18:2 nummerplaat mogen voeren

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
whblom
Posts: 10
Joined: Mon Oct 20, 2014 9:48 pm

18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by whblom »

Hoi,

Ik heb een vraag over het voeren van 18:2 platen op mijn 1971 Chevy chevelle.
De vraag heb ik ondertussen ook al gesteld bij de RDW hoe ik voor elkaar kan krijgen om 18:2 toevoeging op mijn kenteken kaart te verkrijgen.

Nu meld de RDW mij dat ik langs een keuring station moet gaan en dat ze daar dan gaan bepalen of ik die toevoeging krijg op mijn kenteken kaart.
Heeft iemand hier ervaring mee ????
Zo ja, wat zijn de kosten en wat zijn argumenten voor de RDW om dit toe te kennen?

Vroeger kon je de platen zo laten maken zonder dat ze daar op letten maar dat doen ze volgens mij nergens meer.
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by Tiki God »

Argument is of je echt geen grote plaat kwijt kan. Dus ook aangepast niet. Hangt een beetje af van de bui van de keurmeester. Kost niks dacht ik. Ben er ooit voor mijn pick up geweest
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by sjak_brak »

Tiki God wrote:Argument is of je echt geen grote plaat kwijt kan.
Ook rekening houdend met hoogte, dus een normale vierkante plaat mag niet te dicht bij het wegdek komen (weet ff niet uit mn hoofd hoeveel)

Maar dat had de RDW ook zelf allemaal kunnen vertellen lijkt me... volgende keer ff doorvragen als je belt, ze verbinden je dan met een meer technisch iemand door, ipv zon part-time-callcenter-muts.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by Nick_nl »

Bij de invoerkeuring van mijn auto kreeg ik deze melding er bij, er zitten optionele bumper guards op waardoor een full size nummerplaat niet lekker past. Zat andere mensen met de zelfde auto hebben deze melding niet gekregen terwijl daar ook de bumper guards op zitten. Zal misschien een beetje van het humeur van de keurmeester afhangen.
Je krijgt dan ook een stempel in de nummerplaat te staan.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by Bromgabber »

Kosten zijn dacht ik €27 daarvoor.
En inderdaad of een gaik "normaal" past op de daarvoor bedoelde plaats.
Even mailtje/belletje terug doen waar je aan moet voldoen, volgens mij is het zelfs te vinden op de site van rdw.
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by 57Belair »

Mijn 71 Chevelle vorige maand naar de RDW geweest voor invoer keuring.
18.2 platen NIET toegestaan, hoe graag de keurmeester ook wilde.
whblom
Posts: 10
Joined: Mon Oct 20, 2014 9:48 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by whblom »

Ik heb ook een "70" chevelle SS454 vanuit Amerika laten importeren (2011) en direct aangegeven bij registratie en daar werd het gewoon toegekend.
Ook heb nog een "71" coupe chevelle gehad en die had ook de mooie kleine platen.

Dus ik zou zeggen dat de keurmeesters daar gewoon de gunfactor op los kunnen laten !?
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by 57Belair »

Kon lullen als brugman, maar helaas.
Dus nu vierkante platen op mijn 71 Chevelle SS 454, en staat nog goed ook al zeg ik het zelf.
Heb nog een 71 Oldsmobile Cutlass, ook dit jaar ingevoerd en daar mogen ze wel op.
whblom
Posts: 10
Joined: Mon Oct 20, 2014 9:48 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by whblom »

Mooie verzameling aan het opbouwen!
Ik heb na de 2 eerste chevelles nog een firebird convertible uit 1968 gehad en mijn huidige "71" chevelle is ook een convertible.
Helaas kan ik maar 1 amerikaan droog wegzetten thuis.
Ranger460
Posts: 74
Joined: Sat Jan 22, 2011 11:25 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by Ranger460 »

Peter voor kleine platen kun jij naar Zwolle,meestal doen ze daar niet moeilijk.
De afstand vanaf het wegdek bepaald het toestaan of niet toestaan,en die kun je wel iets aanpassen met wat meer gewicht in de kofferbak of iets minder lucht in de banden.
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by 57Belair »

Ik hou het mooi zo Ranger460
whblom
Posts: 10
Joined: Mon Oct 20, 2014 9:48 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by whblom »

De grotere platen misstaan idd ook niet maar toch wil ik het gaan proberen.

Weet niemand een bedrijf waar ik ze gewoon kan bestellen en dan maar geen stempel in de kentekenplaat.
Reactie dan graag via de private message . Ik wil geen bedrijf in de problemen brengen.

Andere tips blijven ook welkom.
79Bronco
Posts: 49
Joined: Tue Mar 06, 2012 8:25 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by 79Bronco »

18.2 platen kun je overal laten maken alleen stempel zetten ze er niet in als de ontheffing niet op je kenteken staat.
Komt de leverancier ook niet mee in de problemen hoor. Rij er al een paar jaar mee rond op mijn Jeep (zonder vermelding op kenteken), alleen bij de APK even de grote platen erop zetten.
Zo lang je niet aangehouden wordt heb is er niets aan de hand.
JaapMopar
Posts: 152
Joined: Mon Dec 19, 2011 7:24 pm

Re: 18:2 nummerplaat mogen voeren

Post by JaapMopar »

Tegenwoordig is het moeilijk om nog platen te laten maken hoor, ook die funplaten zonder keurmerk, bij veel bedrijven krijg je een mailtje terug met: Wij mogen geen kenteken combinaties drukken zonder goedkeuring. Ik heb een aantal maanden geleden nog een setje besteld, maar het was ff zoeken
Post Reply