Lpg mengstuk chevy 250

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Lpg mengstuk chevy 250

Post by Supervaags »

Tijdje terug heb ik een Rochester Monojet aangeschaft die ik nu aan het reviseren ben.
Voor de LPG zat er een spud in (gewoon een buisje), maar ik zoek eigenlijk gewoon een normaal mengstukje want dit lijkt me niet echt optimaal.

Op het www kan ik er weinig over vinden, bestaan die dingen wel specifiek voor dit type carb? Of is er een andere oplossing?

De komende tijd rijd ik toch nog op benzine, maar als er een andere oplossing mogelijk is maak ik het gat voor de spud weer dicht.
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Lpg mengstuk chevy 250

Post by Chucky »

Ja die bestaan.
Heb meerdere l6 250/292 motoren in bezit/gereden of gehad.
Ik heb van die lpg armen van impco gehad, venturi ring van lovato, maar ook diverse zelfbouw dingen van lpg bedrijven.
Ik heb zelf ook weleens wat gemaakt zodat een standaard lpg arm van impco paste.
Als je interesse hebt kan ik wel even kijken of ik wat voor je heb, stuur anders even een pm daarvoor.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lpg mengstuk chevy 250

Post by sjak_brak »

Een Impco 200/225-serie icm een impco E of L is een goede combo voor zo'n blok. Of bv een OMVL-verdamper met een ringmengdtuk, zal ook goed werken :)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Lpg mengstuk chevy 250

Post by Supervaags »

Oke top, het gat is gedicht en hij zit weer in de auto.

De (OMVL R90E) verdamper komt uit 2008 en is nog best netjes dus die wou ik eigenlijk gewoon weer gebruiken.
(Ik ben wel van plan om hem tzt te reviseren want 3 jaar op zolder liggen te verfstoffen zal niet heel bevorderlijk zijn.)

Ik begrijp alleen niet helemaal hoe zon ring mengstuk gemonteerd zit, gewoon bovenop de carb in het luchtfilter? Dan zal de chokeklep er wel af moeten.

Chucky heeft een pm :)
Post Reply