Hoi allemaal ,
Ben hier nieuw dus weet niet hoe dat hier in zijn werk gaat maar ik heb een vraagje .
Ben bezig aan de remklauwen achter van mijn camaro 1987 en nu heb ik een probleempje om die cilinder er terug in te krijgen , weet iemand hoe je dat het beste doet ?
Zit blijkbaar een veer achter de piston + een asje met precies omgekeerde schroefdraad in ?
Kent iemand dat systeem ?
Alvast bedankt
P.s. : Hoe kan ik hier foto's plaatsen ?
achterrem camaro iroc z28 b.j. : 1987
Re: achterrem camaro iroc z28 b.j. : 1987
delco moraine gietijzeren klauwen. Heb je een 9 of 10 bolt? T is allemaal troep en altijd ellende (en ze remmen nauwelijks), beter gooi je ze weg en zzet er een setje PBT klauwen op van 88 en later of van een C4 corvette, aansluiten met nieuwe laat f body kabels (de langere versie) en klaar.
anders maar recall kitje kopen en hopen hoe lang t goed gaat
http://www.thirdgen.org/forums/brakes/5 ... ecall.html
Ik heb ook nog wel gebruikte klauwen liggen (ik haal die rotzooi er altijd af)
anders maar recall kitje kopen en hopen hoe lang t goed gaat
http://www.thirdgen.org/forums/brakes/5 ... ecall.html
Ik heb ook nog wel gebruikte klauwen liggen (ik haal die rotzooi er altijd af)
Re: achterrem camaro iroc z28 b.j. : 1987
Denk dat het 10 bolt is maar ben niet zeker , en inderdaad je hebt gelijk wat het remmen betreft vind ik ook niet zo goed .
Waar kan ik die PBT klauwen vinden en de langere remkabels ? Doeme nu heb ik juist de originele remkabels besteld
Zal maar eerst de gewone remklauw terug erop zetten en dan volgend jaar ergens set PBT klauwen erop zetten maar dan wel vooraan en achteraan
Je hebt nog een setje gebruikte achterste remklauwen liggen lees ik ?
Wat vraag je ervoor ?
Grtz .
P.s : links achter moet ik vervangen wand bij het proberen van de piston terug in de klauw te krijgen heb ik de beschermrubber beschadigd .
Tja van amerikaanse wagens moet ik nog heel veel leren pff..... , ben gewoon van aan keverkes te werken , dat is een heel verschil .
Dus dit is mijn eerste amerikaan : een chevrolet camaro iroc-z28 5.0 liter t.p.i. v8 van b.j. 1987 met glazen t-roof .
Waar kan ik die PBT klauwen vinden en de langere remkabels ? Doeme nu heb ik juist de originele remkabels besteld
Zal maar eerst de gewone remklauw terug erop zetten en dan volgend jaar ergens set PBT klauwen erop zetten maar dan wel vooraan en achteraan
Je hebt nog een setje gebruikte achterste remklauwen liggen lees ik ?
Wat vraag je ervoor ?
Grtz .
P.s : links achter moet ik vervangen wand bij het proberen van de piston terug in de klauw te krijgen heb ik de beschermrubber beschadigd .
Tja van amerikaanse wagens moet ik nog heel veel leren pff..... , ben gewoon van aan keverkes te werken , dat is een heel verschil .
Dus dit is mijn eerste amerikaan : een chevrolet camaro iroc-z28 5.0 liter t.p.i. v8 van b.j. 1987 met glazen t-roof .
Re: achterrem camaro iroc z28 b.j. : 1987
Moet PBR zijn, typfout. T zijn de alu klauwen die op alle C4s zitten en latere F bodies en 4e gen F bodies. Rockauto heeft ze. Je hebt wel m ontagebeugels nodig. Ik heb ze voor 9 bolt, niet voor 10. Oh ja, ook andere schijven nodig.
Ik zal eens kijken wat er nog ligt, zeker nog een stuk of 6 ofzo.
T zijn deze klauwen
plaatje
Ik zal eens kijken wat er nog ligt, zeker nog een stuk of 6 ofzo.
T zijn deze klauwen
plaatje
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: achterrem camaro iroc z28 b.j. : 1987
je moet de zuiger indrukken en tegelijk rechtsom draaien,dan gaat ie naar binnen
Re: achterrem camaro iroc z28 b.j. : 1987
Dat had ik al geprobeerd rechtsom draaien en duwen tegelijk maar ging niet ?
This precies dat het omgekeerde schroefdraad is nu dat de piston er volledig uit is , raar systeem .
Dus denk ik linksom draaien maar dat lukt blijkbaar ook niet .
Dus nu ga ik maar een ander klauw zoeken met de piston er nog in zodat ik daar eens kan proberen linksom te draaien met de piston er nog in en hopelijk gaat deze wel terug naar binnen .
Weet iemand hoe je hier foto's post zodat ik het systeem eens kon laten zien ?
Grtz Bart
This precies dat het omgekeerde schroefdraad is nu dat de piston er volledig uit is , raar systeem .
Dus denk ik linksom draaien maar dat lukt blijkbaar ook niet .
Dus nu ga ik maar een ander klauw zoeken met de piston er nog in zodat ik daar eens kan proberen linksom te draaien met de piston er nog in en hopelijk gaat deze wel terug naar binnen .
Weet iemand hoe je hier foto's post zodat ik het systeem eens kon laten zien ?
Grtz Bart