1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rednas »

Het is eindelijk zover, er komt weer een Amerikaan in huize Rednas :)

Ga deze week kijken bij een Monte Carlo uit 1979, schijnt technisch goed te zijn met splinternieuwe APK (al zegt dat niets natuurlijk), lak is dof en beschadigd, carosserie "beschadigd".

Zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten bij dit model?

Thanks :thumbs:
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by peerke »

de achterste chassisbalken zijn negen van de tien keer rot,zwak punt bij monte carlo,malibu,cutlass,le mans,grand prix van die leeftijden.
mocht het niks zijn,ik heb een keiharde Malibu sedan met 5.7 v8 gereviseerd te koop voor ongeveer 3000euro
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by sjak_brak »

Ga sowieso naar meer wagens kijken, om beter te kunnen vergelijken. Staan miljoenen wagens te koop, dus staar je niet blind op 1 exemplaar.

Kijk even of de bedrading netjes is, geen kroonsteentjes paradijs oid.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rednas »

peerke wrote:de achterste chassisbalken zijn negen van de tien keer rot,zwak punt bij monte carlo,malibu,cutlass,le mans,grand prix van die leeftijden.
Bedankt, zal er goed op letten :)
mocht het niks zijn,ik heb een keiharde Malibu sedan met 5.7 v8 gereviseerd te koop voor ongeveer 3000euro
Thanks maar die heeft twee deuren te veel ;)

sjak_brak wrote:Ga sowieso naar meer wagens kijken, om beter te kunnen vergelijken. Staan miljoenen wagens te koop, dus staar je niet blind op 1 exemplaar.
Bedankt, het is inderdaad niet de eerste keer dat ik ga kijken maar wel de eerste keer dat ik het idee heb dat dit hem wel eens kon worden.
Kijk even of de bedrading netjes is, geen kroonsteentjes paradijs oid.
Dat is een goede inderdaad, bedankt!
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rene74monte »

zoek er een van een paar jaar jonger , 74-77 die zijn veel mooier om te zien man
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by Pavement Pounder »

Persoonlijk vind ik de 88er het mooiste.
Maar wat eerder gezecht is goed kijken en eronder kruipen. Check ook het chassisnummer checken.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rednas »

rene74monte wrote:zoek er een van een paar jaar jonger , 74-77 die zijn veel mooier om te zien man
Tjah, smaken verschillen zullen we maar zeggen :P
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rednas »

Pavement Pounder wrote:Persoonlijk vind ik de 88er het mooiste.
Ook leuk maar te modern :P
Maar wat eerder gezecht is goed kijken en eronder kruipen. Check ook het chassisnummer checken.
Ga ik doen! bedankt.

Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij dit model?
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rene74monte »

Tjah, smaken verschillen zullen we maar zeggen :P


uiteraard , en dat moet ook
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by Renev »

rene74monte wrote:zoek er een van een paar jaar jonger , 74-77 die zijn veel mooier om te zien man
Ouder denk ;) ;)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rene74monte »

o ja , ouder :-)
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rednas »

Even een update.
Ben gisteren naar de Monte Carlo gaan kijken, zag er erg goed uit. Veel kleine beschadigingen op de body maar wel keihard.

Roest op de gebruikelijke plekken (onderkant deuren, onder de ramen, wielkasten etc) was er eigenlijk NIET of heel oppervlakkig. Nog even met een magneet langs de body gegaan en nergens plamuur kunnen vinden.

Stoelen en bank zijn erg netjes, de rest van het interieur is wel wat viezig en veel plastic onderdelen zijn gescheurd of anders beschadigd maar daar maak ik me niet zo druk om.

Reed ook erg netjes, blok liep wel onrustig stationair maar met een klein beetje gas geven (bezine, zit geen lpg in) liep hij heel mooi en zonder tikken of andere bijgeluiden. Hoop dat het in de afstelling van de carb zit. De bak schakelt goed en grijpt meteen aan, geen rare pluimen uit de uitlaat bij het rijden.

Chassis was mooi hard, wel wat oppervlakkige roest maar heb flink met een schroevendraaier liggen prikken en hij was goed hard. twee plekjes op de bodem waar wat roest zat maar ook die waren nog hard, hopelijk is daar nog wat aan te doen zonder te lassen. Ff wat Fertan op ofzo.

Straks even bellen dat ik hem wil hebben en dan zaterdag ophalen :Y

Bedankt voor zover en bereid je alvast voor op een hoop vragen ;) Zal tzt wel even een topic aanmaken voor reparaties en verbeteringen die ik van plan ben.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by peerke »

dat onrustig stationair lopen zal wel aan de carburateur liggen waarschijnlijk.
als die Rochester quadrajet(want die zal er waarschijnlijk wel op zitten)speling gaat vertonen op de as van de vlinderkleppen gaat hij valse lucht aanzuigen waardoor hij onrustig stationair loopt en wat inhoud bij acceleren.
gewoon een rebuilt kopen bij www.rockauto.com.
was het trouwens een blauwe?
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rednas »

Bedankt Peerke, voelt echt als een carb probleem inderdaad. Geen idee wat erop zit nu maar dat wordt het eerste klusje :)

Een blauwe inderdaad.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo kopen - waar op letten?

Post by rednas »

Hij staat voor de deur :) viewtopic.php?f=8&t=85965

Bedankt voor het meedenken :)
Post Reply