ook verhelpen. Je moet dan wel de motorkap met meer kracht omhoog tillen.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by olof »

Cadillacfreak wrote:Je kunt ook de veer eraf halen aan de kant waar hij omhoog wipt. Dat kan het ook verhelpen. Je moet dan wel de motorkap met meer kracht omhoog tillen.

denk wel om de oogjes dan...der zit nogal wat spanning op namelijk :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by thunderbuick »

Je kunt ook de motorkap er afhalen, is dat probleem ook opgelost......... :roll:
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by olof »

hahah...das dan ook weer zo ja...
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by enno »

probleem had ik ook met mijn firebird 10x afgesteld 3x niks nu de scharnier voor kant omhoog en achter kant naar beneden en past weer super
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Motorkap afstellen Continental Mark IV

Post by Peter Pontiac »

http://www.sms-auto.com
Hier heb ik mijn hood hinges van mn Mark III laten reviseren na eindeloze pogingen om kap goed te krijgen, bleken gewoon versleten en kap zit er nu superstrak op
Post Reply